پنج زخمی در پی تداوم درگیری در مرز هند و پاکستان

کدخبر: 2070731

پنج شهروند پاکستانی در منطقه "سیالکوت" در مرز با هند بر اثر تیراندازی نیروهای ارتش هند زخمی شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پنج شهروند پاکستانی در منطقه «سیالکوت» بر اثر تیراندازی نیروهای ارتش هند زخمی شده اند.

تیراندازی در مرز هند و پاکستان پس از تشدید تنش ها بین دو کشور بالا گرفته است تا جایی که ۲۷ اکتبر یک کودک پاکستانی بر اثر تیراندازی نیروهای ارتش هند کشته و هفت نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در ۲۱ اکتبر در رویدادی مشابه در مرز دو کشور چهار شهروند پاکستانی کشته و ۲۱ نفر دیگر زخمی شدند.

در ۱۹ اکتبر نیز در منطقه «کراله» مرز بین هند و پاکستان یک شهروند پاکستانی کشته و پنج نفر دیگر از جمله دو زن و دو کودک زخمی شدند.

درگیری بین نیروهای ارتش هند و پاکستان پس از آن شدت گرفت که در ۱۸ سپتامبر در حمله تروریستی به مقر فرماندهی ارتش هند در منطقه «اوری» در کشمیر ۱۸ نظامی هندی کشته شدند.

پس از این حادثه، هند عملیات پاکسازی منطقه از وجود تروریست ها را آغاز کرد که در نتیجه آن دو نظامی ارتش پاکستان کشته شدند و درگیری ها بین دو طرف شدت بیشتری گرفت.

شایان ذکر است در ماه های گذشته پس از کشته شدن «برهان وانی» یکی از فرماندهان ارشد «حزب المجاهدین» در منطقه جامو و کشمیر، مسلمانان کشمیری تظاهرات اعتراض آمیزی را در منطقه شروع کردند که پس از آن دولت هند در منطقه جامو و کشمیر حکومت نظامی اعلام کرد.

از سویی، نیروهای ارتش هند در درگیری با مسلمانان کشمیری تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از آنها را کشته و بیش از ۵ هزار نفر دیگر نیز زخمی شده اند. صدها نفر نیز بر اثر شلیک گلوله های ساچمه ای بینایی خود را از دست داده اند.

ارتش هند «یاسین ملک» یکی از رهبران آزادی خواه کشمیر را نیز بازداشت کرده است که هم اکنون در بیمارستان تحت مراقبت پزشکی بسر می برد.

منبع: مهر

ارسال نظر: