موسس "ویکی‌لیکس":

هیچکدام از ایمیل‌های کلینتون را از روسیه نگرفته‌ایم

کدخبر: 2072197

"جولیان آسانژ" موسس سایت‌ افشاگر "ویکی‌لیکس" به طور کل دریافت حجم انبوه ایمیل‌های "هیلاری کلینتون" از سوی دولت روسیه را تکذیب کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس این مساله را که حجم انبوه ایمیل‌های مربوط به حزب دموکرات آمریکا و ایمیل‌های کاری و شخصی هیلاری کلینتون را که امسال منتشر شد از دولت روسیه گرفته بود، رد کرد.

آسانژ در مصاحبه با جان پیلگر استرالیایی گفت: ستاد کلینتون می‌تواند یک پروژه هیستریک نو مک‌کارتیسم (مک‌کارتیسم عمل بیان اتهامات براندازی یا خیانت بدون توجه مناسب به شواهد است) به راه بیندازد و روسیه را مسوول هر چیزی بداند. هیلاری کلینتون بارها به غلط گفته است که 17 آژانس اطلاعاتی آمریکا ارزیابی کرده‌اند که روسیه منبع نشر ایمیل‌هاست. این غلط است. ما می‌توانیم بگوییم که منبع ما دولت روسیه نیست.

آسانژ که چهار سال است برای فرار از محاکمه و استرداد به آمریکا در سفارت اکوادور در لندن پناه گرفته است، در این مصاحبه هیلاری کلینتون را بازیچه‌ای در دست منافع پشت پرده توصیف کرد و سلامت جسمانی او را برای گرفتن پست ریاست جمهوری زیر سوال برد.

ویکی‌لیکس در 9 ماه گذشته بیش از 30 هزار ایمیل از سرور شخصی هیلاری کلینتون منتشر کرده است که مربوط به دورانی است که او وزیر امور خارجه آمریکا بوده است. علاوه بر این، حدود 20 هزار ایمیل دیگر هم که بین اعضای کمیته ملی دموکرات آمریکا رد و بدل شده بود، فاش شده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: