در برنامه تیتر امشب مطرح شد:

استاندار خوزستان: مشکلی برای تردد زائران اربعین از مرز شلمچه وجود ندارد/ سخنگوی ستاد اربعین: زائران اربعین تا ۲۰ روز می‌توانند در عراق باشند

کدخبر: 2070836

استاندار خوزستان گفت: امسال در شلمچه مشکل زیرساختی یا خاصی برای تردد زائران اربعین نداریم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شریعتی در برنامه تیتر امشب که به تمهیدات اربعین اختصاص داشت تصریح کرد: امسال در این منطقه آمادگی اسکان اضطراری 15 هزار زائر را داریم و مشکل آبرسانی هم حل شده است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در چذابه داشتیم گفت: احداث جاده مسیر چذابه در حال اجراست و در 10 روز آینده افتتاح می شود اما آبرسانی به مرز چذابه به علت وجود مشکلات زیرساختی با تاتکر صورت می گیرد.

وی گفت: اقدامات خوبی در چذابه برای تردد بهتر زائران صورت گرفته و در عین حال برای مواقع اضطراری اسکان دو هزار نفر در این منطقه پیش بینی شده است.

استاندار ایلام نیز در این برنامه با بیان اینکه در شهر مهران نیز همه چیز برای اسکان و تردد بهتر زائران فراهم شده است گفت: امکانات در این منطقه زیاد است بنابراین مردم برای رفت و برگشت عجله نکنند.

مروارید تاکید کرد: در مهران به میزان کافی تلاش کرده ایم که پارکینگ هایی آماده کنیم و به نظر می رسد بخش عظیمی از خودرو های سواری بتوانند در این شهر و بیرون از آن خودروهای خود را پارک کنند.

همچنین سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: مدت زمان حضور زائران در عراق در ایام اربعین حداکثر 20 روز است و حضور بیشتر منجر به پرداخت جریمه می شود.

حمید رضا گودرزی افزود: بیمه زائران نیز 42 روزه در نظر گرفته شده است و هموطنان بین بیستم محرم تا 20 صفر می توانند درعراق حضور داشته باشند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین از نام نویسی 400 هزار زائر اربعین در سامانه سما خبرداد.

گودرزی افزود: از این تعداد 70 هزار نفر روادید خود را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه پارسال 62 درصد ترددهای زائران از مرز مهران صورت می گرفت گفت: امسال از تمرکز در این منطقه کاسته ایم به گونه ای که 41 درصد ترددها از مهران 32 درصد از چذابه و 27 درصد از شلمچه صورت خواهد گرفت.

وی بااشاره به حضور یک میلیون و 500 نفر از زائران ایران در مراسم اربعین حسینی پارسال پیش بینی کرد که این تعداد امسال به دو میلیون تا دومیلیون و 200 هزار نفر خواهد رسید.

همچنین عطرچیان دبیربخش سوخت و حمل و نقل ستاد مرکزی اربعین نیز با اعلام اینکه 10 هزار دستگاه اتوبوس بین شهری از سراسر کشور زائران را برای مراسم اربعین جابجا خواهد کرد گفت: زمان تردد اتوبوس ها بین مبدء‌ و مقصد و برعکس،حداکثر 10 روز قبل و 10 روز بعد از مراسم اربعین است.

وی خاطرنشان کرد: برای سهولت تردد بین دو سوی مرز ایران و عراق از اتوبوس های شرکت های واحد و شهرداری ها نیز استفاده خواهیم کرد.

عطرچیان تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در منطقه مهران برای پارک کردن 105 هزار خودرو سواری ، در چذابه برای 37 هزار و در شلمچه برای پارک کردن 40 هزار ظرفیت سازی شده است.

وی با بیان اینکه امسال مرزهای دریایی هم تعداد محدودتری از زایران را از خرمشهر و اروندکنار به آن سوی مرز منتقل خواهند کرد گفت: در بخش هوایی سفر اربعین 350پرواز رفت و 350 پرواز برگشت مسافران را از طریق فرودگاه های کشور به نجف منتقل خواهند کرد.

ارسال نظر: