سردار سلامی در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان:

به آمریکایی‌ها سفارش می‌کنیم از موشک‌های ایران سخن نگویند/ به تعهدات عمل نکنند برجام را به موزه می‌فرستیم

کدخبر: 2072129

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها اگر به تعهدات خود در برجام عمل نکنند ما برجام را به موزه خواهیم فرستاد گفت: دولت ایران فقط ۱+۵ متعهد است بلکه دربرابر ملت ایران هم متعهد است و او تعهد داده است که اگر شما به تعهدات خود عمل نکنید برجام را از اعتبار ساقط خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی « نسیم آنلاین »، مهمترین محورهای سخنان سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران در جمع راهپیمایان 13 آبان مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا بدین شرح است:

- آمریکا در حالی دم از حقوق بشر می زند که تمام دستگاه های شکنجه توسط آنها به دنیا صادر می شود و سازمان سیا آموزش دهنده سازمان های شکنجه دهند در کشورهاست.

- تا امروز 8 میلیون انسان در اثر مداخلات مستقیم نظامی امریکا کشته شده‌اند.

- آمریکا دم از مبارزه با تروریسم می‌زند در حالی که زادگاه سیاسی تمام سازمان های تروریستی آمریکاست.

- انقلاب بزرگ ملت ایران نظم ناعادلانه ساخته آمریکا را با چالش جدی مواجه کرد.

- رهبر حکیم، پارسا و شجاعی که امت اسلام را از میان فتنه‌های پرخروش جهانی به ساحل هدایت رهنمون می کند حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ست.

- ضلع جدید قدرت در حال گشایش جبهه های جدیدی علیه مستکبران و کفار است.

- امروز دیگر سرزمن های اسلامی میدان فتح و سلطه طلبی های امریکا و هیچ قدرت بیگانه ای نیست، آرزوهای دشمنان در دفاع مقدس در زیر چکمه های فرزندان ایران دفن شد.

- دشمن می خواست با فتنه 88 دستاوردهای یک انقلاب بزرگ را از بین ببرد اما حرکت ملت ایران در 9 دی ماه تیر خلاصی بود که به قلب دشمنان ملت ایران زده شد.

- امروز ما توانسته ایم تمرکز دشمن بر قلب جهان اسلام یعنی ایران را فرو بپاشانیم.

- انقلاب بزرگ ملت ایران نظم ناعادلانه ساخته آمریکا را با چالش جدی مواجه کرد.

- رهبر حکیم، پارسا و شجاعی که امت اسلام را از میان فتنه های پرخروش جهانی به ساحل هدایت رهنمون می کند حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ست.

- ضلع جدید قدرت در حال گشایش جبهه های جدیدی علیه مستکبران و کفار است.

- به رقم همه تحریم ها فرزندان ملت توانستند ایران را آسمانی کنند و به فضا بروند؛ از طرف دیگر فرزندان این ملت قلب اتم را شکافته اند.

- حمایت های ایران از لبنان و فلسطین توانست برای اولین بار چهار شکست تاریخی به رژیم صهیونیستی وارد کند.

- انقلاب بزرگ ما تا شرق مدیترانه پیش رفته است و آنجا سازهای در برابر زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی شکل گرفته است.

- حضور ایران در آب‌های باب المندب به ملت یمن برای مقابله با رژیم سعودی الهام بخش است.

- قبلا دیگران هزینه می کردند و آمریکا بهره می برد ولی این بار انها در افغانستان و عراق هزینه می کنند ایران بهره می برد و حتی نمی توانند از شکست رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند، در سوریه هم سرگردان هستند و هیچ راهی برای خروج آبرومندانه از این بحران ندارند.

- ابتکار عمل سیاسی در یمن، سوریه و لبنان در دست انقلاب اسلامی است.

- آمریکا امروز با بحران های بزرگی روبرو است و دیگر number one جهان نیست.

- آمریکایی امروز 70 میلیون نفر زیر خط فقر دارد.

- امروز اگر در عراق و یمن سوریه مسلمانان را کمک نکنیم آنها مسلمانان را از هم تجزیه می کنند و فاجعه می آفرینند.

- ما تهدید صهیونیست ها و امریکایی ها را به اذن الله بی اعتبار کرده‌ایم.

- آمریکایی ها می دانند انتخاب گزینه نظامی چیزی جز یک هوس ناممکن دفن شده نیست.

- در مورد برجام که امروز معیار و محک شخصیت واقعی آمریکا ست؛ به آمریکایی‌ها تاکید می کنیم تعهدات خود را بی کم و کاست اجرا کنند، اینجا سرزمین مردمانی است که در پرتو اسلام و انقلاب با شکوهشان به هیچ قدرت بیگانه ای باج ندهند.

- صبر ملت ایران بی انتها نیست، انتظار داریم مقامات آمریکایی عینک دوران جنگ سرد را کنار بگذارند آنها در طول این 38 سال دیده اند حرف و عمل ملت ایران یکی است و حتی دیده اند ملت ایران گاهی عمل می کند و بعد حرف می زنند ملت ایران ملت عمل است ما حقوقمان را تا آخرین لحظه تعقیب می کنیم و دشمنان را تا هر نقطه ای از جهان تعقیب می‌کنیم.

- آمریکایی ها اگر به تعهدات خود در برجام عمل نکنند ما برجام را به موزه خواهیم فرستاد.

- دولت ایران فقط 1+5 متعهد است بلکه دربرابر ملت ایران هم متعهد است و او تعهد داده است که اگر شما به تعهدات خود عمل نکنید برجام را از اعتبار ساقط خواهد کرد.

- به آمریکایی ها سفارش می کنیم که از موشک و قدرت بازدارندگی ایران سخن نگویند چون آنجا بر روی هرجا که متمرکز می شوند ما متوجه می شویم که آن نقطه را باید تقویت کرد.

به گزارش فارس ،‌ متن سخنان سردار حسین سلامی در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار (13 آبان) بدین شرح است.

سردار سلامی در جمع راهپیمایان تهرانی گفت: آمریکا در حالی دم از حقوق بشر می‌زند که تمام دستگاه‌های شکنجه‌ای که به همه نقاط عالم صادر می‌شود توسط آمریکا ساخته می‌شود.

وی افزود سازمان سیا پرورش دهنده، ‌آموزش دهنده همه سرویس‌های شکنجه گر عالم از جمله ساواک در زمات طاغوت است.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: تا به امروز 8 میلیون انسان در سطح جهان مستقیما در اثر مداخلات مستقیم نظامیان آمریکا کشته شدند. آمریکا دم از مبارزه با تروریسم می‌زند در حالی که همه گروه‌های تروریستی عالم از جمله تروریست‌های تکفیری که امروز آتش فرقه‌های خونین را در جهان اسلام برافروخته‌اند زادگاه تولد سیاسی آنها آمریکاست.

سلامی خاطرنشان کرد: آمریکا دم از صلح می‌زند اما سیستم‌های سلاح او امروز توسط ارتش سعودی ملت یمن را شبانه زیر آوارها دفن می‌کند. آمریکا بیش از 100 قطعنامه برای آزادی ملت‌ها برای توسعه کشورهای در حال توسعه برای محکوم کردن جنایات دیکتاتورها و برای محکوم کردن جنایات صهیونیستی را وتو کرده و به آنها نه گفته است.

وی افزود: آمریکا که دم از خلع سلاح جهان از سلاح‌های کشتار جمعی می‌زند در 6 و 8 اوت 1945 دو شهر هیروشیما و ناکازاکی را در ژاپن در یک چشم بر هم زدن در آتش جهنم بمب‌های خود ذوب می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در اواخر قرن بیستم توانست بزرگترین شکست سیاسی و راهبردی را به بزرگترین قدرت نظامی و اقتصادی تاریخ بشر یعنی آمریکا تحمیل کند. انقلاب اسلامی ملت ایران نظم ناعادلانه ساخته آمریکا را با چالشی اساسی روبرو ساخت و توازن قوای ژئوپلتیکی جهانی را که آمریکا و شوروی ساخته بودند بر هم زد و یک قاعده و ادبیات سیاسی جدید را در جهان ایجاد کردند.

سلامی خاطرنشان کرد: تفکری که انقلاب اسلامی ایران به جهان اثبات کرده است این است که یک ملت می‌تواند در فضایی نابرابر از حیث قدرت نظامی و اقتصادی و سیاسی در مقابل یک قدرت بزرگ مسلط جهانی از ارزش‌های خود دفاع و آن قدرت را وادار به پذیرش شکست‌های تاریخی کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران برای برقراری عدالت بازگرداندن مسلمانان به هویت و شخصیت تاریخی خود زنده کردن روح آزادی و ‌آزادیخواهی و حق‌طلبی و استقلال‌طلبی در پیکر ایران و سازمان ملل مسلمان بود.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: آمریکا، نظام سلطه و متحدان آنها احساس کردند هندسه جدیدی از قدرت در جهان در حال شکل‌گیری است، یک ضلع و رکن جدید این قدرت ایران اسلامی بود که در پرتو هدایت‌های الهی، امام و پس از امام با بیرق‌داری جانباز بزرگ انقلاب اسلامی نایب بر حق امام زمان (عج)، رهبری خردمند، پارسا و شجاع، رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

سلامی خاطرنشان کرد: آمریکا با پیدایش انقلاب اسلامی نقطه تقابل خود را از تمرکز روی شوروی سابق به تمرکز بر قلب و تحول در جهان اسلام یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منتقل کرد و از همان روزهای ابتدای انقلاب یک رویارویی تاریخی، یک تقابل استراتژیک، یک نبرد وسیع و یک جنگ واقعی از سوی مسلمانان در مقابل توسعه‌طلبی‌های آمریکا شکل گرفت.

وی افزود: پس از تسخیر لانه جاسوسی تحریم‌های اقتصادی آمریکا و تحمیل جنگ هشت ساله جهانی علیه ملت ایران در حالی که همه روزنه‌های انتقال سلاح به کشورمان بسته بودند از جمله اقدامات آمریکا علیه ایران است که در جنگ تحمیلی دفاع جانانه ملت ایران ثابت کرد سرزمین‌های اسلامی میدان فتح و ظفر و میدان سلطه‌طلبی آمریکا و شرکای او هیچ قدرت بیگانه‌ای نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: پس از پیروزی ایران در جنگ تحمیلی همه ایران را به عنوان یک حقیقت مسلم در تراز یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و به تدریج در حال دستیابی به ارتفاعات بالای قدرت جهانی شناختند.

سلامی خاطرنشان کرد: کودتاهای نظامی و اقدامات تجزیه‌طلبانه در کشور از دیگر اقدامات آمریکا علیه ملت ایران است تا از این طریق بار دیگر به سرنوشت ملت ایران بازگشته و کمر ملت ایران را بشکند و در مقابل ملت ایران هم عرصه مبارزت خویش را توسعه داد و قدرت آن افزایش یافت. انقلاب اسلامی نفوذ کرد و جبهه وسیع‌تر شد.

وی افزود: آمریکا می‌خواست با تهاجم فرهنگی فضای ذهن و قلب جوانان ایرانی را تسخیر و چادر را از سر دختران و زنان ایرانی جدا و جوانان ما را از نماز و مسجد دور کند و می‌خواست که ملت ما به رهبر خود به نظام و انقلاب خود و ارزش‌ها و اسلام خود بی‌اعتقاد شود اما ملت ما اعم از جوانان و ... در پرتو هدایت‌های رهبرشان توانستند این آرزوی دشمن را نیز تا گورستان دفن آرزوهایش بدرقه کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت:‌ دشمن پس از این اقدام به ایجاد فتنه داخلی روز آورد و می‌خواست با فتنه 88 تعادل، ثبات و امنیت و اقتدار و عزت و کرامت و دستاوردهای به دست آمده یک انقلاب بزرگ را با فتنه داخلی تمام کند اما حرکت معجزه‌آسا و استثنایی ملت ایران در نهم دی ماه تیر خلاصی بر قلب و ذهن دشمن بود و بار دیگر دشمن با شکست صحنه سیاسی داخلی ملت ایران را ترک کرد.

سلامی خاطرنشان کرد: به رغم ترور دانشمندان هسته‌ای مان و تحریم‌های علمی علیه ما امروز جوانان این کشور توانسته‌اند ماهواره به فضا بفرستند و موشک‌های آنها قلب فضا را شکافت و این اقدام آنها موجب رعب و رعشه دشمن شد و از سوی دیگر جوانان این کشور ایران را هسته‌ای کردند و نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها ساخته شد و پیشرفت‌هایی در عرصه پزشکی، نانو و بیو تکنولوژی حاصل شد.

وی افزود: حمایت‌های انقلاب از فلسطین و لبنان توانست برای اولین بار چهار پیروزی تاریخی را برای مسلمانان به همراه داشته باشد و چهار شکست را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: امروز جغرافیای انقلاب اسلامی تا شمال آفریقا پیش رفته است و این مناطق سرزمین‌هایی بود که پیش از این برای مقامات آمریکایی فرش قرمز پهن می‌کردند. انقلاب اسلامی ما تا شرق مدیترانه پیش رفته است و در آنجا سازه‌های بزرگی از قدرت و مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا شکل گرفته است.

سلامی خاطرنشان کرد: همیشه دیگران هزینه می‌کردند آمریکا منفعت می‌برد اما چند سال است آمریکا در افغانستان، عراق و ... مداخله می‌کند اما منافع آن را انقلاب اسلامی می‌‌برد و برای اولین بار آمریکا نمی‌تواند از شکست اسرائیل در 4 جنگ جلوگیری کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها گرفتار ابهام در راهبردها و سیاست‌ها و استراتژی‌هایشان هستند و هیچ راهی برای خروج آبرومندانه از این بحران ندارند. غلبه میدانی با انقلاب اسلامی است. آمریکایی‌ها بر گروه‌های تکفیری به عنوان نیروهای میدانی خود تکیه کرده‌اند اما نمی‌توانند موازنه قدرت را در میدان به نفع خود تغییر دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: رئیس جمهور شدن کاندیدای موردنظر حزب‌الله در لبنان به معنای تحمیل اراده انقلاب اسلامی بر آمریکاست زیرا رئیس جمهور منتخب مغضوب آمریکا و موردنظر حزب‌الله بود.

سلامی خاطرنشان کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگری صاحب قدرت و صاحب میدان نفوذ و کره تأثیر در جهان اسلام هستیم و آمریکا با بحران‌های بزرگی روبه‌روست، آمریکا دیگر قدرت اول جهان نیست. دیگر اراده سیاسی آمریکا نمی‌تواند تحولات سیاسی و نظامی را به ویژه در غرب آسیا و در جهان اسلام مدیریت کند.

وی افزود: آمریکا که پس از جنگ جهانی دوم 40 درصد تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار داشت امروز با 70 میلیون انسان زیر خط فقر مواجه است که از سیستم‌های تغذیه‌ای ملی خوراک شبانه خود را به دست می‌آورند.

جانشین فرمانده کل سپاه، بیان داشت: اینکه آمریکا دیگر نمی‌تواند مستقیماً علیه هیچ کشوری اقدامی نظامی انجام دهد دلیل عمده آن روانی، اقتصادی و سیاسی است. اینها نشان می‌دهد که دیگر چرخ‌های ماشین نظامی آمریکا فاقد سوخت برای به حرکت در آوردن آن است.

سلامی با اشاره به بحران‌های اجتماعی و اخلاقی در آمریکا، خاطرنشان کرد: بیش از 40 درصد کودکان متولد شده در آمریکا از مادرانی متولد می‌شوند که هنوز ازدواج نکرده‌اند، خانواده‌های تک نفره در آمریکا در تمام جهان رکورد زده است و سیستم آموزش و پرورش در این کشور در حال فروپاشی است.

وی با بیان اینکه مبارزات ما با آمریکایی‌ها ادامه خواهد یافت، افزود: ما امروز دارای آن درجه‌ای از قدرت هستیم که قدرت دفاعی ما بر اساس جنگی طولانی و وسیع با قدرت‌های هم‌تراز آمریکا شکل گرفته است. بنابراین برای تعقیب آرمان‌هایمان در جهان اسلام و کشور ایران هیچ نقطه توقف و هیچ خط قرمزی را نمی‌شناسیم.

جانشین فرمانده کل سپاه، اظهار داشت: امروز امنیت ما و جهان اسلام به هم گره خورده است و اگر امروز ما در سوریه، لبنان، عراق و یمن برای پیروزی مسلمانان کمک نکنیم آنها مسلمانان را از یکدیگر مجزا می‌کنند و با هر واحد مجزا با تمرکز قوا یک فاجعه می‌آفرینند.

سلامی خاطرنشان کرد: ما باید از آوارگی ملت‌های مسلمان جلوگیری کنیم این هم به مفهوم دور کردن میدان تهدید از سرزمین ما است. و هم دور کردن میدان تهدید از سرزمین دیگر ملت‌های مسلمان است و ما امروز برای این کار مصمم هستیم.

وی افزود: تقابل رویارویی نیروی دریایی سپاه با تفنگداران نیروی دریایی آمریکا و درخشش نیروی دریایی سپاه در مقابل این تفنگداران در سال گذشته مشت نمونه خروار بود و مقیاس کوچکی بود برای نشان دادن تفوق راهبردی نظام ما علیه آمریکا و این جریان ادامه خواهد یافت.

جانشین فرمانده کل سپاه، اظهار داشت: آمریکایی‌ها می‌دانند انتخاب گزینه نظامی چیزی جز یک آرزوی باطل شده و چیزی جز یک هوس ناممکن دفن شده نیست و ما در این زمینه نگران نیستیم و در هر کجا می‌توانیم حوزه‌های منافع حیاتی دشمنان بزرگ را با هر درجه و شدتی از تهاجم تخریب کنیم.

سلامی خاطرنشان کرد: ما هر روز در حال افزایش قدرت خود هستیم که این واقعیت توقف‌ناپذیر است.

وی با اشاره به موضوع برجام، افزود: برجام امروز معیار و محکی در چگونگی نمایش شخصیت واقعی آمریکا در معاهدات بین‌المللی است، به آمریکایی‌ها تأکید می‌کنیم تعهدات خود را بی‌کم و کاست اجرا کنند. اینجا ایران سرزمین مردمانی است که اراده کرده‌اند در پرتو اسلام و انقلاب باشکوه‌شان به هیچ قدرت بیگانه‌ای باج ندهند.

جانشین فرمانده کل سپاه، اظهار داشت: ملت ایران ملتی است با فرهنگ و سربلند که به تعهدات خود پایبند است اما این تعهدات یک سویه‌ نیست، صبر ملت ایران هم بی‌انتها نیست.

سلامی خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم مقامات آمریکایی عینک دوران جنگ سرد را کنار بگذارند و با عینکی جدید واقعیت‌های امروز ایران و جهان را نگاه کنند. آمریکایی‌ها در 38 سال گذشته دیده‌اند که حرف و عمل ملت ایران یکی است و دیده‌اند که ملت ایران گاهی حتی اول عمل می‌کند بعد حرف می‌زند. این ملت، ملت عمل است، این آزموده را دیگر دوباره نیازمایند و عاقلانه فکر کنند.

وی افزود: ما حقوقمان را تا آخرین لحظه‌ها تعقیب می‌کنیم و دشمنانمان را تا هر نقطه‌ای از جهان برای احقاق حقوق مشروعمان تعقیب می‌کنیم، آمریکایی‌ها باید بدانند اگر به تعهداتشان در برجام عمل نکنند ما برجام را به موزه خواهیم فرستاد.

جانشین فرمانده کل سپاه، بیان داشت: آمریکایی‌ها این نکته را بدانند که اگر به تعهداتشان کامل عمل نکنند به نقطه اول باز خواهیم گشت، سانتریفیوژهای غیرفعال دوباره فعال خواهد شد اما این نقطه اول توقف در سطح توسعه فعالیت هسته‌ای ما قبل از برجام نخواهد بود و ما پیش خواهیم رفت.

سلامی خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران فقط در مقابل آمریکا و 5+1 در برجام متعهد نیست بلکه در مقابل ملت ایران هم متعهد است. تعهد او به ملت ایران تعهدی ذاتی، ماندگار، عمیق، مستحکم و ریشه‌دار است. او به ملت ایران تعهد داده است که اگر آمریکایی‌ها به تعهداتشان عمل نکنند برجام را از اعتبار ساقط خواهد کرد و دوباره جریان چرخه هسته‌ای به طور کامل در این کشور فعال خواهد شد.

وی افزود: از موشک و مهار قدرت بازدارندگی ایران هم به آمریکایی‌ها سفارش می‌کنیم سخنی نگویند، اراده ملت ایران به گونه‌ای است که هرگاه دشمنان بر نقطه‌ای متمرکز می‌شوند ما می‌فهمیم آن نقطه، نقطه واقعی و حقیقی قدرت ما است و باید آن را تقویت کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان، گفت: ما مصمم هستیم تا احقاق حقوق حقه خود و تا از بین بردن ادبیات تهدید در ذهن و دل دشمنانمان مسیر جهاد را ترک نکنیم. ما هرگز میدان جهاد و دفاع از شرف و کرامت و عزت ملت بزرگ ایران و دیگر ملل مسلمان عالم را ترک نخواهیم کرد.

ارسال نظر: