پیش‌بینی هواشناسی:

کاهش دید افقی به ۳۰۰ متر در ۵ استان/ دمای هوای امشب پایتخت تک رقمی می‌شود

کدخبر: 2071921

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز همه پدیده‌های هواشناسی از جمله گرد و خاک، باران، ‌برف و تگرگ را در کشور خواهیم داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، امیرسرکرده با اشاره به پدیده گرد و خاک در روز گذشته در خوزستان افزود: شدت وزش باد در عراق همچنان ادامه دارد و گرد و خاک انتقالی روی جنوب غرب کشور باعث مشکلاتی خواهد شد.

وی افزود: استان های ایلام ، کرمانشاه، کردستان ، آذربایجان های غربی و شرقی، پدیده گرد و خاک انتقالی و محلی را به علت وزش باد شدید، خواهند داشت که در برخی از این استان ها باعث کاهش دید تا 300 متر می شود.

سرکرده افزود: برای قسمت های مرکزی کشور از جمله استان همدان نیز پدیده گرد و خاک محلی پیش بینی می شود که این گرد و خاک روز گذشته به استان های مرکزی، قم، البرز نیز رسید.

وی گفت: گرد و غبار در استان مرکزی باعث کاهش 1500 متری دید افقی شد که این پدیده برای ارومیه نیز پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی در ادامه به بارش در شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، دامنه مرکزی زاگرس و کل نیمه غربی کشور و استان های مرکزی اشاره کرد و گفت: استان های آذربایجان غربی و شرقی، گیلان، گلستان، مازندران، اردبیل، کردستان، ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، همدان و مرکزی باید منتظر بارش باران باشند که اگر این بارش زودتر رخ دهد، می تواند گرد و خاک را کاهش دهد.

وی ادامه داد: امروز در استان های قم، مرکزی و دامنه جنوبی البرز، بارش باران را خواهیم داشت همچنین در استان زنجان نیز وزش باد شدید و باران پیش بینی می شود.

سرکرده گفت: با توجه به برودت هوا بارش ها در مناطق سردسیر و کوهستانی عمدتا برف خواهد بود.

کارشناس هواشناسی افزود: این پدیده در جاده های کوهستانی استان البرز، شمال غرب، لرستان، چهارمحال و بختیاری بارش برف پیش بینی می شود.

سرکرده افزود: برودت هوا و رطوبت سطحی امشب جاده های کوهستانی شمال غرب و البرز را با پدیده مه روبرو خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بارش ها در جاده های کوهستانی باعث لغزندگی خواهد شد، گفت:‌ امشب شدت باران را در آذربایجان های غربی، شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان خواهیم داشت که این پدیده برای فردا به شمال شرق کشور به استان خراسان شمالی و رضوی می رسد.

وی افزود: شدت باران در دامنه های زاگرس، لرستان، چهارمحال بختیاری، شمال و شرق خوزستان به حدی است که باعث آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیرها در این استان ها خواهد شد.

سرکرده اضافه کرد: این سامانه فردا بیشتر در نیمه شرقی کشور، شمال شرقی و شرق دریای خزر رخ خواهد داد و به تدریج از مرزهای کشور خارج می‌شود.

سرکرده بیشینه هوای امروز تهران را 20 درجه اعلام کرد و گفت: برای امشب دمای حداقل پایتخت به زیر 10 درجه خواهد رسید که این پدیده برای اولین بار از ابتدای پائیز رخ خواهد داد. وی دریای خزر را نیز مواج پیش‌بینی کرد.

ارسال نظر: