تاکید "کارتر" بر نزدیکی عملیات آمریکا در "رقه" سوریه

کدخبر: 2070767

وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی تاکید کرده که «به زودی» عملیات برای بازپسگیری شهر "الرقه" سوریه از داعش آغاز خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در ادامه اظهارنظرهای غربی‌ها درباره مقابله با تروریست‌ها، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا از عملیات برای بازپسگیری خلافت خودخوانده داعش در سوریه سخن گفته است.

وزیر دفاع آمریکا که اخیرا سفری کوتاه به بغداد و اربیل عراق داشته، در مصاحبه با یک شبکه ان بی سی در خصوص داعش و برنامه‌های آتی واشنگتن صحبت کرد.

خبرنگار آمریکایی از وزیر دفاع دولت باراک اوباما سوال کرد آیا عملیات برای بازپسگیری رقه پایتخت خودخوانده داعش در سوریه، قرار است چند هفته دیگر آغاز شود یا اینکه چند ماه دیگر، گفت که عملیات رقه به زودی انجام خواهد شد.

کارتر گفت: «از مدت‌ها قبل، بخشی از طرح ما این بوده است که عملیات موصل اینطور شروع شود. این طرح، طرحی بود که به چندین ماه‌ه قبل برمی‌گردد و رقه هم به زودی همین مسیر را طی خواهد کرد».

گزارشگر آمریکایی سوال کرد: «آیا نیروهای ویژه یا دیگر نظامیان آمریکایی به منظور جمع آوری اطلاعات یا شکار جنگجویان با ارزش (داعش) به داخل شهرهای موصل و رقه اعزام خواهند شد».

وزیر دفاع آمریکا جواب داد: «آنها(نظامیان آمریکا) در حال حاضر نزدیک (موصل) نیستند. البته نیروهای ما، نیروهای امنیتی عراقی و پیشمرگه را همراهی می‌کنند در نتیجه وقتی آنها (به موصل) نزدیکتر شدند نیروهای ما هم به شهر نزدیکتر خواهند شد. ما قرار نیست بخشی از نیروهای اشغالگر یا نیروهایی باشیم که سرزمین‌ها را نگهدارد».

ارسال نظر: