بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی:

استمرار روحیه استکبارستیزی در همه ابعاد ضروری است

کدخبر: 2071993

دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، بر لزوم استمرار روحیه استکبار ستیزی در همه ابعاد تاکید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بر لزوم استمرار روحیه استکبار ستیزی در همه ابعاد تاکید کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: سیزدهم آبان ماه یادآور خروش ضد استکباری ملت بزرگ و مسلمان ایران در مقابل آمریکای جهانخوار و اذناب داخلی اش است و به همین اعتبار ملت سرافراز ایران اسلامی علی رغم همه دشمنی‌ها و بعد از گذشت بیش از سه دهه و نیم از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز تازه نفس و توفنده در همه جبهه‌ها با نظام سلطه در ستیز و تقابل است.

در ادامه تاکید شد: آمریکای جهانخوار در 13 آبان 1343 از طریق رژیم دست نشانده پهلوی تلاش کرد تا با تبعید رهبر کبیر و زعیم بزرگ نهضت اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) تا ندای حق طلبانه ایشان را ساکت کند، ولی به فضل الهی موفق نشد.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این بیانیه تاکید کرد: در 13 آبان 1357 خون پاک دانشجویان و دانش آموزان خیابان‌های تهران و سایر شهرها را گلگون کرد و در 13 آبان 1358 خشم و کینه انباشته شده علیه جنایات آمریکای جهانخوار زبانه کشید و دانشجویان رشید و غیور مسلمان پیرو خط امام (ره) لانه جاسوسی و کانون توطئه علیه انقلاب اسلامی که در پوشش سفارت آمریکا به فتنه انگیزی مشغول بود را تسخیر کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این حرکت سترگ، که نماد بصیرت و بینش انقلابی این دانشجویان بود، آنچنان در تعیین مسیر حرکت انقلاب اسلامی موثر و راهگشا بود؛ که حضرت امام خمینی (ره) از آن با تعبیر «انقلاب دوم» یاد کردند. شاید در آن روز بسیاری از این تعبیر به تعجب افتادند، اما سیر تحولات بعدی و کشف عمق دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی نشان داد، که اگر این ضربه کاری بر پیکره استکبار وارد نمی‌شد، شاید تا امروز نام و نشانی از انقلاب اسلامی باقی نمانده بود.

دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شاید بتوان اصلی ترین دستاورد حرکت انقلابی 13 آبان 1358 را شکستن خط نفوذ و رخنه وابستگان و دلدادگان آمریکا در بدنه انقلاب اسلامی دانست و به همین دلیل امروز هم که به تصریح رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نفوذ و رخنه هنوز هم در دستور کار نظام سلطه برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و به بیراهه کشاندن نظام اسلامی است، پیام گرانقدر حماسه 13 آبان باید دائما بازخوانی و در قالب‌های روزآمد باز تولید شود و در این زمینه آنچه که لازم است به آن توجه شود شناخت ابزارهای نوین دشمنی آمریکای جهانخوار و اذناب آن با انقلاب اسلامی است.

در قسمت دیگری آمده است: امروز مقابله با پیشرفت‌های علمی فرزندان نخبه و غیور ملت ایران با استفاده از همه ابزارهای نامشروع را می توان یکی از اصلی ترین سرفصل‌های توطئه آمریکا علیه انقلاب اسلامی دانست که در کنار تقویت گروهک‌های تکفیری در منطقه آسیای غربی به منظور بازتولید ناامنی و ترور بخش اعظمی از توان آمریکا و متحدانش را به خود مصروف کرده است. به همین دلیل ملت بصیر ایران نیز با درک ابعاد این توطئه‌ها هم افتخار مقابله با گروهک‌های تکفیری در عراق و سوریه را به نام خود ثبت کرده و در این مسیر از تقدیم فرزندان عزیز خود دریغ ندارد و هم جبهه تلاش علمی و تقویت بینه کشور در این مسیر را با جدیت دنبال می‌کند.

در پایان این بیانیه تاکید شد: صد البته که ملت سرافراز ایران که در طول این سال‌ها بارها امدادهای الهی را به نظاره نشسته در این جهاد سخت بازهم به عنایات الهی چشم امید دارد و نیک می‌داند که وعده الهی (ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم) تخلف ناپذیر است. دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به ویژه شهدای مدافع حرم بر تقویت و استمرار عزم راسخ همه اقشار ملت ایران در جهاد علمی خود تاکید می‌کند.

ارسال نظر: