گزارش «نسیم آنلاین» از مراسم ۱۳ آبان؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

پافشاری ملت بر "مرگ بر آمریکا"

کدخبر: 2072104

همزمان با سراسر کشور مراسم روز ۱۳ آبان با حضور دانشجویان، دانش آموزان و اساتید و اقشار مختلف مردم مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، گزارش لحظه به لحظه از مراسم یوم الله 13 آبان به این شرح است:

13:04- امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل: بی‌اعتمادی به آمریکا بیش از هر زمان دیگری بیشتر شده

12:36- نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی: کسانی که به دنبال سازش با آمریکا هستند در توهم به سر می‌برند.

12:31- راهپیمایان تهرانی پس از پایان مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی نماز ظهر و عصر را در مقابل لانه جاسوسی آمریکا اقامه کردند.

11:46- بیانیه دانشجویی راهپیمایی ۱۳ آبان: مروجان اسلام آمریکایی از تیررس انقلابیون مکتب خمینی در امان نخواهند ماند

11:32- کدخدایی: آمریکا ذاتاً بزک‌ناشدنی است/ با استراتژی سازش هیچ چیز عاید ایران نمی‌شود

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه تجمع یوم‌الله 13 آبان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها استراتژی سازش را دنبال می‌کنند و به نظر شما چه چیزی عاید ایران می‌شود؟ اظهارداشت: نه تنها چیزی عاید ما نمی‌شود بلکه ما آن چیزی هم که داریم را از دست می‌دهیم.

وی با بیان اینکه دشمن در بد عهدی سابقه طولانی دارد، گفت: هرگاه ما به دشمن اعتماد کرده‌ایم از پشت خنجر خوردیم بنابراین هیچ راهی جز مقاومت و بر روی پای خود ایستادن نداریم و نباید گول وعده‌های دروغین دشمن را بخوریم.

سخنگوی شورای نگهبان درباره تلاش برخی‌ها در بزک کردن چهره آمریکا گفت: چهره آمریکا ذاتاً بزک ناشدنی است و چهره‌ای نیست که با بزک کردن بتواند اعتماد مردم منطقه و علی‌الخصوص ایران را به دست آورد.

وی در همین رابطه یادآور شد: وقتی چهره‌ای ذاتاً عبوس، زشت و ناپسند باشد با بزک کردن و آرایش کردن نمی‌توان آن را به مردم بقبولاند.

11:49- در راهپیمایی روز 13 آبان در تهران، مردم، عکس شیمون پرز را لگدکوب کردند.

11:20- قطعنامه راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان: آمریکا همچنان دشمن شمارۀ یک بشریت و مصداق اتم استکبار است ( متن کامل قطعنامه )

1ـ ما ملت عزت‌خواه ایران اسلامی، ظلم‌ستیزی و استکبار‌ستیزی خود را که ریشۀ قرآنی و استدلال منطقی دارد، لبیک به حضرت ابا عبدالله الحسین A دانسته و اعلام می‌کنیم که این مسیر پر افتخار را با پیگیری خط نورانی حضرت امام(ره) و تبعیت محض از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) تا آخرین نفر وآخرین نفس ادامه خواهیم داد.

2ـ ملت بیدار ایران، با شناخت ماهیت استکبار و با مشاهده جنایات بی‌وقفه شیطان بزرگ این ام‌الفساد قرن، آمریکا را همچنان دشمن شمارۀ یک بشریت و مصداق اتم استکبار دانسته و با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه کسی حق ندارد دست دوستی به سوی آمریکا دراز کند، هرگونه اقدام خلاف را مردود دانسته و با بصیرت و چشمان باز تمامی زمینه‌های نفوذ شیطان را سدّ نموده و دشمنان را آرام نخواهیم گذاشت.

3ـ با تأکید بر نقش محوری آمریکای جنایتکار در کارگردانی زشت‌ترین صحنه‌های جنایت و جنگ‌افروزی بدست رژیم‌های کودک‌کشی همچون اسرائیل غاصب و عربستان سعودی حامی گروه‌های تروریستی و جنایت‌پیشه داعش و النصره و همچنین بدعهدی‌های شیطان بزرگ، هرگونه اقدامی که بیانگر کوتاه‌آمدن و دوست پنداشتن آمریکا باشد را شدیداً محکوم کرده و آن را خیانت به اسلام، آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، ملت، کشور و خون شهدا می‌دانیم.

4ـ ما ملت سرافراز، با گرامیداشت مقام شامخ شهیدان، بخصوص شهدای مدافع حرم، حمایت از ملل مظلوم و مسلمانان جهان به‌ویژه ملت مظلوم فلسطین، یمن، سوریه، عراق و بحرین را وظیفه دینی و مصداق عملی استکبار‌ستیزی دانسته و کمک به جبهۀ مقاومت و تقویت توان دفاعی را اقدامی خردمندانه و وظیفه قانونی مسئولین کشور در راستای امنیت ملی و جهانی ارزیابی نموده و هر اقدام و سخنی که بر خلاف این سیاست و رویۀ الهی باشد را به شدت محکوم می‌کنیم.

11:05- سردار سلامی در جمع راهپیمایان 13 آبان: به آمریکایی‌ها سفارش می‌کنیم از موشک‌های ایران سخن نگویند/ به تعهدات عمل نکنند برجام را به موزه می‌فرستیم ( متن کامل )

سردار سلامی اظهار داشت: آمریکا در حالی دم از حقوق بشر می زند که تمام دستگاه های شکنجه توسط آنها به دنیا صادر می شود و سازمان سیا آموزش دهنده سازمان های شکنجه دهند در کشورهاست.

وی اظهار داشت: حضور ایران در آب‌های باب المندب الهام بخش ملت یمن برای مقابله با رژیم سعودی است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه ابتکار عمل سیاسی در یمن، سوریه و لبنان در دست انقلاب اسلامی است گفت: آمریکا امروز با بحران های بزرگی روبرو است و دیگر number one جهان نیست.

وی با تاکید براینکه آمریکایی ها اگر به تعهدات خود در برجام عمل نکنند ما برجام را به موزه خواهیم فرستاد گفت: دولت ایران فقط 1+5 متعهد است بلکه دربرابر ملت ایران هم متعهد است که اگر شما به تعهدات خود عمل نکنید برجام را از اعتبار ساقط کند.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: به آمریکایی‌ها سفارش می کنیم که از موشک و قدرت بازدارندگی ایران سخن نگویند چون آنجا بر روی هرجا که متمرکز می‌شوند ما متوجه می شویم که آن نقطه را باید تقویت کرد.

11:02- آغاز سخنرانی سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه در جمع راهپیمیان 13 آبان تهران.

11:01- وزیر کشور با مردم سنندج در راهپیمایی 13 آبان شرکت کرد.

10:58- در مراسم روز 13 آبان، راهپیمایان تهرانی شاهد ماکتی از موشک فاتح بودند در مراسم مبارزه با استکبار جهانی بودند. بر روی این ماکت به زبان عبری نوشته شده «اسرائیل باید برای همیشه از صحنه روزگار محو شود.»

10:56- حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در حاشیه تجمع یوم الله 13 آبان در جمع خبرنگاران گفت: دولت‌ها باید پاسخ بدهند که چرا اسناد جاسوسی آمریکا به کتب درسی وارد نشده است؛ افشای این اسناد جزو ضرورت‌های انقلاب است.

10:48- حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در حاشیه راهپیمایی باشکوه 13 آبان‌ماه گفت: غفلتی که در کتب درسی در مورد عدم استفاده از اسناد لانه جاسوسی رخ داده، هرچه زودتر باید جبران شود/ بزک کردن چهره آمریکا نشانه عقب‌ماندگی است.

10:46- جمعی از دانشجویان و دانش آموزان به نماد آبلسیک و پرچم مستکبران جهان سنگ پرتاب کردند.

10:41- راهپیمایان روز ۱۳ آبان نمادی از کارت شناسایی آمریکا را در مسیر راهپیمایی نمایش دادند و حکومت آمریکا را حکومتی فاشیست برشمردند.

10:38- راهپیمایان با سر دادن شعارهای "نیرنگ و بی وفایی، سوغات آمریکایی" و "حکومت آمریکا، حکومت فاشیست است" انزجار خود را از بدعهدی آمریکا نشان دادند.

10:34- بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار قرائت شد.

10:32- دست نوشته "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند" در دستان راهپیمایی کنندگان 13 آبان

10:31- دانش آموزان همزمان با با آتش زدن پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، شعارهای مرگ بر آمریکا و انگلیس و آل سعود و اسرائیل سر می‌دادند.

10:28 - دانشجویان و دانش آموزان با حضور در غرفه توئیت شعار "چرا مرگ بر آمریکا" دلایل چرایی سردادن شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران را برای رئیس جمهور آمریکا توئیت کردند.

10:26- دانشجویان در راهپیمایی 13 آبان با در دست داشتن دست نوشته‌هایی مانند "دیپلماسی لبخند و التماس برای ملت ذلت می‌آورد نه عزت" از رویکرد منفعلانه دولت و دستگاه دیپلماسی در برابر استکبار انتقاد کردند.

10:20- دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش به جمع تجمع‌کنندگان راهپیمایان ۱۳ آبان پیوست.

10:10- سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار است در این مراسم سخنرانی کند.

10:08- در دقایق اولیه این راهپیمائی جمعی از دانش‌آموزان مدارس تهران با در دست داشتن پلاکادرهای مانند "به آمریکا اعتماد نکنیم" و "آمریکا شیطان بزرگ است" مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا حضور یافتند.

10:05- جمعی از دانشجویان ماکت موشک و سانتریفیوژ را به عنوان نماد انرژی هسته‌ای به راهپیمایی آورده‌اند. دانشجویان با نصب تصاویر شهدای هسته‌ای کشورمان بر روی این ماکت یاد این شهدا را نیز گرامی داشتند.

10:02- تجمع‌کنندگان یوم‌الله 13 آبان با حمل پلاکاردهایی خطر نفوذ را به مسئولان یادآوری کردند. تجمع‌کنندگان بر روی پلاکاردهای خود نوشته‌اند که برجام نباید زمینه نفوذ دشمن شود و دشمن را از پنجره بیرون کرده‌ایم و نباید از در وارد شود.

10:00- مراسم روز 13 آبان با حضور دانشجویان، دانش آموزان و اساتید و اقشار مختلف مردم مقابل لانه سابق جاسوسی آمریکا در تهران همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

09:40- تعداد زیادی از دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های تهران صبح امروز همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار مقابل دانشگاه امیرکبیر دور هم جمع شدند تا در مراسم روز 13 آبان شرکت کنند.بر اساس این گزارش در این راهپیمایی دانشجویان با سر دادن شعارهایی مانند « مرگ‌بر آمریکا»، «به آمریکای شیاد نمی‌کنیم اعتماد»، «برگ برنده ما دشمنی با آمریکاست» نفرت خود را از سیاست‌های استکباری آمریکا نشان دادند. دانشجویان پس از برگزاری مراسم نمادین مقابل دانشگاه امیرکبیر به سمت لانه جاسوسی سابق آمریکا رهپیمایی خود را آغاز کردند.

ارسال نظر: