منت گذاشتن معاون نظارتی بانک مرکزی بر سر مردم

کدخبر: 2070480

آخرین سالی که این کارمزدها به‌روز شد، مربوط به سال ۹۱ بود و در طول این سال‌ها قیمت این خدمات تغییر پیدا نکرد، در نتیجه بانک مرکزی موظف است که هرسال قیمت این خدمات را به‌روز کند

فرشاد حیدری، معاون نظارت بانک مرکزی درباره گران شدن کارمزدهای بانکی گفت: تعیین نرخ کارمزد خدمات بانکی از اختیارات شورای پول و اعتبار بوده که به بانک مرکزی تفویض شده و براساس قیمت تمام‌شده خدمات برای بانک‌ها تعیین می‌شود.

وی افزود: آخرین سالی که این کارمزدها به‌روز شد، مربوط به سال 91 بود و در طول این سال‌ها قیمت این خدمات تغییر پیدا نکرد، در نتیجه بانک مرکزی موظف است که هرسال قیمت این خدمات را به‌روز کند که به دلیل بسیاری از مسائل ملاحظه کرده و قیمت خدمات براساس سال 91 محاسبه می‌شد، بر این اساس بانک مرکزی تصمیم گرفته در این زمینه بازنگری داشته باشد و قیمت خدمات بانکی را به‌روز کند.

وی در پاسخ به این که سال آینده هم ممکن است شاهد افزایش نرخ کارمزدها در شبکه باشیم، گفت: طبق اختیارات بانک مرکزی، نرخ خدمات باید سالانه تغییر کند و به‌روز شود. حیدری با اشاره به افزایش کارمزدهای بانکی تصریح کرد: برخی خدمات به‌روز شده و بررسی بقیه خدمات نیز برای اصلاح ادامه دارد.

ارسال نظر: