نماینده سوریه در سازمان ملل:

حملات ائتلاف آمریکا فقط بحران را در سوریه طولانی‌ می‌کند

کدخبر: 2070582

"بشار الجعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ضمن انتقاد از حملات هوایی واشنگتن به زیر ساخت‌های این کشور تأکید کرد که دمشق خواستار دریافت غرامت از کشورهای عضو ائتلاف آمریکا در سوریه است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از این نهاد خواست که تجاوزات ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در سوریه متوقف شود.

الجعفری با ارسال دو نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت تأکید کرد، حملاتی که اخیرا به شماری از میادین و چاههای نفت و گاز سوریه در استانهای دیرالزور، الرقه و الحسکه صورت گرفت، خسارات بسیاری بر جا نهاده است.

وی تأکید کرد، حملات آمریکا به اراضی، ساز‌ه‌های نفتی و گازی و زیرساخت‌های اقتصادی سوریه در نابودی توانمندی‌های ملت سوریه سهیم است و مدت زمان بحران را طولانی می‌کند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ادامه داد: این تجاوز ائتلاف بین المللی و اقدامات یک جانبه و سختگیرانه که از سوی برخی از این کشور بر ملت سوریه تحمیل شده، علت وخامت اوضاع دشواری است که سوریه با آن روبروست.

به گزارش «سانا»، الجعفری تأکید کرد که سوریه از کشورهای ائتلاف آمریکا به خاطر نابودی زیرساختهای آن خواستار دریافت غرامت است.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرده بود که نابودی زیرساختهای سوریه نشانگر روش آمریکا در نابودی این کشور است و تنها گروههای تروریستی را استفاده کننده از این مسئله عنوان کرد.

ارسال نظر: