جانشین فرمانده ناجا:

نیسان و پراید، بیشترین خودروهایی که در معاینه فنی رد شدند

کدخبر: 2071912

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: بیشترین خودروهایی که در معاینه فنی رد شدند، مربوط به خودروهای نیسان و پراید بوده که باید تلاش کنیم ایمنی و کیفیت را بویژه در این خودروها افزایش دهیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار اسکندر مومنی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در همایش روسای پلیس راهور با اشاره به مأموریت پلیس راهور؛ اظهار داشت: امسال نیز شاهد کاهش ٣ درصدی تلفات ترافیکی در شش ماهه نخست سال 95 هستیم و این در حالی است که آمار اعلام شده، بر اساس اعلام پزشکی قانونی ارائه شده است.

وی با مقایسه کاهش تلفات ترافیکی از ٢٨ هزار به ١٦ هزار نفر در یک دهه گذشته افزود: علی رغم این کاهش و به فرموده رهبری باید تلاش کنیم تا این آمار به حداقل ممکن برسد.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در سال ٨٥، قریب به ٧ میلیون خودرو در کشور وجود داشت و امروز نزدیک به ١٩ میلیون خودرو در کشور وجود دارد و با این وجود ٤٠ درصد از عدد مطلق تلفات ترافیکی کاسته شده است.

سردار مومنی تصریح کرد: انسان، راه، خودرو و سیستم درمانی در تلفات ترافیکی موثر است و در کشور ما ٥٠ درصد تلفات بعد از صحنه تصادف رخ می‌دهد و با توجه به اینکه بی‌تردید عامل انسانی بیشترین سهم را در وقوع تصادفات و تلفات ترافیکی دارد، با توسعه بخش درمانی و امدادی می‌توان تا اندازه زیادی از آمار کشته‌ها کاست.

وی افزود:بی تردید کاهش تلفات در یک دهه اخیر نیز به دنبال کنترل و آموزش عامل انسانی رخ داد.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه نیسان و پراید بیشترین آمار رد شدن در تست‌های معاینه فنی را داشتند تأکید کرد: نمی‌شود یک جایی خودرویی را تولید کند ولی در تست های ایمنی موفق نباشد و امروز گرچه دیر شده ولی باید بخش صنعت اهتمام بیشتری در امر ایمنی تولیدات خود به خرج دهد.

سردار مومنی تصریح کرد: تنها راهکار کاهش تلفات، تلاش بیشتر در هر ٤ حوزه موثر در تلفات ترافیکی است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی و اطلاع رسانی مناسب همزمان با فرارسیدن فصل زمستان، از برنامه ریزی پلیس برای ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: در سال های اخیر شاهد حضور میلیونی زایران اربعین هستیم ولی متأسفانه زیرساخت ها متناسب با این حجم زایران حسینی نیست و با هر محاسبه‌ای، تردد این حجم از زائران تنها از سه معبر مرزی،آسان نیست و از این رو باید توجه بیشتری به موضوعات ترافیکی در این معابر مرزی و به خصوص در مرز مهران داشته باشیم.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پیش بینی های لازم با توجه به افزایش حجم زائران اربعین حسینی انجام شده است و علی رغم تلاش تمام دستگاه‌ها، همچنان در حوزه دسترسی به گذرگاه های مرزی مشکلاتی وجود دارد و باید برنامه ریزی دقیق‌تری برای تردد و آرامش زائران داشته باشیم.

سردار مومنی با اشاره به توسعه سیستم های هوشمند در حوزه ترافییکی گفت: با توجه به حجم ١٨.٥ میلیونی خودرو در کشور دیگر نمی‌توان با سیستم‌های دستی و سنتی، نظارت و کنترل موثری را بر تردد خودروها اعمال کرد و اجرای این سیستم های هوشمند به صورت یکپارچه اثر گذار خواهد بود.

ارسال نظر: