اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به مناسبت ۱۳ آبان:

تکرار ادعای حل مشکلات به کمک دولت‌های بین‌المللی و بی‌تفاوتی نسبت به مشکلات مردم را خیانت می‌دانیم

کدخبر: 2072178

در بیانیه این اتحادیه آمده: بدون شک تکرار ادعای شکست خورده حل مشکلات مردم به کمک دولت‌های زیاده خواه و بدعهد بین المللی را خیانت به آرمان های انقلاب اسلامی تلقی می‌کنیم و علاوه بر آن بی‌تفاوتی نسبت به مشکلات مردم را نیز خیانت دیگری می‌دانیم که به انقلاب اسلامی آسیب های جدی وارد می کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور بیانیه‌ای به مناسبت 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی صادر کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: عزت و حیات در سایه ی مبارزه است و اولین گام مبارزه اراده است و پس از آن سیادت کفر و شرک جهانی و خصوصا آمریکا را بر خود حرام کنید استکبار در اندیشه ی رهبران الهی این سرزمین یک منطق است که البته در طول تاریخ مصادیق گوناگونی داشته است. از میان تمام ویژگی هایی که برای منطق استکباری می توان بر شمرد، معمولا ملت ها و انسان های آسیب پذیر ، قربانی زیاده خواهی و انحصار طلبی مستکبرین بوده و هستند . از این رو انقلاب اسلامی ملت ایران قیامی برای پایان دادن به زیاده خواهی حاکمان مستبد داخلی و حامیان خارجی قدرتمند آنان بود و بر این اساس هویت انقلاب اسلامی با مفهوم استکبار ستیزی پیوندی همیشگی داشته است .

در ادامه تاکید شده است: از آنجا که جنبش دانشجویی ایستادگی در مقابل زیاده خواهی و دست اندازی به داشته‌های ملتها و خونریزی و توسعه‌طلبی بین المللی را وظیفه‌ی اساسی خود می‌داند ، همواره خود را در مقابل استکبار و اتم مصادیق آن یعنی آمریکای جنایتکار دیده است از آنجا که ملت ایران در پس حوادث تلخ تاریخ چند دهه ی اخیر خود همواره شاهد نقش پررنگ استکبار جهانی در تاراج داشته های خود و سایر ملت های آزاده ی جهان بوده است و حاکمان ساده لوح و ترسوی داخلی را، به عنوان همفکر و همراه و مهره ی درونی ایشان می شناسد، رمز پیشرفت و حیات خود را در تداوم ایستادگی در مقابل دو مصداق از استکبار می بیند همان دولت های زیاده خواه ، بدعهد ، نامطمئن و خائنی که هنوز هم حاضر به پذیرفتن حقوق اساسی ملت ایران نیستند و از سویی سال هاست تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به منافع ملی ملت ایران به کار بسته اند و حتی با وجود تلاش برخی مسئولین جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد فضای تعامل و شکل گرفتن توافقات حقوقی ، به آنچه وعده کرده اند عمل ننموده و بار دیگر منطق استکباری خود را به نمایش گذاشتند، که عالی ترین نمونه آن همچنان در دولت آمریکا خلاصه می شود.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: برخی از تصمیم گیران و مدیران داخلی که دست اندازی به داشته‌های مردم را حق خود از انقلاب تفسیر می‌کنند و ابایی از دزدی بیت المال مسلمین ندارند. جنبش دانشجویی ایستادن در مقابل اختلاس ، دزدی ، بی عدالتی و تبعیض و ایستادن در مقابل زیاده خواهی برخی تصمیم گیران نامرد داخلی را از وظایف اصلی خود می داند و آن را در راستای روحیه ی استکبارستیزی خود تفسیر می کند ناگفته ارتباط بین دو مصداق بیان شده در اندیشه و افکار سیاسی و فکری آنان روشن و در کارنامه ی سیاه خیانت های آنان به ملت ایران سابقه ی مشترک مخالفت با اندیشه ی اسلام سیاسی و مواضع و آرمان های رهبران الهی این سرزمین ثبت شده است. روشن ترین نشانه ی آن تاکید هر دو بر ذوب شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی در نظام ناعادلانه ی بین المللی و بازگرداندن این مردم به وضعیت پیش از انقلاب اسلامی است . بدون شک ما تکرار ادعای شکست خورده ی حل مشکلات مردم به کمک دولت های زیاده خواه و بدعهد بین المللی را خیانت به آرمان های انقلاب اسلامی تلقی می کنیم و علاوه بر آن بی تفاوتی نسبت به مشکلات مردم را نیز خیانت دیگری می دانیم که به انقلاب اسلامی آسیب های جدی وارد می کند.

در انتهای این بیانیه آمده است: اتحادیه‌ی انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در هفدهمین سالروز اعلام موجودیت خود تاکید می‌کند که دانشجویان عضو این اتحادیه، در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب با مردم ایران اسلامی عهد می بندند، تا آخرین قطره ی خون و تا آخرین نفس دست از مبارزه ی با استکبار بر نخواهند داشت زیرا آرمانی که به رنگ خون جوانان این سرزمین در تاریخ ملت ایران حک شده است محو شدنی نیست .

ارسال نظر: