رئیس پلیس راهور:

حذف شرط سربازی برای اخذ گواهینامه تا پایان سال اجرا می‌شود/ ملی شدن پلاک‌ خودروهای سیاسی

کدخبر: 2071941

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی در خصوص قانون جدید اخذ گواهینامه رانندگی برای مشمولان سربازی گفت: قانون جدیدی که امسال تصویب شد، مربوط به افرادی است که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت نیستند اما می‌توانند برای اخذ گواهینامه راهنمایی و رانندگی اقدام کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت:

سردار تقی مهری صبح امروز و در حاشیه دومین نشست فصلی پلیس راهور ناجا و رونمایی از پلاک‌های سیاسی از ملی شدن پلاک خودروهای سیاسی خبر داد و گفت: این خودروها دارای 2 پلاک با رنگ زمینه آبی خواهند بود.

وی افزود: سفارتخانه‌ها به ویژه مسئولان دیپلمات، 2 پلاک با رنگ زمینه آبی را دارا خواهند بود که حرف D مربوط به سفارتخانه‌ها و حرف S مربوط به نشانه خودروهای سرویس سفارتخانه‌ها و نمایندگان برای خدمات اداری است.

سردار مهری ادامه داد: پلاک‌های جدید برای ساماندهی تمام دستگاه‌هایی که دارای پلاک هستند طراحی شده تا پلاک این خودروها به صورت ملی تعریف شوند.

وی با تأکید بر اینکه تمام خودروهایی که در کشور تردد می‌کنند حتی خودروهای نیروهای مسلح صاحب پلاک ملی می‌شوند، گفت: این اقدام در حال انجام است و در این راستا اولین یگانی که در این زمینه گام برداشته، نیروی انتظامی است.

مهری تصریح کرد: فونت این پلاک‌ها با فونت پلاک ملی همخوانی دارد و با هدف یکسان سازی پلاک‌های سیاسی، دیپلمات، شخصی و عمومی انجام شده، ضمن اینکه به تدریج به سمت ساماندهی پلاک‌هایی می‌رویم تا بتوانیم در رفت و آمدها و تردد آنها به صورت سیستمی به کنترل آن‌ها بپردازیم.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی در خصوص قانون جدید اخذ گواهینامه رانندگی برای مشمولان سربازی گفت: قانون جدیدی که امسال تصویب شد، مربوط به افرادی است که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت نیستند اما می‌توانند برای اخذ گواهینامه راهنمایی و رانندگی اقدام کنند.

وی افزود: دستورالعمل اجرایی آن در دست ابلاغ است و به زودی اعلام می‌شود اما جزئیاتی در مورد مشمولان غائب و فراری وجود دارد که نیازمند دستورالعمل اجرایی است که این دستورالعمل در حال تدوین است و در سال جاری اجرایی می‌شود.

سردار مهری خاطرنشان کرد: تمام وسائل نقلیه خودرو و موتورسیکلت باید دارای برگه معاینه فنی باشند، بر این اساس مراکز ویژه معانیه فنی موتورسیکلت که تجهیزات آنها آماده باشد برگه معاینه فنی موتورسیلکت‌ها را صادر می‌کنند، البته مراکز معاینه فنی خودرو، موتورسیکلت را نیز معاینه فنی می‌کنند.

به گفته مهری داشتن برگه معاینه فنی برابر قانون الزامی است و با افرادی که این برگه را ندارند، برابر قانون برخورد خواهد شد. وی با اشاره به شناسایی نقاط حادثه خیز در سال‌های گذشته توسط پلیس و با همکاری سازمان راهداری، گفت: با بهره گیری از تجهیزات GPS، محدوده نقاط حادثه خیز شناسایی و همچنان در حال شناسایی است.

مهری در پایان گفت: در حال حاضر 2 هزار نقطه حادثه ‌خیز در درون شهرها و 3 هزار و 400 نقطه در خارج از شهرها شناسایی شده است، البته این عدد در گذشته 8 هزار نقطه بود که با همکاری شهرداری و وزارت راه، این نقاط با آشکار سازی و نصب علایم، تجهیزات و سرعت ‌گیرها، کاهش یافت.

ارسال نظر: