در دیدار با آیت‌الله مکارم؛

شمخانی: توانسته‌ایم امنیت کشور را فراسوی مرزها ایجاد کنیم

کدخبر: 2070854

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار اظهار داشت: با راهبردهای اتخاذ شده توانسته‌ایم امنیت کشور را فراسوی مرزهای جمهوری اسلامی ایجاد نماییم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دبیر شورای عالی امنیت ملی که به قم سفر کرده است با حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کرد.

شمخانی در جریان این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه والای مرجعیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره گیری از ارشادات و رهنمودهای مراجع عظام تقلید را فرصتی بی بدیل برای مسولین بخشهای مختلف در مسیر مدیریت بهینه کشور عنوان کرد.

شمخانی گفت: امروزبه برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، انفاس قدسی شهدای گرانقدر و رهبری هوشمندانه ولایت امر کشور ما در شرایط کم نظیر امنیتی در منطقه ای پرآشوب است.

وی افزود: با راهبردهای اتخاذ شده توانسته‌ایم امنیت کشور را فراسوی مرزهای جمهوری اسلامی ایجاد نماییم.

شمخانی اظهار داشت: مهمترین موضوع حال حاضر کشور را که میتواند موجب شکل گیری اسیب پذیری در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و امنیتی گردد مسئله معیشت و بهبود شرایط اقتصادی کشور است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: رفع مشکلات معیشتی جامعه با بهره گیری از راهبردهای اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری مجموعه قوا و دستگاهها با دولت محترم است.

وی با قدردانی از نقش بسیار موثر حضرت ایت الله العظمی مکارم شیرازی در تبیین ریشه های تفکر تکفیری وتوسعه رویکردهای تقریبی در جهان اسلام افزود: سردمداران نظام سلطه در تلاشند تا با اصلی کردن اختلافات در جهان اسلام اذهان عمومی را از دشمن اصلی که رژیم صهیونیستی است منحرف نمایند

حضرت ایت الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار، نعمت امنیت در جمهوری اسلامی ایران را موهبتی الهی و شایسته شکر و سپاسگزاری به درگاه احدیت عنوان کردند و اظهار داشتند: ریشه مجموعه موفقیتها در نظام اسلامی تمسک به دین حنیف اسلام و تحقق احکام الهی در این سرزمین است.

ایشان با اشاره به تهدید تروریسم تکفیری برای جهان اسلام و مجموعه بشریت، ضرورت توجه به ریشه های تکفیر را مورد تاکید قرار دادند و افزودند: وهابیت همانگونه که در اجلاس اخیر گروزنی نیز از سوی مذاهب مختلف اسلامی مورد تاکید قرار گرفت خارج از دین مبین اسلام بوده وزادگاه و مروج تفکر تکفیری است.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی ضرورت حفظ وحدت و انسجام در میان گروههای مختلف سیاسی را مورد تاوید قرار دادند و اظهار داشتند: رعایت اخلاق اسلامی و حفظ حدود شرعی در اظهار نظرها و اقدامات ضرورتی است که باید بیش از گذشته به آن اهتمام شود.

ارسال نظر: