سینما در هفته‌ای که گذشت؛

تکذیب خبر آزادی تهیه‌کننده شهرزاد توسط پدرش/ حاتمی‌کیا از دلیل حضورش در سوریه گفت

کدخبر: 2072086

سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود، از آزادی تهیه‌کننده "شهرزدا" تا دلیل حضور ابراهیم حاتمی کیا در سوریه.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود، از آزادی تهیه‌کننده «شهرزدا» تا دلیل حضور ابراهیم حاتمی کیا در سوریه.

تهیه‌کننده شهرزاد آزاد شد

شنیده‌ها حاکی است محمد امامی تهیه‌کننده «شهرزاد» شب گذشته به قید وثیقه آزاد شد. این تهیه‌کننده که به دلیل اتهام فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان در بازداشت به سر می‌برد گویا با ارائه زمین پدری‌اش و ارائه وثیقه آزاد شد .

اما بعد از انتشار این خبر سایت سینما روزان به نقل از پدر او این خبر را تکذیب کرد. احمد امامى به سینماروزان گفته است: «چگونه پسرم با وثیقه من آزاد شده که خودم خبر ندارم؟ باعث تأسف است انتشار خبرهایی این گونه کذب. من در همه این سالها با حقوق بازنشستگی زندگیم را می گذراندم و اصلا زمینی ندارم که بخواهم آن را به عنوان وثیقه قرار دهم. ای کاش خبرگزارى مذکور تصویرى از سند زمین را همراه خبر کذب خود ضمیمه مى کرد تا قضایا روشن تر شود. واقعا از این همه سقوط اخلاقى متاسفم! نه من و نه همسرم خبری از آزادی محمد نداریم.»

بر پایه این گزارش محمد امامی تهیه‌کننده مجموعه «شهرزاد» است که بخشی از درآمد‌های خود را صرف ساخت این مجموعه پر مخاطب کرده بود حال باید پاسخ‌گو باشد و هزینه‌های تولید شده مجموعه جدید را نیز بررسی و به صاحبان اصلی آن بازگرداند .

پیش از این سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس به طور رسمی اعلام کرد که دلیل بازداشت محمد امامی، نحوه پرداخت بدهی او به صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است .

حوزه‌هنری پخش «نبرد خلیج‌فارس ۲» را عهده‌دار شد

غلامرضا فرجی مدیر پخش و بازاریابی حوزه هنری گفت: به تازگی پروانه نمایش فیلم صادر شده است و با آماده سازی مواد تبلیغی، چاپ پوستر تلاش می کنیم در موقعیتی مناسب فیلم را در سالن های سینما به نمایش درآوریم .

وی به زمان دقیق اکران فیلم اشاره نکرد و گفت: فیلم از کیفیت خوبی برخوردار است و امیدواریم با شرایط مناسب اکران بتوانیم فیلم را به نمایش بگذاریم .

بنابراین گزارش، «نبرد خلیج فارس 2» به مدت 80 دقیقه و با کیفیت HD کار شد.بخش هایی از این اثر سینمایی 4 بار ساخته شده تا کیفیت مطلوبی داشته باشد. مدیریت دوبلاژ فیلم برعهده بهرام زند بود.

انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس 2» محصولی از گروه انیمیشن فاطمه زهرا (س) و سازمان هنری رسانه‌ای اوج است. این انیمیشن قدرت بالستیک ارتش ایران را به تصویر می کشد .

حوزه هنری پیش از این توزیع فیلم سینمایی «شاهزاده روم» را با موفقیت انجام داد و با اکران خوب توانست مخاطبان زیادی را با خود همراه کند .

نرگس آبیار سریال زندگی «دختر شینا» را می‌سازد

جدیدترین سریال سازمان اوج براساس زندگی همسر شهید حاج ستار ابراهیمی ساخته می شود .

این سریال که بنا است به کارگردانی نرگس آبیار به تولید برسد، قرار است برداشت آزادی از زندگی همسر شهید ابراهیمی باشد. پیش از این، از زندگی این همسر شهید کتاب «دختر شینا» نوشته شده است .

بر این اساس، این سریال در مرحله تکمیل فیلمنامه قرار داشته و قرار است در 13 قسمت به تولید برسد . پیش تولید این سریال نیز از آذر ماه آغاز می شود .

محمدحسین قاسمی تهیه کنندگی این سریال را به عهده خواهد داشت .

نرگس آبیار بعد از ساخت فیلمهای «شیار143» و «نفس» به عنوان یکی از کارگردانان توانا در حوزه دفاع مقدس شناخته شده و قرار است اولین سریال خود را نیز با موضوع دفاع مقدس و همسر شهید ابراهیمی تولید کند.

به سوریه رفتم که فقط ببینم و قرار نیست فیلمی بسازم

ابراهیم حاتمی کیا در حاشیه رونمایی از آرت بوک "بادیگارد" در جمع خبرنگاران گفت: تولید آرت بوک از این اثر کار اسماعیل حاتمی کیا است با ابن حال دوست داشتم چنین اتفاقی بیفتد، البته تولید آرت بوک از یک اثر سینمایی در خارج از کشور کار همیشگی و روتین است . وی ادامه داد: برای تولید این آرت بوک با بنده صحبت شده و در جریان تولید آن بودم واگر بحث دیجیتال و سینمای دیجیتال نبود شاید اصلا مسئله آرت بوک یک اثر سینمایی اصلا مطرح نبود و چنین آدابی در فیلم سازی ایران مطرح نیست البته شایذ جسته و گریخته چنین اتفاقاتی رخ داده باشد ولی زمانی که ما سبنمای دیجیتال داریم که می توانیم در هر فریم دخالت داشته باشیم، اینگونه مباحث نیز مطرح می شود، چرا که ایده ها را باید از قبل گفت و ما نیز سعی کردیم چنین کاری را در بادیگارد انجام دهیم . حاتمی کیا افزود: زمانی که فیلمنامه رو نوشتیم برای اینکه هنر تصویری کار را نشان دهیم با فرد باتجربه در ابن زمینه کار کردیم تا بتوانیم پیش از شروع فیلم یک تصوری را داشته باشیم، البته این مسائل برای سینمای ما تازه است .

وی درباره ماندگاری آثاری مانند بادیگارد تصریح کرد: این مسیر باید پیش برود ولی در سینمای تاحدی فقرزده ای که الان داریم و از لحاظ اقتصادی مشکل دارد ساخت فیلم اکشن شاید مشکل ساز هم باشد ولی به طور کلی باید این اتفاق بیفتد و سینما استری بورد کشیده شود و من تنها سعی کردم دز ابن کتاب تجربه هایی که باعث تغییر تصویر شده را نشان دهیم . حاتمی کیا در پاسخ به این سوال که تولید چنین کتاب هایی هزینه زیادی دارد، بیان داشت: بله، چرا که ابن کتاب ها بیشتر تصویر است و اگر تنها کتاب بود می توانستیم آن را دز قطع رقعی هم چاپ کنیم ولی چون تصویر است امکان چنین کاری وجود ندارد و به همین دلیل امکان خرید آن از سوی همه فراهم نیست . وی اظهار داشت: ما ادعا نداریم که تیم بادیگارد آغازگر جریان جدید در سینمای دیجیتال است، بلکه با این کار می خواستیم تنها زکات آنچه تجربه کردیم را پرداخت کنیم، چرا که سینمای ما امروز تلاش کرده متخصصین خارج از کشور را به ایران بیاورد . حاتمی کیا درباره ساخت فیلم جدید و حضورش در سوریه گفت: به سوریه رفتم که فقط ببینم و قرار نیست فیلمی بسازم . وی درباره ساخت فیلمی با موضوع شهدا در داخل کشور ادامه داد: تا زمانی که فیلمنامه را ننویسم و برای ساخت آن آماده نباشم امکان ندارد درباره آن حرفی بزنم و هر کسی اگر خبری درباره ساخت اثر جدید از سوی من صحبت کرد تا زمانی که زنده هستم باور نکنید، تل زمانی که خودم اعلام کنم . حاتمی کیا درباره صحبت های سردار قاسمی مبنی بر ساخت فیلم کتاب آن 23 نفر گفت: به صورت شخصی به سردار جواب دادم و متاسفم خبری که سردار به صورت شخصی به من گفته بود توسط نویسنده اثر رسانه ای شد .

ادامه فیلمبرداری «زیر سقف دودی» در جردن

فیلمبرداری فیلم سینمایی « زیر سقف دودی» تازه‌ترین ساخته پوران درخشنده در محله جردن ادامه دارد . رسول نجفیان که یکی از نقش های فیلم را برعهده دارد جلوی دوربین رفت .

بنابراین گزارش، فیلم جدید درخشنده با مدیریت فیلمبرداری مسعود سلامی جلوی دوربین رفته است . در این فیلم درخشنده به موضوع طلاق عاطفی میان زوج‌ها می‌پردازد و تاکنون تعدادی از بازیگران سرشناس سینمای ایران، از جمله؛ فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، هوشنگ توکلی، مریم بوبانی، هادی مرزبان، فریبا متخصص، شهرام حقیقت دوست، رسول نجفیان و نفیسه روشن در دو خانه واقع در منطقه الهیه و دو خانه در منطقه فرشته تهران جلو دوربین رفته‌اند .

برخی از عوامل فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: پوران درخشنده، مدیرفیلمبرداری: مسعود سلامی، مدیر تولید: عباس درخشنده، عکاس: بابک برزویه و مشاور رسانه‌ای: منصور جهانی.عکس: بابک برزویه .

مهرداد فرید دبیر شورایعالی تهیه‌کنندگان شد

سید مسعود اطیابی در ابتدا ضمن قدردانی از زحمات سید غلامرضا موسوی، دبیر پیشین شورای عالی تهیه‌کنندگان، در خصوص برگزاری انتخابات هیئت رئیسه توضیح داد: طبق فصل پنجم نظام‌نامه جدید شورای عالی تهیه‌کنندگان که حدود یک سال قبل به تصویب رسیده، برگزاری انتخابات برای تعیین دبیر و سایر سمت‌های شورای عالی تهیه‌کنندگان از وظایف هیئت رئیسه محسوب می‌شود. نمایندگان تشکل‌های چهارگانه تهیه‌کنندگی نیز تنها برای دو دوره شش‌ماهه متوالی می‌توانند سمت دبیری شورای عالی تهیه‌کنندگان را عهده‌دار شوند. از آنجا که دوره یک‌ساله آقای موسوی سپری شده بود، هیئت رئیسه طبق نظام‌نامه ملزم به برگزاری انتخابات جدید بود که روز گذشته صورت گرفت و طی آن آقای مهرداد فرید به عنوان دبیر جدید، آقای سید محمود رضوی به عنوان بازرس جدید، بنده به عنوان سخنگوی جدید، آقای محمد احمدی به عنوان نماینده شورای عالی در هیئت داوری خانه سینما انتخاب شدند و آقای مجتبی فرآورده نیز به عنوان خزانه‌دار ابقا شد .

او در ادامه افزایش بی‌رویه دستمزدهای بازیگران را ناشی از سیاست‌های نادرست تولید در شبکۀ نمایش خانگی دانست و تصریح کرد: تولید بی‌رویۀ سریال در شبکه نمایش خانگی و پرداخت دستمزدهای آنچنانی به بازیگران و سایر عوامل تولید، شرایط را برای تولید فیلم در سینمای کشور بسیار سخت کرده است، به گونه‌ای که علاوه بر تغییر سلیقه‌ها با کاهش سینماروها خصوصا در یکی دو ماه اخیر مواجه هستیم. از طرفی، بازیگری که چنین دستمزدهایی می‌گیرد حاضر به کار با دستمزد کمتر در تولیدات سینمایی نمی‌شود و از سوی دیگر، افزایش تعداد تولیدات شبکه نمایش خانگی باعث می‌شود که تهیه‌کنندگان سینما علاوه بر بحران دستمزد با بحران کمبود بازیگر نیز مواجه شوند. قطعاً هم شورای عالی تهیه‌کنندگان و هم انجمن سینماداران مخالف تداوم چنین رویه‌ای از سوی شبکه نمایش خانگی هستند و ما بنا داریم با اتخاذ سیاست‌های مناسب و مذاکره با مسئولان فرهنگی کشور با آن مقابله کنیم .

اطیابی با انتقاد از سانسور بی‌رویه فیلم‌های سینمایی در شبکه نمایش خانگی پرداخت و گفت: این لطمه دیگری است که شبکۀ نمایش خانگی به سینمای ایران وارد می‌کند. از نظر شورای عالی تهیه‌کنندگان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که فیلم‌های سینمایی اکران‌شده برای توزیع در شبکۀ نمایش خانگی دچار ممیزی‌ شدید شوند. در بعضی موارد مشاهده شده که این ممیزی‌های سلیقه‌ای حتی باعث بی‌سروته شدن فیلم‌ها می‌شود. قطعاً ما مخالف این کار هستیم و بنا داریم این قضیه را از طریق مجراهای ذیربط پیگیری کنیم تا در آینده فیلم‌های ایرانی در شبکۀ نمایش خانگی دچار ممیزی نشوند .

وی ادامه داد: سازمان‌هایی چون صداوسیما از یک سو در پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌های ایرانی مانع‌های متعدد می‌تراشند و از سوی دیگر، با مشاهدۀ پخش این تیزرها در شبکه‌های مجازی یا ماهواره‌ای اقدام به شکایت می‌کنند و بحران‌های مضاعفی برای سینمای ایران ایجاد می‌کنند. این رویه قابل قبول نیست و شورای عالی تهیه‌کنندگان قصد دارد با اتخاذ سیاست‌های راهگشا و انجام مذاکرات لازم، یک بار برای همیشه این معضل تقابل سینما و صداوسیما را رفع کند که به نظرم این در درازمدت به سود طرفین خواهد بود. در مورد حوزۀ هنری هم باید بگویم که با وضعیت پیچیده‌ای مواجه شده‌ایم و نمی‌دانیم که برای دریافت پروانۀ ساخت و نمایش به وزارت ارشاد مراجعه کنیم یا به حوزۀ هنری؟ اگر وزارت ارشاد توان این را ندارد که حوزۀ هنری را به تمکین از قانون وادار کند، خب به یکباره اختیارات صدور پروانۀ ساخت و نمایش را به حوزۀ هنری واگذار کند تا ما هم تکلیف خودمان را بدانیم !

اکران انیمیشن «ناسور» در خرم آباد و بروجرد از هفته آینده

طبق آخرین برنامه ریزی‌هایی که برای اکران انیمیشن عاشورایی «ناسور» به کارگردانی کیانوش دالوند و تهیه‌کنندگی داریوش دالوند و محمدحسین قاسمی انجام شده است این فیلم از یکشنبه 16 آبان ماه در دو شهر خرم آباد و بروجرد هم روی پرده می رود .

سینما استقلال شهر خرم آباد و سینما فلسطین بروجرد «ناسور» را اکران می کنند .

در حال حاضر این فیلم در دو سینمای ساحل و بهمن شهر اهواز روی پرده است . همچنین اکران انیمیشن عاشورایی «ناسور» در سینماهای پیروزی و سیمرغ مشهد هم آغاز شده و به زودی در سینما هویزه این شهر نیز روی پرده می رود .

همزمان با ایران این فیلم در شهر کربلای کشور عراق نیز روی پرده رفته است .

انیمیشن عاشورایی «ناسور» به کارگردانی کیانوش دالوند و تهیه‌کنندگی داریوش دالوند و محمدحسین قاسمی در حالی از هفته گذشته اکران خود را آغاز کرده است که در چند پردیس سینمایی در تهران اکران صبح و ویژه مدارس دارد . همچنین این فیلم در پردیس کورش در چند سانس بلیت فروشی دارد .

با سینماهای ماندانا، المپیک، راگا، شکوفه، ایران، کوروش، ملت، تماشا، چاپلین، جوان، ناهید و آزادی در تهران هم اکران های ویژه مدارس را در برنامه خود دارند .

مهدی پاکدل بازیگر فیلم مهدویان شد

فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» این روزها در مرحله پیش تولید قرار دارد و به تازگی مهدی پاکدل به جمع بازیگران این فیلم اضافه شده است. همچنین پیش از این حضور مهرداد صدیقیان و هادی حجازی‌فر در این پروژه قطعی شده بود .

» ماجرای نیمروز» دومین فیلم بلند سینمایی محمدحسین مهدویان پس از ساخت اثر موفق «ایستاده در غبار» است که در جشنواره فجر و در اکران عمومی با استقبال بسیار خوبی روبرو شد .

این فیلم یک تریلر پلیسی است که در بستر قصه به حوادث و وقایع سال 1360 می پردازد. «ماجرای نیمروز» با فیلم قبلی این کارگردان به جهت قصه گو بودن و فضا سازی بسیار متفاوت است .

از عوامل تولید «ماجرای نیمروز» می توان به:فیلمنامه:محمد حسین مهدویان و ابراهیم امینی، مدیر فیلمبرداری:هادی بهروز، طراح گریم:محسن دارسنج، طراح صحنه و لباس:بهزاد جعفری، صدابردار:هادی ساعد محکم، مجری طرح:کامران حجازی، مدیر تولید:سعید شرفی کیا، جلوه های ویژه:محسن روزبهانی، برنامه ریز:وحید کاشی، دستیار اول کارگردان:عبدالرحیم صاحب الفصول، عکاس:سحاب زری باف، مشاور رسانه ای:بیتا موسوی و تهیه کننده:سید محمود رضوی اشاره کرد .

این فیلم هم اکنون در مرحله پیش تولید قرار دارد و قرار است از اواخر آبان کلید بخورد. همچنین تمام صحنه ها در تهران و اطراف شهر فیلمبرداری می شود .

«ماجرای نیمروز» محصول موسسه سیمای مهر است .

ارسال نظر: