تظاهرات مردم بحرین در حمایت از شیخ "عیسی قاسم"

کدخبر: 2071091

مردم بحرین برای ابراز همبستگی با شیخ "عیسی قاسم"، مرجع برجستۀ شیعی این کشور، تظاهرات کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، معترضان بحرینی جمعه در روستاهای الدراز، الشاخوره و ابوصیبع راهپیمایی و رژیم آل‌خلیفه را به خاطر سلب حق شهروندی شیخ عیسی و بدرفتاری با شیعیان این کشور محکوم کردند.

در شهر عالی و روستاهای المقشع و معامیر نیز تظاهراتی مشابه برگزار شد و بحرینی‌ها به ابراز حمایت از شیخ عیسی پرداختند.

پرس تی وی نوشت: آنها با سر دادن شعارهایی علیه رژیم منامه، آزادی شیخ عیسی قاسم و دیگر زندانیان سیاسی را خواستار شدند.

این تظاهرات‌ در حالی برگزار شد که بحرین برگزاری نماز جمعه را نیز در روستای الدراز - محل سکونت شیخ عیسی قاسم - ممنوع کرده‌است.

حکومت بحرین 20 ژوئن (31 خرداد) حق شهروندیِ شیخ عیسی قاسم را سلب کرد. این اقدام حدود یک هفته پس از آن صورت گرفت که وزارت دادگستری بحرین فعالیت اصلی‌ترین حزب مخالف این کشور یعنی جنبش الوفاق را تعلیق و دو گروه مخالف دیگر به نام‌های «مؤسسۀ عصر روشنگری اسلامی» و «انجمن اسلامی الرساله» را منحل کرد.

بحرین از بهمن سال 1389 صحنۀ برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته‌است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌اند و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

رژیم آل خلیفه با ادامه سیاست سرکوب اعتراضات، ده‌ها معترض را کشته و بسیاری از فعالان سیاسی و مخالف را به حبس‌های طولانی مدت محکوم کرده‌است.

ارسال نظر: