پخش مستند تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از شبکه افق

کدخبر: 2072092

مستند "۴۴۴ روز" با موضوع تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان ایرانی و خاطراتی از زبان همان افراد، امروز پنجشنبه ۱۳ آبان از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ به دست جوانان پیرو خط امام یکی از اتفاقات مهم دوران پس از انقلاب به شمار می رود، اقدامی که از سوی امام خمینی(ره) به عنوان انقلاب دوم ملت مسلمان ایران نامیده شد.

دولت ایالات متحده در طول تاریخ خود پس از جنگ جهانی دوم نشان داده دخالت آشکار در امور داخلی دیگر کشورها را سرلوحه سیاست خارجی خود قرار داده و و سفارت خانه های این کشور در مناطق مختلف، بیش از آنکه امور کنسولی را انجام دهند به فکر جاسوسی هستند.

سفارت آمریکا در ایران بعد از انقلاب نیز دایر بود اما کارکنان و دیپلمات های غربی تنها به فکر جاسوسی از ایران بودند و مدارکی که بعدها از لانه جاسوسی به دست آمد، شاهدی بر این مدعا شد؛ سرانجام جونان انقلابی این مرز و بوم تصمیم گرفتند تتمه دخالت آشکار غرب در امور کشور خود را نیز با اقدامی به موقع و انقلابی از ریشه برکنند و برای همیشه، شر شیطان بزرگ را از سر مردم ایران کوتاه کنند.

آمریکا و دیگر کشورهای مداخله جو پس از آن بود که دریافتند ملت ایران تنها برای رضای خدا قیام کرده اند و رهبر آنان نیز فقط و فقط خدا را در نظر درد و قدرت ظاهری غرب برایش ملاک عمل نیست.

مستند «444 روز» با اشاره به این حادثه بزرگ تاریخی، به بیان خاطرات آن دوران از زبان جوانانی که درگیر ماجرا بوده اند یا از نزدیک در جریان آن قرار داشته اند می پردازد، همان افرادی که لانه جاسوسی را به تسخیر خود درآورند و 444 روز، جاسوسان به ظاهر دیپلمات را در همان محل نگهداری کنند.

شیخ الاسلام، پوریزدان پرست، طیبه ضرغامی، معصومه نورمحمدی، مجیدتفرشی تاریخ نگار آرشیو بریتانیا و منصورلاریجانی فرمانده وقت سپاه از جمله دانشجویان و افرادی هستند که در این فیلم به بیان دلایل کار خود برای تسخیر لانه جاسوسی می پردازند.

این فیلم را می توانید پنجشنبه 13 آبان ساعت 19:00 از شبکه افق ببینید؛ تکرار آن هم ساعت های 9:00 و 15:00 روز بعد به روی آنتن می رود.

ارسال نظر: