آغاز فعالیت رادیو تصویری ایران/ راه‌اندازی کمپین کتابخوانی در رادیو

کدخبر: 2071394

رادیو تصویری ایران به‌زودی از گیرنده‌های دیجیتال پخش خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، بهنام احمدپور مبارکه، مدیر رادیو ایران گفت: استفاده از تصویر، موقعیت جدیدی را برای رادیو ایجاد می‌کند و در شکل دادن پیام موثر است. از هفت ماه پیش کار رادیو تصویری شروع شد و پخش آزمایشی آن در مجموعه جام‌جم شکل گرفته است. او افزود: وقتی برنامه‌ای را که از رادیو پخش می‌کنیم برداشت مخاطب متفاوت است. پس باید کاری می‌کردیم که درک بهتری از موضوع به مخاطب داده شود. رادیو تصویری ایران به‌زودی از گیرنده‌های دیجیتالی پخش خواهد شد. رادیو ایران کمپینی به نام «من کتاب می‌خوانم» را از 15 تا 28 آبان ماه اجرا می‌کند. بهنام احمدپور مبارکه، مدیر رادیو ایران در این زمینه بیان کرد: ما در ایران مطالبات مقام معظم رهبری را پیگیری می‌کنیم و در دستور کار خود قرار می‌دهیم و با این کار مسیر حرکت مسؤولان و رسانه‌ها دقیقا مشخص می‌شود. او در ادامه گفت: ما از صحبت‌های کلیدی مقام معظم رهبری استفاده می‌کنیم و موضوع هفته خود را در همین راستا مطرح می‌کنیم. احمدپور مبارکه به موضوعات برنامه‌های رادیو ایران بر اساس منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ما از اردیبهشت امسال مباحثی مانند کتاب‌خوانی، مبارزه با قاچاق کالا، مسؤولیت‌پذیری، امنیت ملی، نیکوکاری، حجاب و عفاف، تفریح سالم و از همه مهم‌تر امید به آینده و آینده روشن برای جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود داشتیم. او افزود: ما از 15 آبان به مدت دو هفته موضوع کتابخوانی را در برنامه‌های خود داریم. مدیر رادیو ایران به قابلیت رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: امید من این است که بتوانیم از قابلیت رسانه‌ها و فضای مجازی، ظرفیتی را برای ترویج کتاب‌خوانی ایجاد کنیم. او خاطرنشان کرد: یکی از پارامترهای جدی برای پیشرفت هر کشوری کتاب و کتابخوانی است. یدالله گودرزی، مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران هم درباره این کمپین کتابخوانی بیان کرد: کتاب موضوعی است که نقطه ابهام ندارد. مطالعه کتاب و دانش‌ورزی در فرهنگ و آیین ما بسیار تاکید شده و بیشتر از 800 بار نام کتاب و قلم در قرآن آمده است؛ اما متاسفانه فرهنگ کتابخوانی در کشور ما ضعیف شده است. رادیو ایران به دلیل استراتژیک بودن موضوع کتاب‌خوانی این برنامه را شروع کرده است. او درباره مراحل این پویش گفت: شروع این پویش از آبان‌ ماه سال گذشته آغاز شد. مرحله دوم آن نیز اردیبهشت امسال همزمان با نمایشگاه کتاب اجرا شد و مرحله سوم آن 15 ابان ماه امسال شروع خواهد شد. یدالله گودرزی به بخش‌های مختلف پویش کتابخوانی اشاره کرد و گفت: برنامه کافه هنر به مدت دو هفته فایل صوتی کتابخوانی را از مخاطبان دریافت و آن‌را پخش می‌کند. بخش دیگر این پویش در حوزه تبلیغ و ترویج کتابخوانی است که تا پایان آذر ماه ادامه دارد. او افزود: ما فراخوانی را ایجاد و از نخبگان، هنرمندان، مشاهیر تقاضا کردیم که به کمپین ما بپیوندند. با چند مهد کودک نیز هماهنگ کردیم که مربی‌ها و مادران برای بچه‌ها کتاب بخوانند و آن‌ها را با لذت مطالعه آشنا کنند. کار دیگر ما ارتباط با علما و نویسندگان است در این راستا با آیت‌الله مکارم شیرازی و حاج آقا قرائتی صحبت کردیم و با نویسندگان حوزوی نیز ارتباط برقرار کردیم. غلامحسین طالبی مدیر اطلاعات و برنامه ریزی شبکه بیان کرد: استرا تژی فرهنگ دولت یازدهم افزایش سرانه مطالعه ونشر کتاب در کشور است و رادیو ایران سعی کرده است این برنامه‌ را دنبال کند. برنامه «ایرانی آنلاین» رادیو ایران به تازگی موفق به کسب جایزه از جشنواره اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه در سال 2016 شده است. مدیر رادیو ایران در ادامه صحبت‌هایش به موفقی این برنامه در جشنواره abu اشاره کرد و گفت: برنامه «ایرانی آنلاین» به تهیه‌کنندگی حسین معصومی به جشنواره abu راه پیدا کرد و مقام اول را کسب کرد. جشنواره abu یکی از معتبرترین جشنواره‌های رادیویی است و برنده شده در این فضا بسیار مشکل است. احمدپور مبارکه اضافه کرد: یکی از مباحثی که در فضای امروز رادیو مطرح است، بهره‌گیری رادیو از رسانه‌های دیگر برای هم‌افزایی تولید و پخش پیام است. کارشناسان معتقدند که اگر رادیو نتواند از ظرفیت سایر رسانه‌ها استفاده کند، رو به نابودی می‌رود و این در مورد تمام رسانه‌ها نیز صدق می‌کند. او به برنامه «ایرانی آنلاین» اشاره و بیان کرد: «ایرانی آنلاین» پیوندی میان شبکه‌های اجتماعی،‌ سایت، رادیوو مخاطب است. تعامل عنصر مهم این برنامه است. احمدپور در ادامه تصریح کرد: موفق شدن یک اثر به فضای مجموعه بستگی دارد. رادیو ایران فضای رقابتی را برای این جشنواره ایجاد کرد و این باعث موفقیت شد. مهدی زریباف، دبیر جشنواره ای بی یو در رادیو ایران و مشاور شبکه هم گفت: اهمیت جشنواره abu این است که شبکه‌هایی که غول‌های رسانه‌ای هستند در این جشنواره شرکت می‌کنند و این جشنواره یک اسکار رادیویی است. او در ادامه به چگونگی راهیابی برنامه «ایرانی آنلاین» به ای بی یو اشاره کرد و گفت: یک سال پیش با برنامه‌سازان و مدیران شبکه جلسات ایده‌ای داشتیم و این امر منجر به تولید 50 برنامه شد که 30 برنامه از بین آنها انتخاب شد و در نهایت با داوری درون شبکه‌ای 13 برنامه را به دفتر جشنواره در سازمان فرستادیم و در بین دو برنامه منتخب، برنامه «ایرانی آنلاین» مقام اول را در بین برنامه‌های تعاملی کسب کرد.

ارسال نظر: