به ریاست هاشمی رفسنجانی برگزار شد

تصمیم‌گیری درباره نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در جلسه امروز مجمع تشخیص

کدخبر: 2071192

طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، که به عنوان موضوع اختلافی به مجمع ارجاع شده بود، در دستور کار قرار گرفت و در مورد آن تصمیم‌گیری شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز به ریاست هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه داد.

در این جلسه، طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، مصوبه مجلس شورای اسلامی که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته و به عنوان موضوع اختلافی به مجمع ارجاع شده بود، در دستور کار قرار گرفت و با حضور کارشناسان مربوطه از شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی براساس مصلحت در مورد آن تصمیم‌گیری شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ابتدای جلسه، هاشمی رفسنجانی، با تسلیت ایام شهادت سیدالساجدین حضرت امام سجاد(ع) به اعضاء مجمع، ملت ایران و شیعیان جهان، به تاریخچه زمان شهادت این امام بزرگوار پرداخت و گفت: پنج قول در مورد زمان شهادت حضرت سجاد(ع) وجود دارد که معتبرترین آن در ماه محرم است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با توجه به شخصیت برجسته و اثرگذار این امام همام در تشریح و تبیین جاودانگی پیام نهضت عاشورا و اسارت اهل بیت علیهم السلام، گفت: هرچند در ظاهر، امام سجاد(ع) در مسایل سیاسی و نظامی آن زمان نقشی نداشتند، ولی موقعیت شناسی ایشان برای افشاگری‌ها، سخنرانی‌ها و آثار تبلیغی ایشان بسیار کارساز و در واقع ویرانگر دستگاه ظلم اموی بود. هر چند قیام مختار و دولت ایشان انتقام خون‌های به ناحق ریخته شده مظلومان کربلا را از ظالمان زمان گرفت.

وی به عنوان نمونه به صحیفه سجادیه به جای مانده از آن حضرت اشاره کرد و گفت: این کتاب شریف، حاوی نکات و مطالب بسیار مهم و ارزشمند، توحیدی، عرفانی، عبادی و سرشار از معارف ناب و سازنده‌ای است که همگان به ویژه جوانان عاشق اهل بیت را به مطالعه دقیق و عمیق این اثر توصیه می‌کنم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین در این جلسه، درگذشت عموی آقای شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی را به ایشان تسلیت گفت.

ولایتی نیز در این دیدار گزارشی از برنامه‌ها، اهداف و نحوه برگزاری اجلاس بیداری اسلامی را که اخیراً در بغداد برگزار شد، به اطلاع اعضا رساند.

در ادامه جلسه و با حضور وزیر کشور، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یکی از حقوقدانان شورای نگهبان و دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به شرح ذیل تصمیم‌گیری شد:

ـ با عنایت به نظرات کارشناسی و تحلیل جوانب، استماع نظرات و استدلالات حقوقدان شورای نگهبان، کارشناس مربوطه از کمیسیون مجلس شورای اسلامی، وزیر کشور و بحث و بررسی‌های مبسوط اعضا، نظر مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرا، مورد تأیید قرار گرفت.

بنابراین اعضای مجمع عضویت با حق رأی دو نماینده مجلس شورای اسلامی در کمیسیون ماده 10 احزاب را به مصلحت دانستند.

ارسال نظر: