با حضور معاون وزارت ورزش و جوانان و رئیس دانشگاه شهید بهشتی؛

دبیرخانه دائمی اشتغال و کارآفرینی در ورزش افتتاح شد

کدخبر: 2071174

روز گذشته همزمان با مراسم اختتامیه دومین دوره تربیت مدرس کارآفرینی در ورزش، دبیرخانه دبیرخانه دائمی اشتغال و کارآفرینی حوزه ورزش افتتاح شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، روز گذشته همزمان با مراسم اختتامیه دومین دوره تربیت مدرس کارآفرینی در ورزش، دبیرخانه دبیرخانه دائمی اشتغال و کارآفرینی حوزه ورزش افتتاح شد.

در این مراسم که با حضور دکتر احمدی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان و دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی، دکتر علیرضا فارسی رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر رضا شجیع دبیر شورای راهبردی وزارت ورزش و جوانان و دکتر محمد رضا برومند دبیر کارگروه اشتغال این وزارتخانه برگزار شد، تفاهم نامه همکاری های مشترک وزارت ورزش و جوانان و دانشگاه شهید بهشتی در حوزه اشتغال و کارآفرینی امضا و پس از مبادله، دبیرخانه دائمی اشتغال و کارآفرینی در ورزش رسماً فعالیت خود را آغاز نمود.

در این مراسم دکتر احمدی ضمن اشاره به ضرورت توجه هر چه بیشتر به مسئله اشتغال دانش آموختگان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی افزود: برای سال های متمادی دانشگاه ها صرفاً معلمین ورزش تربیت کردند و این در حالی است که نیازهای اساسی ورزش کشور تغییر کرده و ضروری است رویکرد نظام آموزشی نیز در این زمینه تغییر کند. وی به آمار تقریبی بیش از 12000 فارغ التخصیل بیکار حوزه ورزش اشاره کرد و اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان نباید نسبت به این آمار نگران کننده بی تفاوت باشد و راه اندازی کارگروه اشتغال و کارآفرینی و همچنین امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه شهید بهشتی در راستای پاسخ به نگرانی ها بوده است.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در ادامه از تداوم برگزاری دوره های آموزشی اشتغال و کارآفرینی خبر داد و اظهار امیدواری کرد؛ علاوه بر دبیرخانه دائمی اشتغال و کارآفرینی در ورزش، به زودی مرکز رشد و فناوری شرکت های دانش بنیان ورزشی نیز با حمایت وزارت ورزش و جوانان راه اندازی می شود.

در ادامه مراسم نیز دکتر محمد مهدی طهرانچی از روبکرد علمی وزارت ورزش و جوانان و بویژه دکتر محمود گودرزی در سه سال گذشته قدردانی کرد و افزود: دانشگاه شهید بهشتی از هیچ تلاشی برای کمک به حل مشکل اشتغال دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی کوتاهی نخواهد کرد. وی از برگزاری دو مراسم استارت آپ اختصاصی برای دانش آموختگان تربیت بدنی تا پایان سال جاری و همچنین اخذ مجوز رشته مهندسی و فناوری ورزشی در دانشگاه شهید بهشتی خبر داد.

ارسال نظر: