گزارش کامل جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان شد

کدخبر: 2071831

مسعود سلطانی‌فر با ۱۹۳ رای موافق از مجلس رای اعتماد گرفته و به وزارتخانه ورزش و جوانان راه یافت.

به گزارش « نسیم آنلاین »‌، نشست علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس آغاز شد.

بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی ارشاد، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش تنها دستور کار نشست علنی امروز پارلمان است.

پس از سخنان رئیس جمهور در دفاع از سه وزیر پیشنهادی دولت، مخالفان و موافقان و دانش‌آشتیانی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سخنرانی کردند و بعد از ظهر نیز جلسه رای اعتماد صالحی امیری، وزیر پیشنهادی ارشاد برگزار شد که طی آن نمایندگان مخالف و موافق و صالحی امیری سخنرانی کردند و بعد از آن نوبت به جلسه رای اعتماد به سلطانی فر،‌ وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان رسید و مخالفان و موافقان و خود سلطانی فر به دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان شد

مسعود سلطانی‌فر با کسب 193 رای موافق، 72 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 274 آرای ماخوذه به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد.

ابطحی، مخالف: دولت مسیر بازیهای جناحی و سیاسی را می‌پیماید

به گزارش تسنیم ، سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه عصر امروز (سه‌شنبه 11 آبان) که به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت اختصاص داشت، در مخالفت با برنامه های مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، اظهار کرد: در برزیل «پله» را به عنوان وزیر ورزش انتخاب می‌کنند اما در کشور ما آقای سلطانی‌فر را که تنها 2 سال سابقه فعالیت در وزارت ورزش دارد، به عنوان وزیر ورزش انتخاب می‌کنند.

ابطحی با اشاره به خطبه 50 نهج‌البلاغه در تعریف فتنه گفت: وقتی قسمتی از حق و باطل با هم مخلوط می‌شوند، فضای فتنه‌آلود پیش می‌آید و در همین زمان است که مقام معظم رهبری به خواصی که در مقابل فتنه ساکت بودند، هشدار می‌دهند.

وی افزود: بنده از آقای دانش آشتیانی برای اینکه روی مواضعشان در فتنه سال 88 ایستادگی کردند، تشکر می‌کنم زیرا ایشان در جلسه امروز فراکسیون ولایت مجلس نیز دست از مواضع خود در فتنه 88 نکشید.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در آغاز به کار دولت یازدهم اظهار کرد: دولت برخلاف منویات رهبر انقلاب مسیر بازیهای جناحی و سیاسی را می‌پیماید. این در حالیست که در برخی موارد مثلا در مواجهه با فتنه و فتنه‌گران که از خطوط قرمز نظام است مسئله فرق می‌کند.

ابطحی با انتقاد از صحبتهای امروز روحانی در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی تصریح کرد: رئیس جمهور 45 دقیقه از وقت خود را مصروف پرداختن به مشکلات اقتصادی کشور کرد این در حالیست که به جای تغییر در حوزه اقتصادی 3 نفر از وزرای فرهنگی را تغییر می‌دهد.

وی خطاب به روحانی ادامه داد: شما خود را از مسائل جناحی مبرا می‌دانید ولی در عمل 3 وزیر از یک جناح را انتخاب می‌کنید آن هم وزرایی که یک بار در مجلس قبل موفق به کسب رای اعتماد نشده‌اند. شما به اعتدال فرا می‌خوانید اما وقتی یکی از منتقدان دولت برای سخنرانی در یکی از دانشگاههای شیراز دعوت می‌شود، سخنرانی او را لغو می‌کنید.

نماینده مردم خمینی‌شهر با انتقاد از برنامه‌های سلطانی‌فر در وزارت ورزش و جوانان، تاکید کرد: شما در برنامه‌هایتان ورزش مادام‌العمر را به معنای تضمین عدم هرگونه محدودیت بر اساس جنس، سن و طبقه اجتماعی مطرح کرده‌اید که این امر با آموزه‌های دینی ما در تعارض است.

ابطحی در پایان با انتقاد از عدم ارسال قانون ورزش توسط دولت به مجلس‌، گفت: چند سال است که قرار است دولت قانون ورزش را به مجلس ارائه کند اما این قانون روی میز اقای جهانگیری خاک می‌خورد. حال چگونه یک وزیر بدون قانون می‌تواند مدیریت کند؟

موسوی، موافق: رئیس جمهور به حق آقای سلطانی‌فر را دایره‌المعارف ورزش می‌داند

به گزارش فارس ، سیدابوالفضل موسوی بیوکی نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز سه‌شنبه 11 آبان در جلسه علنی مجلس و در موافقت با مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به سابقه مدیریتی، ذکاوت و شناخت وسیع و عمیق وی از ورزش ایران و جهان اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور به حق آقای سلطانی‌فر را دایره‌المعارف ورزش می‌داند.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات ورزش فرابخشی است و نمی‌توان تنها یک وزیر را مسئول آن دانست به اهتمام سلطانی‌فر بر ورزش دانش‌بنیان اشاره کرد و اظهار داشت: آقای سلطانی‌فر روحیه تعامل و تفاهم قوی داشته و ارتباط خوبی نیز با سایر اعضای کابینه دارند.

مقدسی، موافق: اگر سلطانی‌فر در نوبت قبل رأی آورده بود وضع ورزش کشور این گونه نبود

به گزارش فارس ، همچنین سیدمهدی مقدسی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در موافقت با مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر پینشهادی ورزش و جوانان به سابقه دو ساله معاونت موفق سلطانی‌فر در سازمان تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: آقای سلطانی‌فر از اصالت خانوادگی برخوردار است و پدرش از معتمدان محل زندگی‌اش بوده است.

وی با اشاره به اینکه سلطانی‌فر 12 سال استاندار بوده و بر جزئی‌ترین مسائل اشراف دارد، خاطرنشان کرد: جمع زیادی از ورزشکاران در حمایت از ایشان بیانیه دادند که تأییدی بر عملکرد او در حوزه ورزش است.

مقدسی با تصریح بر اینکه سلطانی‌فر هیچگاه از حوزه ورزش دور نبوده است، گفت: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان 23 سال قبل «خانه جوان» را تشکیل داد نه امروز که مد شده است.

وی ادامه داد: آقای سلطانی‌فر در مورد بانوان دو اعتقاد دارد اول اینکه به ورزش بانوان توجه نشده است و دوم اینکه باید از بانوان در مدیریت‌های ورزشی استفاده کرد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی از توجه خاص سلطانی‌فر به ورزش قهرمانی سخن گفت و با اشاره به اینکه او به همه سؤالات نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی با اشراف پاسخ داد، گفت: در دوره مدیریت وزرای ورزش قبلی آنچه خواسته مردم بود انجام نشد و اگر آقای سلطانی‌فر در نوبت پیش که به مجلس معرفی شده بود رأی آورده بود وضع ورزش کشور این گونه نبود.

این نماینده موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در انتها اظهار داشت که سلطانی‌فر در ابعاد گوناگون ورزش اشراف داشته و همچنین حرمت نمایندگان را می‌داند.

شکری، مخالفت: "سلطانی‌فر" در فتنه مجلس ششم به دنبال تحریم انتخابات بود

به گزارش فارس ، محمود شکری نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) پارلمان طی سخنانی به عنوان اولین مخالف برنامه‌های سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، اظهار داشت: خداوند شاهد است که نمی‌خواهم کلمه یا جمله‌ای را در حق آقای سلطانی‌فر به زبان بیاورم که در قیامت مجبور به پاسخگویی باشم.

وی افزود: ما در مجلس شورای اسلامی ریل‌گذار و یار و یاور دولتی هستیم که باید در دنیا بدرخشد و در برابر توطئه‌ها و طراحی‌های دشمنان ایستادگی کند، رهبر معظم انقلاب 24 بار در فرمایشات‌شان فرموده‌اند که فتنه گناه نابخشودنی است.

شکری با بیان اینکه همه باید در برابر فتنه بسیج باشند و جانباز، ایثارگر و ... تفاوتی ندارد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در 24 مورد در باب گناه بزرگ فتنه‌گران فرمودند که فتنه خط قرمز ماست؛ امروز نمی‌دانم چرا عده‌ای می‌گویند تا کی قرار است فتنه ادامه یابد، طبق آیه 217 سوره بقره درباره فتنه‌گران گفته شده «الفتنة اشد من القتل».

نماینده تالش در مجلس در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: فتنه‌گر به خودش خیانت کرده و باید پاسخگوی مردم باشد. متاسفانه امروز دولت آمادگی لازم را برای مدیریت بحران ندارد، بنده صراحتا از سوی دولت می‌خواهم از مردمی که به خاطر بارش باران برایشان مشکلاتی در زمین‌های کشاورزی ایجاد شد، عذرخواهی کنم.

نماینده تالش در مجلس بر همین اساس متذکر شد: در فتنه مجلس ششم، آقای سلطانی‌فر خودشان استاندار بودند و نامه‌ای را برای وزیر کشور نوشتند و گفتند ما انتخابات را تحریم می‌کنیم و انتخابات مجلس هفتم را برگزار نمی‌کنیم تا اینکه رهبر معظم انقلاب دستور دادند باید انتخابات سر وقت خود برگزار شود.

شکری در پایان خاطرنشان کرد: سه وزیر معرفی شده برای تصدی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از این یکبار در مجلس نهم معرفی شدند ورای نیاوردند، چرا‌آقای رئیس‌جمهور باز هم همین افراد را به مجلس معرفی کرده است؟ یعنی در این کشور غیر از این سه نفر فرد دیگری وجود ندارد.

امینی‌فر،‌ موافق: سلطانی‌فر می‌تواند به جذب توریسم ورزشی کمک کند

به گزاش تسنیم ، محمدنعیم امینی فر نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت بعدازظهر (امروز سه شنبه 11 آبان) قوه مقننه در موافقت با برنامه‌های ارائه شده از سوی مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: بنده در مورد برنامه‌ها و سوابق کاری وزیر پیشنهادی ورزش وجوانان صحبت‌هایی را ارائه می‌کنم.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در برنامه‌های ارائه کرده به ورزش همگانی توجه ویژه‌ای کرده است، اظهار کرد: هیچ تردیدی وجود ندارد که اگر یک دلار در ورزش همگانی سرمایه گذاری شود، 4.6 درصد صرفه جویی در هزینه‌های درمانی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه آقای سلطانی‌فر و در برنامه ارائه کرده به مجلس برنامه‌هایی را در جهت توجه به ورزش مناطق محروم ارائه کرده است، تصریح کرد: مناطق محرومی همچون سیستان و بلوچستان و کردستان ظرفیت غنی در ورزش دارند که باید توجه بیشتری به آن داشته باشند.

امینی‌فر با تأکید براینکه در برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به ورزش روستایی نیز توجه شده است، گفت: همچنین در برنامه‌های آقای سلطانی فر به ورزش بانوان که 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، توجه ویژه‌ای شده و باید با استفاده از آن این پتانسیل را بالفعل کرد.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های آقای سلطانی‌فر به جوانان نیز توجه زیادی شده است، گفت: در دوره‌های گذشته متولیانی که در امر جوانان بودند، سیاست‌زدگی صرف در آنها دیده شده اما از نکات قوت وزیر پیشنهادی این است که توجه ویژه‌ای به جوانان دارد.

نماینده مردم ایران شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نشاط در جامعه در چند سال اخیر کمرنگ شده است، گفت: با برنامه‌هایی که آقای سلطانی‌فر ارائه کرده است، می‌توان امیدوار بود که در چه نشاط در کشور بالاتر رود.

امینی فر با اشاره به کارنامه مدیریتی مسعود سلطانی فر گفت: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تجارب مختلفی در این عرصه داشته و مدیریت موفقی در گرشگری دارد که می‌تواند به توریسم ورزشی کمک کند.

نادری، مخالفت: کلید رئیس‌‌جمهور به جای گشایش اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان را برای رانت‌خواران گشود

به گزارش فارس ، شهاب نادری در جلسه علنی امروز مجلس (11 آبان ماه 95) و در مخالفت با وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، گفت: آقای رئیس‌جمهور در حالی سه وزیر را برای تصدی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد که اولویت اصلی کشور مسائل اقتصادی، تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال جوانان است. تغییر سه وزیر غیر اقتصادی با چه ادبیاتی قابل توجیه است؟

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور شما باید در مورد مسائل اقتصادی بیشتر ورود پیدا می‌کردید نه در مورد ورزش و فرهنگ و آموزش و پرورش. کلید شما به جای گشایش اقتصاد کشور و رونق صنعت صرفا صندوق توسعه ملی و صندوق ذخیره فرهنگیان را برای رانت‌خواران گشود که اعتماد ملی و جامعه فرهنگیان را خدشه‌دار کرد.

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز مشکل کشور ما اقتصاد نابسامان و وضع معیشتی مردم است.

نادری خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور شما با فشار آوردن به وزیر آموزش و پرورش باعث شدید که در صحن علنی مجلس حاضر نشود و پاسخگوی سرنوشت هشت هزار میلیارد تومان صندوق ذخیره فرهنگیان نباشد.

وی افزود: اگر هدف از تغییر وزرا سیاسی نیست آیا با این تغییرات در کابینه مشکل اقتصادی مملکت حل می‌شود؟

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مورد صلاحیت وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت ورزش با فرض صحت این مطالب که وی کارنامه موفقی در سازمان میراث فرهنگی داشته چه دلیلی برای انتقالش به وزارت ارشاد وجود دارد؟ معرفی سلطانی‌فر به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و پذیرش این پست توسط وی بسیار عجیب و غیرقابل دفاع است.

نادری خاطرنشان کرد: جایگاه اسناد بالادستی مثل سند چشم‌انداز 20 ساله و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در برنامه‌ وزیر پیشنهادی وزیر ورزش روشن نیست و سوال اینجاست که آیا روح این اسناد بالادستی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی جاری و ساری خواهد بود که برنامه‌های وی چنین چیزی را نشان نمی‌دهد.

وی افزود: در برنامه‌های آقای سلطانی‌فر در خصوص ورزش همگانی و رشد و گسترش آن به اندازه کافی شفاف و روشن نیست و تمرکز وی عمدتا بر باشگاه‌های ورزشی بزرگ پایتخت است. در حالیکه ورزش کشور در این باشگاه‌های بزرگ که مرکزی برای فعالیت‌های غیرورزشی و ناسالم تبدیل شده خلاصه نمی‌شود.

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برنامه‌های آقای سلطانی‌فر برای حوزه جوانان مشخص و رسا نیست و این حوزه در برنامه‌ها تا حدود زیادی مغفول مانده است. از زمان تأسیس وزارت ورزش و جوانان بخش جوانان به شدت مورد غفلت بوده است. به نظر می‌رسد با برنامه‌های ارائه شده توسط آقای سلطانی‌فر در این بخش تغییر جدی و تأثیرگذاری را شاهد نباشیم.

نادری خاطرنشان کرد: تیم مدیریتی در وزارت ورزش و جوانان نیازمند تغییر جدی و عمیق است و آقای سلطانی‌فر در اظهاراتی که اخیرا با مدیران ورزشی کشور داشته است بر این امر تأکید کرده است که تغییرات حتی به سطوح عالی مدیریتی هم نخواهد رسید. بنابراین ما چه انتظاری می‌توانیم به آقای سلطانی‌فر برای تغییرات بنیادین در ورزش داشته باشیم.

وی افزود: فساد سازمان یافته در ورزش کشور به ویژه فوتبال بیداد می‌کند. متأسفانه مبارزه با این فساد در برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش مغفول مانده است. فساد هم در دو حوزه مالی هم در حوزه داوری و هم در حوزه انتخاب ورزشکاران در تیم ملی به حد خطرناکی رسیده است و نیازمند اقدامات قاطع و انقلابی است.

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بسیاری از صاحبان قدرت در یکی از حوزه‌های مربوط به ورزش فعالیت می‌کنند و این اقدامات زمینه‌ساز رانت است. آقای سلطانی‌فر در برنامه های شما چه تمهیداتی برای مبارزه با رانت‌خواری در ورزش و حضور صاحبان قدرت اندیشه شده است که متأسفانه باید بگویم در برنامه‌های شما راهکاری برای مبارزه با این امر مشاهده نمی‌شود.

نادری خاطرنشان کرد: آقای سلطانی‌فر ورزش کشور تنها در چند شهر بزرگ آن هم در رشته فوتبال که شما از آن سررشته دارید و به اطلاعات خود می بالید خلاصه نمی شود و امکانات ورزشی باید به صورت عادلانه در کل کشور توزیع شود. متأسفانه برنامه‌ای که نشانگر توجه شما به این مهم باشد را ارائه نکرده‌اید.

وی در پایان گفت: دولت یازدهم در برنامه‌های خصوصی‌سازی ورزش عملکرد موفقی نداشته است در حالیکه از ابتدا یکی از سیاست‌های کلان دولت واسپاری امور به بخش خصوصی بوده است. آقای سلطانی‌فر چه تضمینی وجود دارد که شما در این حوزه موفق عمل کنید؟

سلحشوری، موافق: سلطانی‌فر مرد عمل و شایسته وزارت ورزش و جوانان است

به گزارش فارس ، پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان، اظهار داشت: این مجلس هویت متفاوتی دارد و بر نقاط قوت افراد تکیه خواهد کرد.

وی افزود: سلطانی‌فر از مدیران موفق اجرایی در سطح کشور است و در هر حوزه‌ای که مدیریت کرده با موفقیت همراه بوده است.

سلحشوری تأکید کرد: وزارتخانه بزرگی به نام وزارتخانه ورزش و جوانان،‌مرد بزرگ در عرصه‌های سخت و توانمند در مدیریت و اجرا را می‌طلبد و سلطانی‌فر شایسته وزارت ورزش و جوانان است.

نماینده مردم تهران گفت: یکی از دوستان بنده به من گفت به خاطر خدمات آقای سلطانی‌فر در استانداری گیلان نذر کرده‌ام به هر زیارتی که می‌روم دو رکعت نماز برای ایشان بخوانم، آیا این برای شما(نمایندگان) کافی نیست؟

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی امسال بهترین دستگاه اجرایی شناخته شد و دلیلش مدیریت سلطانی‌فر بود.

سلحشوری افزود: قرار است وزارت ورزش و جوانان را به فرد توانمندی بسپاریم و دوستانی که می‌گویند مدرک ورزشی، مگر وزیر ورزش دکترای ورزش نداشت پس چرا جابه‌جا شد. سلطانی‌فر مرد عرصه عمل است و اعلام کرده به ورزش بانوان توجه می‌کند.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: اگر سیاسیون دنیا را به جنگ می‌کشانند ورزشکاران دنیا را به سمت صلح می‌برند و ما نباید کشور را از یک مدیر لایق محروم کنیم.

سلطانی‌فر: آماده پذیرش مسئولیت هستم/ گنج شایگان جوانان را به رایگان از کف نمی دهم

به گزارش ایرنا، "مسعود سلطانی فر" عصر امروز (سه شنبه) و در جلسه علنی رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت ورزش و جوانان ضمن تشکر از نمایندگان برای جلساتی که هفته گذشته با آنها داشته است، گفت: امیدوارم بتوانم زمینه را برای حرکت جدید در وزارت ورزش و جوانان هماهنگ کنیم.

وی تاکید کرد: جا دارد از رئیس جمهوری که بار دیگر به بنده اعتماد کرده و من را برای تصدی یکی از سمت های مهم به معرفی کردند، تشکر کنم.

سلطانی فر گفت: من به سختی و پیچیدگی کار جوانان که امکان دارد بر تدبیر مدیران پیشی بگیرد، واقف هستم؛ هرگونه کوتاهی در پرداختن به رشد فضائل اخلاقی جوانان و زندگی دینی در نسل جوان از یک سو و مطالبات واقعی جوانان و بی اعتمادی و بهره مند نشدن از ظرفیت های عظیم نهفته در کالبد وجودی نسل جوان، آینده ای غیرقابل پیش بینی را رقم خواهد زد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تصریح کرد که از چالش ها و مشکلات جوانان آگاهی داشته ولی با استئانت از برنامه های راهبردی و تجربه سه دهه مدیریتی آماده پذیرش این مسئولیت است.

سلطانی فر مسئولیت های مختلف خود در سه دوره استانداری، 8 سال معاونت استاندار، 2 سال قائم مقامی سازمان تربیت بدنی، عضویت در شورای شهر و ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را یادآور شد و افزود: در طول سه سال گذشته سازمان میراث فرهنگی را از یک سازمان بی سامان به سازمانی تبدیل کردیم که در جشنواره شهید رجایی به کمک تمامی همکارانم دستگاه نمونه کشوری انتخاب شد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: آماده ام با درایت و متانت، صداقت و صلابت و اعتدال و انصاف و با جلب همکاری قوای سه گانه، مدیران و سازمان های مردم نهاد و نیروهای اجتماعی، علمای حوزه علمیه و کارشناسان و خبرگان، مدیریت راهبردی را در وزارت ورزش و جوانان برعهده بگیرم.

وی افزود: با استفاده از مدیریت راهبردی در سه سطح کلان، میانی و عالی و با ترکیب خوش تلفیقی از عقلانیت و تجربه و عینیت اجتماعی، در عین پافشاری در اصول و به مدد نیک نفسان جامعه، جوانان را فرصت طلایی و تمام نشدنی از عشق شور و اشتیاق می دانم.

سلطانی فر با نمایندگان عهد بست که گنج شایگان جوانان را به رایگان از کف ننهد و آتش شوق در نیستان وجود جوانان بزند؛ خودباوری و امید به آینده به جوانان پیش کش کنم و همراهی کنشگرانه آنها را جلب کنم.

وی افزود: باید همه ظرفیت های پیدا و پنهان کشور به حسن تدبیر برای اعتماد به نفس سازی جوان ایرانی به کار گرفته شود و سهم جوانان در تحقق توسعه پایدار افزایش یابد.

سلطانی فر ادامه داد: می خواهیم با سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت دستگاه ها در امور جوانان از طریق شورای عالی جوانان، ناهماهنگی بین دستگاه ها در خدمت رسانی و جلب مشارکت جوانان در فرآیند تصمیم سازی را برطرف کنیم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: ناهمگونی باید سامان داده شود تا راه مقابله با آسیب های اجتماعی گشوده شود و با نهادینه شدن الگوی اسلامی، سبک زندگی اجتماعی جوان ایرانی، تضمین گردد.

وی با اشاره به اینکه باید ساماندهی وضعیت جوانان در صدر ماموریت وظایف دولت و ماموریت قرار گیرد، گفت: گفتمان ملی برای ارتقاء ساماندهی اثر بخش و جوانان با نهادهای رسمی شکل گیرد و تفاهم سازمان ها و نهادها توسعه پیدا کند. استفاده حداکثری از ظرفیت تشکل ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی نیز دارای اهمیت زیادی است و در دستور کار قرار می گیرد.

سلطانی فر عنوان کرد: در این مسیر استفاده از تجربیات جهانی راه گشا است، چراکه در جهان جدید به مدد فن آوری، جوانان در مرکز تحول قرار گرفته اند. بسیاری از اختراعات از اندیشه چالاک و پاک جوانان سرچشمه می گیرد.

وی افزود: در کشورهای صاحب تکنولوژی معضل گسترده بی کاری برطرف شده و غول های تکنولوژی معتقدند که تا سال 2030، بیکاری در این کشورها پایان می یابد، چراکه دنیای تکنولوژی درآمد برای جذب جوانان را فراهم می کند. در دنیای کنونی کشورهای ضعیف و قوی از جهت دارا بودن منابع دسته بندی نمی شوند؛ بلکه مدیریت قوی و ضعیف سبب پیشرفت و پسرفت، اشتغال یابی و بیکاری می شود.

وی در ادامه با تاکید بر این مبانی و استفاده از حداکثر فرصت ها، بنیادی ترین برنامه های خود در بخش جوانان را بدین شرح اعلام کرد:

1- تبدیل مساله جوانان به مساله اصلی کشور، ایجاد حساسیت و توجه ویژه مسئولان برای همراهی در رفع موانع. 2- فعال کردن شورای عالی جوانان و ایجاد همانگی بین سازمان ها در ارائه خدمات به نسل جوان و پاسخگو کردن دستگاه ها در قبال ماموریت در حوزه جوانان از جمله اشتغال زایی، تامین نیازها، ازدواج و مسکن. 3- ساماندهی و توانمندسازی نیروی انسانی فعال در جوانان به منظور توسعه ارتباط با آنان و ارتقای مهارت زندگی اسلامی. 4- پایش دائمی وضعیت شاخص های امور جوانان و ارزیابی ارتقا آنان و ایجاد بانک اطلاعاتی جوانان. 5- شناسایی خلاء های موجود و تهیه لوایح قانونی از سوی دولت برای رفع خلاء موجود و حل مشکلات با استفاده از ظرفیت های دولتی و غیر دولتی. 6- حمایت از تاسیس تشکل های غیردولتی در حوزه جوانان و توانمندسازی تشکل های موجود و نظارت بر نحوه عملکرد آن 7- ظرفیت سازی و مدیریت اوقات فراغت جوانان با هماهنگی فرابخشی دستگاه های مختلف با استفاده از وزارت ورزش، آموزرش پرورش، وزارت علوم، نیروهای مسلح، ادارات و کارخانجات. وی در ادامه به بخش ورزش اشاره کرد و گفت: حوزه ورزش پدیده چند وجه ای در مسائل مختلف داخلی و بین المللی است و نقش ممتازی در توانمندی ملت ها دارد. سلطانی گفت: ورزش صدای ملت ها در پنچره جهان است و متعلق مردمی است که شادی و غم خود را با پیروزی و شکست تیم های ملی همراه می کنند.

ارسال نظر: