تولیت آستان قدس رضوی:

انقلابی اندیشیدن و انقلابی ماندن رمز استکبارستیزی و مقابله با نفوذ است

کدخبر: 2072208

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه انقلابی اندیشیدن و انقلابی ماندن رمز استکبارستیزی و مقابله با نفوذ است، هنر آمریکا را به بند کشیدن ملت‌ها و از بین بردن حیات انسانی برشمرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در مراسم روز ملی استکبارستیزی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، تمرین مقاومت، مجاهدت و مبارزه را لازمه صیانت از انسانیت انسان دانست و اظهار داشت: انسانی که در سنگر دین‌داری و دین‌مداری است، هرگز نمی‌تواند دست از مبارزه با استکبار بردارد، چراکه حفظ دین او در مبارزه با شیاطین و مستکبران عالم است.

وی با بیان اینکه روابط اجتماعی ما باید براساس دین و آموزه‌های دینی باشد، اضافه کرد: ملت ایران همواره با آموختن از معلم بزرگ انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، ضدیت، مبارزه و نفرت خودش را نسبت به مستکبران به‌ عنوان یک اصل اساسی نشان داده‌ است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: تولی و تبری در کنار یکدیگر هستند و دلدادگی به خدا با دوستی دشمنان خدا نمی‌سازد؛ تبری از دشمنان در آموخته‌های یک مسلمان انقلابی یک اصل اساسی است.

رئیسی در ادامه با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی با مبارزه با استبداد و بیرون رفتن مستبدان از این کشور تحقق پیدا کرد، متذکر شد: امام خمینی(ره) از مبارزه با استعمار و تسخیر لانه جاسوسی به‌ عنوان انقلاب دوم نام بردند، چراکه اگر لانه جاسوسی آمریکا به‌ عنوان مرکز شیطنت و ریشه فساد در کشور باقی می‌ماند، پس از مدتی با رایزنی‌ها، فساد، جاسوسی، خریدن افراد و نفوذ دوباره، آن‌ کسی را که ملت ایران از در بیرون کردند، از پنجره وارد می‌شد.

وی تبیین کرد: با تسخیر جاسوس‌خانه آمریکایی‌ها، جریان فساد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و همه کجی‌هایی که مربوط به استعمار آمریکا و غرب بود در کشور شناسایی و مورد مبارزه و مجاهده ملت مسلمان و فهیم ایران قرار گرفت و ثابت شد که انقلاب ما یک انقلاب ضد استبدادی و ضد استعماری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه «نه شرقی؛ نه غربی» در نظام ما یک اصل برای حاکمیت الله و حاکمیت آیات نورانی قرآن بر زندگی انسان است، توضیح داد: 13 آبان به‌حق جریان مبارزه با استکبار نام‌ گرفته تا همواره در دل، ذهن و جان ملت ایران بماند که مبارزه با استکبار یک اصل اساسی در نظام ما بوده و این اصل خدشه‌ناپذیر است و در گذر زمان سست نمی‌شود.

رئیسی تأکید کرد: امروز اگر عملکرد حاکم بر ایالات‌ متحده آمریکا را نسبت به مردم خودش و مردم منطقه بررسی کنیم، کیفرخواست بلندی علیه حکومت آمریکا و حاکمیت مستکبر آمریکایی رقم می‌خورد.

وی بیان کرد: اگر دادگاه عادلانه بین‌المللی تشکیل شود و بخواهد هرکدام از مواد این کیفرخواست را از قتل و کشتار مردم، سلب آزادی از ملت‌ها، شیطنت‌های بسیاری که در منطقه و جهان در سرکوب ملت‌ها دارند، آواره کردن فلسطینیان و تبعیض نژادی در سرزمین آمریکا و جهان مورد رسیدگی قرار دهد، خواهند دید که امروز بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در عالم، آمریکا است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: کسانی که فکر می‌کنند رابطه ما با آمریکا مشکل‌گشا بوده، سخت در اشتباه هستند، چراکه خداوند می‌فرماید «مستکبرین میثاق و پیمان ندارند» و امروز آمریکایی‌ها میثاق شکنند و به سخن و پیمان آن‌ها نمی‌توان هیچ اعتماد و اعتنایی کرد.

رئیسی تأکید کرد: آمریکا برای کشور و ملتی منافعی به ارمغان نمی‌آورد و در مسأله برجام بر همه روشن شد که آمریکایی‌ها عهدشکن هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا در هیچ جای عالم پای نگذاشته، مگر اینکه بخواهد انسان‌ها را به بند بِکشد و سرمایه‌های آن ملت را به یغما ببرد و این‌ یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر است، گفت: در مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رسماً اعلام شد که هنر آمریکا به بند کشیدن ملت‌ها و از بین بردن حیات انسانی است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، نسخه نجات‌بخش ایران اسلامی را در دستان توانای مردان و زنان این کشور و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: در سیره و سلوک هیچ‌کدام از امامان ما کنار آمدن با دشمن مطلقاً وجود ندارد، بنابراین باید دانش‌آموزان و دانشجویان و مردم ما بدانند که استکبارستیزی، استکبارشناسی، شناخت دشمن و مقابله با نفوذ او در انقلابی اندیشیدن و انقلابی ماندن است.

ارسال نظر: