توقیف اثر طالبی/ نیاز به اصلاحات؛ یکی از دلایل عدم اکران "یتیم‌خانه ایران"

کدخبر: 2070453

در حالی که چندی پیش اعلام شده بود «یتیم خانه ایران» ساخته جدید ابوالقاسم طالبی از چهارشنبه ۵ آبان ماه اکران می شود، ولی امروز به یکبار خبری مبنی بر تعویق زمان اکران در رسانه ها منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، در حالی که چندی پیش اعلام شده بود «یتیم خانه ایران» ساخته جدید ابوالقاسم طالبی از چهارشنبه 5 آبان ماه اکران می شود، ولی امروز به یکبار خبری مبنی بر تعویق زمان اکران در رسانه ها منتشر شد؛ خبری که هر چه تلاش کردیم نتوانستیم چرایی آن را از علی سرتیپی، کارگردان و تهیه کننده فیلم جویا شویم.

با این حال خبرنگار «نسیم آنلاین» کسب اطلاع کرد که روز گذشته از سوی وزارت ارشاد به تهیه کننده و کارگردان فیلم خبری مبنی بر عدم اکران این فیلم اعلام شد، ولی دلیلی برای این مسئله ذکر نشده است و حتی اگر مشکل برای اکران فیلم مربوط به پخش کننده باشد، از فردا یکی از فیلم ها توسط همین پخش کننده اکران خواهد شد و از آنجایی که قرارداد «یتیم خانه ایران» بیش از یک ماه پیش بسته شود، طبیعتا نمی توان پخش کننده را تغییر داد و باید منتظر تصمیم امروز شورای صنفی نمایش در این زمینه بمانیم.

یکی دیگر از دلایلی که برای عدم اکران مطرح شده است، بحث پایان بندی فیلم و اصلاحات موردنظر است که البته هنوز دلیل این عدم اکران مشخص نشده است.

همچنین سخنگوی شورای صنفی نمایش در این زمینه به خبرنگار ما گفت: روز گذشته جلسه طولانی شد و تصمیمات درباره فیلم ها گرفته نشد، از این روز امروز جلسه فوق العاده ای خواهیم داشت که تصمیمات درباره اکران ها گرفته خواهد شد.

لازم به ذکر است، «یتیم خانه ایران» داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران را در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس روایت می‌کند .

ارسال نظر: