رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با «نسیم آنلاین»: گوشت بدون دنبه کیلویی ۳۶ هزار تومان؛

مصرف سرانه گوشت ۳ کیلو کم شد/ گوشت‌های وارداتی از آسیای میانه می‌آید

کدخبر: 2071568

ملکی گفت: در کل قدرت خرید مردم کم شده است به طوری که تا سال های پیش مصرف سرانه گوشت ۱۲ تا ۱۲.۵ کیلو بود و الان ۹ تا ۹.۵ کیلو شده است یعنی سه کیلو مصرف سرانه کمتر شده است

علی اصغر ملکی رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «نسیم آنلاین» درباره بازار کنونی گوشت گفت: بازار مدتی است که از ثبات برخوردار است و در سه هفته اخیر هیچ گونه تغییر قیمتی نداشته ایم به طوری که گوشت با همان کاهش هزار تومانی در این مدت در بازار عرضه شده است.

وی افزود: در حال حاضر قیمت گوشت برای مغازه دار 32 تا 33 هزار تومان است و 36 تا 37 هزار تومان شقه بدون دنبه نیز به مشتری عرضه می شود. البته بعد از اواسط ماه بدون شک طبق روال همیشگی بازار دچار رکود می شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در رابطه با پیش بینی بازار گوشت نیز به «نسیم آنلاین» تأکید کرد: بعد از گذشت اربعین حسینی تا حدی ثبات بیشتری در بازار گوشت حاکم خواهد شد، البته پس از آن نیز با ورود به هوای سرد متقاضی برای استفاده از غذاهای پروتئینی زیاد می شود بنابراین بعید میدانم بیش از این هزار تومان کاهش قیمتی را شاهد باشیم.

وی با بیان این مطلب که گوشت از جمله موادی است که به نسبت دیگر کالاها از جمله برنج افزایش کمتری داشته است ادامه داد: چنان چه واردات گوشت ادامه داشته باشد قیمت آن افزایشی هم نخواهد داشت، زیرا در حال حاضر بیشتر شرکت های بسته بندی از گوشت های وارداتی که از آسیای میانه وارد کشور می شوند استفاده می کنند بنابراین اگر واردات کمتر شود قیمت گوشت نیز بالاتر می رود.

ملک زاده گفت: در کل قدرت خرید مردم کم شده است به طوری که تا سال های پیش مصرف سرانه گوشت 12 تا 12.5 کیلو بود و الان 9 تا 9.5 کیلو شده است یعنی سه کیلو مصرف سرانه کمتر شده است. به طوری که اگر در دوسال پیش کسی به خرید می رفت دو کیلو گوشت می خرید و از درب مغازه بیرون می آمد اما الان به یک و نیم کیلو اکتفا می کند.

ارسال نظر: