خبرگزاری "رویترز":

"اف‌بی‌آی" حکم بررسی ایمیل‌های کلینتون را گرفت

کدخبر: 2071600

برخی منابع اعلام کردند که "اف‌بی‌آی" برای بررسی ایمیل‌های تازه کشف شده مربوط به سرور شخصی"هیلاری کلینتون" موفق به کسب حکم شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: یک منابع آگاه روز یکشنبه (دیروز) اعلام کرد که بازرسان فدرال حکمی را به دست آورده‌اند تا طبق آن ایمیل‌های تازه کشف‌ شده مربوط به سرور شخصی «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، این حکم در حالی برای بررسی ایمیل‌های کلینتون صادر شده است که پیش از این هیلاری کلینتون، «جیمز کامی» مدیر «اف بی آی» را به دلیل تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، به قانون‌شکنی متهم کرده بود.

این حکم به «اف بی آی» اجازه می‌دهد که ایمیل‌های نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را مورد ارزیابی قرار دهند و بررسی کنند که آیا این ایمیل‌ها مربوط به همان ایمیل‌هایی می‌شود که زمانیکه کلینتون در بازه زمانی 2009 تا 2013 بعنوان وزیر خارجه آمریکا فعالیت می‌کرده است، از سرور ایمیلی شخصی که برای کارهای اداری در اختیار کلینتون قرار داده شده بود، ارسال کرده است یا خیر.

کامی روز یکشنبه هفته جاری به شدت به دلیل ارائه جزئیاتی از این ایمیل‌ها مورد انتقاد شدید دموکرات‌ها قرار گرفت زیرا همپیمانان کلینتون نگران هستند که طولانی شدن این بحث و جدال‌های مربوط به ایمیل‌های شخصی کلینتون، فراتر از انتخابات ریاست‌جمهوری 8 نوامبر آمریکا برود و ریاست‌جمهوری احتمالی کلینتون سایه افکند.

کامی روز جمعه هفته گذشته در نامه‌ای به کنگره، جزئیاتی از تحقیقات پلیس فدرال آمریکا درباره ایمیل‌های تازه کشف شده مربوط به استفاده کلینتون از سرور شخصی‌اش را فاش کرد و همین مسئله رقابت انتخاباتی میان کلینتون و «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان را به ناآرامی و آشفتگی تبدیل کرده است.

کلینتون در نظرسنجی‌های در سطح ملی از ترامپ جلوتر است که البته حتی قبل از مطرح شدن این جدیدترین جنجال در خصوص ایمیل‌هایش نیز فاصله‌ پیشتازی وی با ترامپ کمتر شده است.

«هری رید» رهبر دموکرات‌ها در سنا آمریکا روز یکشنبه نامه‌ای را به کامی فرستاد و تصریح کرد که او قانون را که استفاده از جایگاه دولتی فدرال برای اعمال نفوذ در انتخابات را منع می‌کند، نقض کرده است.

یک منبع آگاه اعلام کرد، جدیدترین ایمیل‌های کشف شده کلینتون در بخشی از تحقیقات جداگانه در خصوص «آنتونی وینر» نماینده سابق دموکراتیک آمریکا و همسر «هما عابدین» مشاور ارشد هیلاری کلینتون، به دست آمده است.

وینر به دلیل پیام‌های غیرقانونی که برای یک دختر 15 ساله اهل کارولینای شمالی می‌فرستاده است، هدف تحقیقات اف بی آی قرار گرفته بود.

اف بی آی از پیشتر حکم تفتیش لپ تاپ وینر در حین تحقیقات خود را داشته است اما به حکمی برای بررسی اطلاعاتی که احتمالاً مربوط به ایمیل‌های کلینتون بوده است، نیاز داشته است.

برخی منابع آگاه اعلام کردند که اطلاعاتی که مأموران اف بی آی در تحقیقات وینر بر روی آن کار می‌کردند و بر روی لپ تاپ وی مشاهده کردند موجب شد تا به این باور برسند که این اطلاعات احتمالاً به تحقیقات در خصوص ایمیل‌های کلینتون مربوط می‌شود.

ارسال نظر: