تعطیلی چهار مسجد در فرانسه به بهانه ترویج افراط‌گرایی

کدخبر: 2072175

در ادامه تعطیلی مساجد مسلمانان در فرانسه، وزارت کشور فرانسه از تعطیلی چهار مسجد دیگر در این کشور به بهانه ترویج عقاید افراطی خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در ادامه تعطیلی‌های مکرر مساجد مسلمانان در فرانسه، وزارت کشور فرانسه روز چهارشنبه از تعطیلی 4 مسجد در این کشور به بهانه تروی عقاید افراطی خبر داد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، وزارت کشور فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در چارچوب قانون وضعیت اضطراری چهار مسجد در فرانسه به ظن ترویج عقاید افراطی تحت تعطیلی اداری قرار گرفتند. این مساجد تحت پوشش اهداف آئینی نشست‌هایی را بمنظور ترویج عقاید افراطی برگزار می‌کردند که در تناقض با ارزش‌های جمهوری بود و خطر صدمه جدی به امنیت و نظم عمومی کشور را در پی داشت.

بر اساس این گزارش، این چهار مسجد در مناطق ایولین (Yvelines)، سن سن دنی (Seine-Saint-Denis) و وال دو مارن (Val-de-Marne) قرار دارند.

تعطیلی اخیر این 4 مسجد در حالی صورت گرفته است که «برنار کازونوو» وزیر کشور فرانسه طی تابستان گذشته از تعطیلی حدود 20 مسجد و عبادتگاه در فرانسه از ماه دسامبر گذشته و پس از حملات 13 نوامبر پاریس خبر داد.

ارسال نظر: