آمریکا یک شرکت مخابرات لبنانی را به اتهام همکاری با حزب‌الله تحریم کرد

کدخبر: 2071655

آمریکایی‌ها با تکیه بر قانون داخلی خودشان، یک شرکت ارائه خدمات بین‌المللی مخابراتی را به دلیل همکاری با حزب‌الله لبنان، تحریم کرده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای، از تحریم یک شرکت مخابراتی بین‌المللی مستقر در خاک لبنان به دلیل حمایت از حزب‌الله خبر داد.

بر اساس اعلام آمریکایی‌ها، هلدینگ سرمایه‌گذاری «اسپکتروم» که در خاورمیانه، آفریقا و اروپا خدمات مخابراتی ارائه می‌دهد و رئیسش «علی یوسف قراره» به دلیل تعامل مالی با حزب‌الله لبنان، تحریم شده‌اند.

این اقدام با تکیه بر قانون «جلوگیری از تأمین مالی بین‌المللی حزب‌الله» انجام شده؛ قانونی که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد منابع مالی حزب‌الله لبنان و حامیان این گروه مقاومت را هدف قرار دهد.

«مارکو روبیو» از اعضای جمهوری‌خواه سنای آمریکا پس از اعلام خبر این تحریم جدید، بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که «این تحریم‌های مالی، گامی مهم به سمت سرکوب نائبان تروریست ایران یعنی حزب‌الله است.»

حزب‌الله لبنان تا به امروز، تنها گروه مقاومت عربی است که توانسته پس از تجربه‌های ناموفق حمله دسته‌جمعی اعراب به اسرائیل، رژیم صهیونیستی را در جبهه نبرد شکست دهد و به عقب‌نشینی از زمین‌های تصرف‌شده، وادار کند.

ارسال نظر: