سردار سلامی:

دشمنان در توطئه‌ها بسیار ظریف، لطیف، خاموش و تا حدودی در فرآیند اجرا نامحسوس عمل می‌کنند

کدخبر: 2071441

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه مقابله با توطئه‌های دشمن برای نفوذ نیازمند هوشیاری بسیار بالای ملت ایران و مسئولان است گفت: چنین توطئه هایی بسیار ظریف، لطیف، خاموش و تا حدودی در فرآیند اجرا نامحسوس عمل می‌کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار سرتیپ حسین سلامی در حاشیه همایش وابستگان نظامی در گفتگو با صداوسیما درباره مصوبه اخیر پارلمان اروپا درباره رابطه با ایران و مطالبه محدودیت برنامه موشکی کشورمان گفت: متاسفانه چنین خواسته هایی در منطق و ادبیات سیاسی غرب همواره درباره ما وجود داشته است.

وی افزود: آنان دوست دارند هنوز هم با لنز دوران جنگ سرد به جمهوری اسلامی ایران نگاه کنند و متاسفانه قابلیت و ظرفیت درک تحولات عمیق را در کشورمان ندارند.

سردار سلامی گفت: این درحالیست که آنان بارها تجربه کرده اند که ایران اسلامی اکنون به عنوان قدرتی مستقل همه سیاست های دفاعی و اجزا و ارکان سیاست خارجی و سیاست های اقتصادی و فرهنگی خودش را تعیین می کند و متاثر از اراده هیچ قدرت دیگری نیست.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هیچ قدرت بیرونی تاثیرپذیری ندارد و انقلاب ما اصلا برای اثبات و استحکام این حقیقت شکل گرفت و این همه شهدا و مجاهدت های عظیم ملت در چهار دهه اخیر اساسا رهیافتی برای دستیابی به استقلال واقعی بود.

سردار سلامی تصریح کرد: استقلالی را که ملت ایران به دست آورده است به هیچ قیمتی از دست نمی دهد و اینگونه حرف های اروپایی ها کاغذپاره هایی است که تجلی کننده اوهام و خیالات دست نیافتنی و غیرممکن مقاماتی است که چنین مطالباتی دارند.

وی همچنین درباره خطر نفوذ در کشورمان به ویژه در پی بازداشت برخی جاسوسان آمریکایی و پیامد حضور دوتابعیتی ها در عرصه های مدیریتی کشورمان تصریح کرد: این واقعیت است که هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به ملت ایران ناشی از دریافت های حکیمانه و نگرش های عمیقی است که معظم له به صحنه تحولات جهان و تحولات درونی کشورمان دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هشدار درباره نفوذ اصلا بیان تکراری یا تشریفاتی یک موضوع نیست، تاکید کرد: راهبرد نفوذ از طریق دشمنان واقعیت است.

سردار سلامی گفت: شما به نمونه هایی جزئی از این موضوع اشاره کردید اما این هم می تواند فردی باشد و هم جریانی؛ واقعا نیازمند هوشیاری بسیار بالای ملت ایران و مسئولان کشورمان است که در مقابل این توطئه های مرموز به دقت عمل کنند.

وی هشدار داد: چنین توطئه هایی بسیار ظریف، لطیف، خاموش و تا حدودی در فرآیند اجرا نامحسوس عمل می کنند اما پس از مدتی آثار و پیامدهایش دیده می شود که می تواند جنبه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

سردار سلامی افزود: با این حال ملت ایران آگاه و بیدارند و به اینگونه موضوعات معمولا عکس العمل های بسیار سرسختانه از خود نشان می دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه همچنین درباره نقش وابستگان نظامی در گسترش تعامل با کشورهای دیگر گفت: وابستگان نظامی ما از نظر دفاعی نقاط اتصال کشورمان با کشورهای دوست، همسایه، برادر یا غیرهمسایه است که خواهان تعامل سیاسی و روابط دفاعی با ما هستند.

وی افزود: آنان می توانند نقشی بسیار تعیین کننده در ارتقای ارتباط دفاعی ما با کشورهای دیگر داشته باشند و تا حد بسیاری تبیین کننده منطق انقلاب در موضع گیری های سیاسی دفاعی در منطقه و در سطح کشور باشند.

سردار سلامی گفت: بهترین ارتباطاتی که میان کشورها برقرار می شود معمولا ارتباطات دفاعی است؛ وقتی کشورها باهم روابط خوبی دارند آن را به سطح دفاعی نیز منتقل می کنند اما با حضور وابستگان نظامی خود علاقه مندیم که ارتباطات دفاعی را با کشورهای دوست و دارای روابط سیاسی ارتقاء دهیم.

* روند تحولات منطقه به نفع جبهه مقاومت است

جانشین فرمانده کل سپاه درباره ترفند امریکاییها برای اعلام آتش بس به منظور رهاندن تروریست ها از محاصره در سوریه گفت : بسیار واضح است که امروز امریکاییها و شرکا و متحدان منطقه ای اش جنگی نیابتی را علیه مسلمانان آغاز کرده اند .

وی افزود : امریکاییها از گروه های تکفیری و تروریستی به عنوان ابزارهای تحول میدانی استفاده می کنند و اگر اکنون از نظر ذهنی وجود این عناصر و گروه های تروریستی را از صفحه جغرافیای تحولات میدانی حذف کنید می بینید که برای آمریکا و متحدان منطقه ای اش هیچ ابزاری به منظور تعقیب تحولات میدانی باقی نمی ماند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت : بر این اساس بسیار واضح است که گروه های ترویستی ابزارهای تسلط جدید سیاسی امریکا و شرکایش در منطقه هستند.

سردار سلامی افزود : البته امریکاییها گاهی برای اینکه ژست ضد تروریست بگیرند و یا مدیریت ، کنترل و تسلط خود را بر این گروه ها اعمال کنند ، ممکن است به صورت جزئی حملاتی را علیه آنان انجام دهند .

وی گفت : با این حال به علت به هم پیوستن انرژی هایی که اکنون در تحولات میدانی وجود دارد ، در سوریه ، عراق و اقصی نقاط جهان اعم از لبنان ، پاکستان،‌ افغانستان ، عراق و مناطق مختلف ، جبهه فشرده دفاعی در مقابل سیاست های قدرت های خارج از منطقه ایجاد شده که تعادل میدانی را تغییر داده است .

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد : به همین علت اکنون هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و روند تحولات هم در سطح میدان و هم در سطح سیاسی به نفع جبهه مقاومت است .

سردار سلامی گفت‌ : با این حال طبیعی است که امریکاییها وقتی احساس می کنند مزدوران میدانی شان دچار زوال قدرت شده اند و روند تحولات میدانی به نفع جبهه مقاومت اتفاق می افتد با تحرکات سیاسی یا پیشنهاد آتش بس، فضایی برای تنفس این گروه ها فراهم می کنند .

وی افزود‌: امریکاییها همزمان با چنین فضایی گروههای تروریستی را از نظر تسلیحاتی ، نیروی انسانی و از جهات مختلف حمایت می کنند تا نیروهای میدانی شان بتوانند تاثیرات خود را در امتداد سیاست های آنان ادامه دهند .

جانشین فرمانده کل سپاه همچنین درباره اینکه آیا تحولات میدانی تعیین کننده بحران سوریه است یا مذاکرات سیاسی ؟ تاکید کرد : همواره وقتی تحولات در میدان در جریان است ، تعیین کننده مسیر سرنوشت تحولات سیاسی ، روند تحول در اقتدار میدانی است .

سردار سلامی گفت : هر کسی اقتدار و نفوذ میدانی بیشتری داشته باشد، حتما در عرصه مذاکرات با دست پر وارد می شود و همواره مبداء و پشتوانه مذاکرات سیاسی برای حل و فصل تحولات جاری در میدان عمل راهبردی ، تحولات میدانی است .

وی افزود : اگر در عرصه تحولات میدانی موفق عمل نکنید ، در عرصه تحولات سیاسی نمی توانید موفق عمل کنید بنابراین پشتوانه اساسی قدرت دیپلماسی ، تولید و تحول قدرتی است که در میدان اتفاق می افتد .

ارسال نظر: