رییس اتحادیه مرغ گوشتی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

آخر هر ماه مصرف مرغ کم می‌شود/ تقاضا کم شد، قیمت مرغ پایین آمد

کدخبر: 2071231

مهدی یوسفی گفت: کشورهای همسایه سالانه ۳ میلیون تن مرغ وارد می کنند که از این مقدار تنها ۷۰ هزار تن از آن ایران است

مهدی یوسفی رییس اتحادیه مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » گفت: قیمت مرغ 400 تومان کاهش یافت و با این کاهش در حال حاضر مرغ زنده کیلویی 3900 تا 4 هزار تومان است و قیمت هر کیلو مرغ برای مصرف کننده به 5900 تومان رسیده است.

وی افزود: تنها دو سه روز ابتدای ماه کمی قیمت ها افزایش یافت اما هر چه به اواخر ماه وارد می شویم قدرت مردم کاهش خواهد یافت و لذا تقاضا پایین آمده و قیمت ها نیز کاهش خواهد یافت.

مهدی یوسفی با بیان این مطلب که وزارت کشاورزی نیز قیمت واقعی مرغ را 7 تا 7500 می داند، گفت: قیمت کنونی این کالا با قیمت واقعی آن فاصله دارد اما از آن جهت که تولید زیادی صورت می گیرد و مازاد تولید در کشور وجود دارد بنابراین مرغ با قیمتی پایین تر به بازار عرضه می شود.

وی ادامه داد: از طرفی از آن جهت که وضعیت صادرات بسیار نامناسب است مازاد تولید نیز صادر نمی شود به طوری که سهم صادرات ما از کشورهای همسایه بسیار ناچیز و در حدود 60 تا 70 هزار تن است در صورتی که دو و نیم تا 3 میلیون تن کشورهای همسایه ما نیاز به واردات دارند، یعنی در حقیقت سهم صادرات ما از بازار مرغ کشورهای همسایه چیزی در حدود 3 تا 4 درصد است.

ارسال نظر: