قائم‌مقام وزیر بهداشت تأکید کرد:

موضوع تجمیع بیمه‌ها را بر اساس سیاست‌های کلی سلامت دنبال کنیم

کدخبر: 2071358

قائم‌مقام وزیر بهداشت با اشاره به موضوع تجمیع بیمه‌ها گفت: در بحث تجمیع بیمه‌ها انتظار نداریم یک سر سوزن بیشتر از سیاست‌های ابلاغی سلامت اجرا شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ایرج حریرچی در برنامه تلویزیونی تیتر امشب شبکه خبر که شب گذشته با موضوع تجمیع بیمه‌ها پخش شد، گفت: اگر ما سیاست های کلی ابلاغی در حوزه سلامت را اجرا کنیم همه مشکلات حل می شود.

وی در موضوع تجمیع بیمه ها به بند ۷ سیاست های کلی سلامت اشاره کرد و افزود: بر اساس این بند از سیاست های ابلاغی سلامت، تولیت برنامه های اجرایی و راهبردی و همچنین ارزشیابی به وزارت بهداشت واگذار شده است.

حریرچی با بیان این مطلب که مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه ای با محوریت وزارت بهداشت در سیاست های کلی سلامت مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار داشت: بر اساس بند ۹ تبصره ۴ از سیاست های کلی سلامت تعیین بسته خدمات بهداشتی درمانی جامعه توسط بیمه های پایه و بیمه های تکمیلی توسط وزارت بهداشت می بایست انجام شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در ارتباط با موضوعاتی که در شورای عالی بیمه به تصویب می رسد، اظهار داشت: در این شورا وزارت بهداشت تنها یک رای از ۹ رای را دارد و سایر اعضای این شورا را بیمه ها و سایر ارگان ها تشکیل می دهند.

حریرچی با عنوان این مطلب که شورای نگهبان در مورد قوانینی که هر روز تصویب می شوند چنانچه مغایر سیاست های کلی سلامت باشد آن را لغو می کند، اظهار داشت: ما معتقدیم در مورد تجمیع بیمه ها هر آنچه که صلاح مردم است در مجلس به تصویب می رسد.

وی در ارتباط با اینکه حدود ۷۰ درصد خدمات بیمه شدگان تامین اجتماعی در مراکز تحت پوشش وزارت بهداشت ارائه می شود گفت: بیش از ۳۷.۵ درصد بستری های بیمه شدگان تامین اجتماعی با تولیت وزارت بهداشت است.

همچنین محمد علی همتی، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی دیگر میهمان برنامه تیتر امشب در خصوص موضوع برنامه تاکید کرد: مراکز ملکی تامین اجتماعی به صراحت از تجمیع جدا شده است.

وی افزود :مسئله رضایتمندی مردم از تامین اجتماعی باید بر اساس مستندات باشد ،که مطالعات نشان می دهد در بخش درمان رضایتمندی مستقیم وجود دارد.

همتی با اشاره به وضعیت بهتر این سازمان در مقایسه با سال های قبل تصریح کرد:بیمارستان های تامین اجتماعی با استفاده از منابع افراد این سازمان ساخته شده است و اگر این مراکز به خطر بیفتد ما در صحنه ظاهر می شویم.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت:بیمه های خرد باید تجمیع شوند و ما با این موضوع مشکلی نداریم .

همتی افزود: در لایحه دولت هیچ گونه بحثی از ادغام مطرح نیست و مسیر عوض شده است.

وی تاکید کرد: در کمیسیون بهداشت یک کارگروهی تشکیل شده است که این مصوبات مورد بحث است.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی افزود: سیاست‌های مقام معظم رهبری یک مجموعه جامع و کامل است که در این سیاست‌ها تفکیک وظایف و خریدار شده است، اما آیا اجرا می‌شود؟

همتی گفت: معتقدم که نمایندگان بهترین تصمیم را می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند که در نظام بیمه ای چالش ایجاد شود.

وی در ادامه با انتقاد از وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول سلامت تاکید کرد:طرح تحول بار مالی زیادی را برای سازمان های بیمه گر ایجاد کرده است.

ارسال نظر: