قاضی‌زاده در مخالفت با صالحی امیری، وزیر پیشنهادی ارشاد:

رئیس‌جمهور یک سرهنگ را برای حوزه فرهنگ معرفی کرده/ سیدرضا صالحی‌امیری خواهید بود یا سیدرضا فلاح؟

کدخبر: 2071793

نماینده مردم فریمان در مخالفت با سیدرضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از آقای رئیس‌جمهور که خود منتقد سرهنگ‌ها بودند تعجب‌آور است که یک سرهنگ را برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کرده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس عصر امروز (سه‌شنبه 11 آبان) در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در مخالفت با سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از آقای رئیس جمهور که خود منتقد سرهنگ‌ها بودند تعجب‌آور است که یک سرهنگ را برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بنده از نزدیک با مسائل فرهنگی آشنایی دارم، گفت: حال فرهنگ ما بدتر از آن است که آقای صالحی امیری بتواند از پس آن برآید.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه مدتهاست که عرصه فرهنگ تبدیل به عرصه سیاست‌بازی شده است‌، اظهار کرد: عرصه فرهنگ مدتهاست عرصه جناح‌بازیها شده است و نفس بسیاری از فعالان فرهنگی را بند آورده است.

نماینده فریمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق تحصیلی صالحی امیری گفت: اگر شما بین علوم سیاسی و مسائل فرهنگی نسبتی پیدا کردید آن وقت مسئولیت این وزارت فرهنگ را قبول کنید. دستهای شما خالی‌تر از آن است که بتوانید در این عرصه کاری انجام دهید.

وی با اشاره به برکناری علی جنتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: آقای صالحی امیری آیا می‌دانید یا خبر دارید چرا آقای جنتی برکنار شد؟ ایشان نه شهید کنسرت بودند و نه به دلیل دغدغه دولت نسبت به تذکرات مراجع تقلید ،برکنار شدند. اگر دولت قصد توجه به تذکرات مراجع را داشت باید 3 سال پیش وی را برکنار می‌کرد.

قاضی‌زاده هاشمی خطاب به صالحی امیری ادامه داد: شما به اتکاء کدام تحصیلات و تخصص کتاب مفاهیم و نظریات فرهنگی و دانستنیهای رایزنی فرهنگی را به چاپ رسانده‌اید و با کدام بودجه آن را به چاپ ششم رسانده‌اید؟

نماینده مردم فریمان با اشاره به سوابق اجرایی صالحی امیری گفت: چرا سوابقتان در رابطه با سربازی گمنام امام زمان (عج) را به مجلس ارائه نکرده‌اید؟ مگر اسم مستعار شما «سید رضا فلاح» نبوده است؟ ما دست امنیت‌آفرینان کشور را می‌بوسیم اگر قصد ورود به عرصه‌ای را که به آن تخصص ندارند، نداشته باشند.

وی با انتقاد از برنامه‌های پیشنهادی صالحی امیری، تصریح کرد: اگر شما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شوید در مواجهه با هنرمندان به سراغ پرونده پرسنلی آنها خواهید رفت یا سوابق هنری آنان؟ شما احتمالا با اجرای دستورات مقامات بالا ممیزی‌های بیجایی را انجام خواهید داد و بدون توجه به هنرمندان انقلابی توصیه‌های مقامات ذی‌نفوذ را اجرا خواهید کرد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به موارد مطرح شده توسط صالحی امیری در کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: شما در کمیسیون فرهنگی مجلس گفته‌اید که می‌خواهید در وزارت فرهنگ حوزه علمیه و شورای فرهنگی را فعال کنید کنسرت موسیقی را با مشروبات الکلی مقایسه کرده‌اید. در این رابطه باید از کسانی که برای اعتلای موسیقی پاک در این کشور تلاش می‌کنند عذرخواهی کنید.

نماینده مردم فریمان در مجلس در پایان با اشاره به کاغذهای پخش شده در صحن مجلس درباره عذرخواهی الیاس نادران نماینده سابق مجلس از صالحی امیری گفت: من از آقای نادران استعلام کرده‌ام و ایشان عذرخواهی از شما را تکذیب کرد بلکه عذرخواهی ایشان از سایت الف و احمد توکلی بوده است. حال با توجه به آنکه پس از 3 سال هنوز پرونده عذرخواهی آقای نادران باز است،‌ آقای صالحی امیری فردا با هنرمندان چه رفتاری خواهید داشت؟

ارسال نظر: