سردار جلالی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

لبخند قدرت‌آمیز دستگاه دیپلماسی با پشتوانه قدرت دفاعی است

کدخبر: 2071002

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: امروز لبخند قدرت‌آمیز دستگاه دیپلماسی ما با پشتوانه قدرت دفاعی است که می‌تواند با دنیا مقابله، معامله و صحبت کند؛ اینکه امروز ۵ کشور قدرت برتر دنیا روبروی ما می‌نشینند و با ما توافق و تقابل می‌کنند بخشی از قدرت تولیدشده از حوزه دفاعی کشور است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل امروز (7 آبان ماه 95) در سخنان پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج داش‌آموزی اظهار داشت: شهید فهمیده دلاور و مبارزی بود که نقش‌ آفرید و نقشش جاودان شد.

وی افزود:‌ فتنه فتنه‌گران با بهره‌‌گیری از فرهنگ عاشورا خاموش شد. پیام محرم به دشمنان این است که مردم همیشه آماده دفاع هستند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل همچنین تصریح کرد:‌ محرم یک صف‌بندی بین حق‌وباطل دارد که هر فردی برابر حق و انقلاب قرار گیرد باطل شناخته می‌شود.

جلالی همچنین تصریح کرد: هرکه مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد همواره همراه یزید و قاتل خواهد بود. هر دشمن و مبارزی علیه ما باید بداند که جایگاه یزید را دارد.

وی فرهنگ عاشورا را از فرهنگ مقاومت دانست و اضافه کرد:‌ پدافند غیرعامل هم یعنی مقاومت در برابر دشمن و دفاع از همه چیز در برابر همه چیز دشمن؛ در حقیقت پدافند غیرعامل یعنی صیانت از مردم در برابر دشمن.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه در اجرایی سازی پدافند غیرعامل اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: هدف اصلی این سازمان حفاظت و حراست از صیانت مردم است که به عنوان محوری‌ترین کار این سازمان شناخته می‌شود.

«رهبر معظم انقلاب مصون‌سازی کشور، جامعه و پیکره کشور در برابر هر نوع تهدید را یک امر مهم و وظیفه اصلی سازمان پدافند غیرعامل عنوان ‌می‌کنند که این سازمان می‌تواند این تهدیدات را کنترل و با آنها مقابله کند.»

جلالی ادامه داد: در حقیقت این سازمان در بی‌اثرسازی تهدیدات دشمن برای کشور بسیار موثر است. پدافند غیرعامل همواره باید تهدیدات متوجه پیکره کشور و جامعه مردم را شناسایی کرده، تشخیص داده و آنها را کنترل کند. در حقیقت سازمان پدافند غیرعامل تهدیدات کشور را به صورت دقیق بررسی و کنترل می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: سازمان پدافند غیرعامل یک سازمان اجرایی نیست بلکه سازمان حاکمیتی است که با تشخیص مولفه‌های تهدید در حوزه‌های مختلف با هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی با راهبری آنها و ارائه خدمات مشاوره‌ای و به تصمیم‌رساندن مسئولان نسبت به شناخت تهدید و راه‌حل مقابله با آن تلاش می‌کند که یک رویکرد مشخص استحکام‌سازی نظام مقدس جمهوری اسلامی از درون را دنبال کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شهرک‌های موشکی که بخشی از آن را در رسانه‌ها دیدیم گوشه‌ای از اقدامات ما در عرصه‌های دفاعی است. اینکه در همه لایه‌های دفاع (زمینی، موشکی، دریایی و پدافند هوایی) اقدامات بسیار اساسی برای مصون‌سازی کشور و بخش دفاع در برابر تهدید انجام شده، گوشه‌ای از اقدامات پدافند غیرعامل است.

جلالی در همین رابطه اضافه کرد: اینکه امروز دشمن گزینه و برخورد نظامی را در محاسبات خود حذف و یا در اولویت‌های آخر قرار می‌دهد ناشی از قدرت تولید شده دفاعی و مکمل پدافند غیرعامل است. اینکه دشمن احساس می‌کند قدرت موشکی ما امروز در هر شرایط تهدید، قادر است انجام ماموریت کرده و اهداف مورد نظر را بزند این کاملا می‌تواند به ما اولویت و قدرت پاسخگویی به دشمن را ارائه کند.

وی با بیان اینکه ما در بخش‌های مربوطه به حوزه‌های غیرنظامی، مرکز فردو در حوزه هسته‌ای، مرکز UCF در اصفهان و مرکز نطنز و بقیه زیرساخت‌هایی که در این زمینه مستحکم‌سازی و قوی شده‌اند بخشی از حوزه و کارکردهای پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف به شمار می‌رود، گفت: بنابراین قدرت دفاعی ما کاملا می‌تواند امروز در مکمل بخش پدافندی، بخش نظامی و دفاعی و غیرنظامی این قدرت و پیام را بدهد که حاوی پیام بازدارندگی صلح و امنیت پایدار را به کشور می‌دهد و در هر محاسبه‌ای که دشمنان ما در برابر آن انجام می‌دهند بتواند این قدرت را به عنوان قدرت ملی کشور نشان بدهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: امروز لبخند قدرت‌آمیز دستگاه دیپلماسی ما با پشتوانه قدرت دفاعی است که می‌تواند با دنیا مقابله، معامله و صحبت کند. اینکه امروز 5 کشور قدرت برتر دنیا روبروی ما می‌نشینند و با ما توافق و تقابل می‌کنند بخشی از قدرت تولیدشده از حوزه دفاعی کشور است که این قدرت را به کشور و نظام جمهوری اسلامی داده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز ما در یک پدیده جدید با طیف جدیدی از تهدید مواجه هستیم؛ طیف جدیدی از تهدید ترکیبی بین مولفه‌های نرم و دفاعی و مولفه امنیتی و سخت که به آنها تهدیدات ترکیبی می‌گوییم و می‌تواند در قالب استراتژی‌های مشخص بر علیه حوزه‌های مختلف به کار برود، لذا هوشیاری و هوشمندی در بخش‌های مختلف می‌تواند بسیار اهمیت داشته باشد که ما بتوانیم مولفه‌های مربوط به حوزه تهدید را در عرصه‌های مختلف شناخته و دقیقا دربرابر آنها دنبال کنیم.

«امروز اصلی‌ترین مولفه قدرت ما قدرت نرم است. قدرت نرم قدرتی است که می‌تواند هم دفاع مقدس را ایجاد کرده و هم پیروزی در برابر تهدید را و هرگونه مولفه تهدید داخلی را پاسخ دهد. قدرت نرم ما مولفه و محور اساسی آن رهبری است. هم شخصا و هم جایگاها به عنوان ولایت فقیه باید مورد توجه قرار گیرند.»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در ادامه عنوان کرد:‌ آنجایی که این قدرت می‌تواند نقش‌آفرینی نماید ما در کنار رهبری موضوع ایدئولوژی و دین و مذهب تشیع را به عنوان مولفه قدرت نرم داریم و دنبال می‌کنیم بنابراین پیام پدافند غیرعامل شناخت قدرت ملی است.

جلالی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد:‌ ما باید بدانیم کدام مولفه برای کشور قدرت‌آفرین است. چرا دشمن روی مولفه‌ای به نام رهبری متمرکز شده و تهدیدات خود را دنبال می‌کند؟ این مولفه، مولفه اصلی قدرت ماست و باید از آن حفاظت، حراست و صیانت کنیم. همه مولفه‌های قدرت ملی‌مان را باید بشناسیم و شناخت روزآمد از تهدیدات داشته باشیم؛‌همچنین هشدارهای رهبری را در شناخت تهدید در اولویت‌بندی‌های تهدید و به عنوان محور و سرلوحه کار خود قرار دهیم و پشت سر رهبری حرکت کنیم. آنجایی که سرانگشتان ایشان اولویت تهدید را نشان می‌دهد با حضوری پرصلابت، با روحیه و با انگیزه در پشت سر رهبری حرکت کنیم.

ارسال نظر: