ابوترابی‌فرد:

استکبارستیزی ریشه در اعتقادات و آموزه‌های دینی ما دارد

کدخبر: 2072160

ابوترابی فرد نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان گفت: استکبارستیزی ریشه در اعتقادات و آموزه های دینی ما دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان گفت: استکبارستیزی ریشه در اعتقادات و آموزه های دینی ما دارد.

ابوترابی‌فرد در سخنرانی امروز راهپیمایی بزرگ سیزده آبان که صبح پنجشنبه در مصلی کرج برگزار شد، اظهار کرد: امروز بعد ازگذشت چند دهه از این رویداد شاهد دستاوردهای ارزشمندی برای ملت ایران هستیم.

وی منشا شکل گیری ۱۳ آبان را آموزه‌های اسلامی دانست و گفت: در جامعه اسلامی اگر مردم به درستی به وظایف خود عمل نکنند و از آموزه های دینی و اسلامی فاصله بگیرند، دشمن برآنها چیره می‌شود.

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه به ویژگی یک جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: اولین ویژگی ملت اسلامی آن است که خداوند آن‌ها را دوست دارد و آن‌ها نیز دوست دار خداوند هستند.

وی پیوند استوار با آموزه‌های قرآنی، تواضع و فروتنی انسان‌های مسلمان نسبت به یکدیگر ایستادگی در برابر کفر را از دیگر ویژگی‌های یک جامعه اسلامی عنوان کرد.

ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنان خود به یوم الله سیزده آبان اشاره کرد و ابرازکرد: این روز، نماد عزت و اقتدار ملت ایران در مقابل استکبار جهانی و آمریکا است که در سایه ایمان و رهبری امام خمینی(ره) ایجاد شد.

وی رویارویی با نظام‌شاهنشاهی را رویارویی با قدرت های جهان دانست و گفت: نتیجه تقابل با نظام کفر پیروزی ملت ایران بر قدرت ها جهانی و استقرار یک نظام اسلامی بود.

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی همچنین به پیروزی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در دفاع مقدس ملت ایران بعد از هشت سال استقامت، طعم تلخ شکست را بر دشمنان چشاندند.

وی با اعلام اینکه روز پیروزی دفاع مقدس روز عزای آل سعود و رژیم صیهونیستی بود، گفت: دشمن از تمام توان خود استفاده کرد تا ایران به قدرت هسته ای تبدیل نشود، امروز ایران قدرت هسته ای مطرحی در جهان است.

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه خوشبختانه تا کنون در تمام جبهه های مقابل دشمن، پیروزمندانه عمل کرده‌ایم، افزود: پیروزی در میدان تقابل با آمریکا، جریان جوشیده از تفکر امام است.

وی با اشاره به اینکه اگر ملت ایران در برابر آمریکا ایستادگی نمی‌کرد امروز به نماد عزت اسلام مبدل نمی‌شد، خاطرنشان کرد: این ایستادگی؛ وحدت را برای کشور به همراه داشت.

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه حرکت عزت بخش ملت ایران در راه امام که همان راه اسلام است را دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این تمام دغدغه مقام معظم رهبری است.

ابوترابی فرد همچنین از رابطه با آمریکا سخن به میان آورد و گفت: اگر رابطه با آمریکا عزتی به همراه داشت، باید کشورهایی نظیر عربستان جزعزیزترین کشورها محسوب می شد.

وی با اشاره به قدرت دفاعی ایران بیان کرد: امروز ایران در قدرت دفاعی یکی از چند قدرت دفاعی جهان است، مقام ارشد اطلاعات ارتش آمریکا در اوج حضور آمریکا در عراق با حضور در کنگره آمریکا به قدرت دفاعی ایران تاکید فراوانی داشت.

ابوترابی فرد با بیان اینکه امروز ایران به عنوان قدرت دفاعی بالنده و مقتدر حضور دارد، تصریح کرد: حضور فقیه مدیر و مدبر در راس هرم نظام جمهوری اسلامی تداوم بخش عزت و اقتدار در کشور است.

نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه حضور مردم نشان دهنده اقتدار نظام است، گفت: امیدواریم قدرت اقتصادی در کنار قدرت سیاسی؛ دفاعی و امنیتی مسیر حرکت انقلاب را هموارتر کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: