میرتاج‌الدینی:

مذاکره برای سازش با آمریکا غلط است/ مذاکرات هسته‌ای "برد ـ برد" نبود

کدخبر: 2072217

معاون رئیس جمهور دولت دهم گفت: بعد از مذاکرات هسته‌ای مشخص شد ‌آمریکا قصد ایجاد تغییر در انقلاب اسلامی را داشت که این مذاکره، بحث برد برد نبود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی عصر امروز در یادواره شهدای روحانی و طلبه شهرستان خلخال که مصادف با اربعین آیت‌الله شیخ هیبت‌الله یکتایی در مسجد جمعه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت و علما در مسیر راستین انقلاب اسلامی گام برداشتند به طوری که ابتدای انقلاب از حوزه علمیه شروع شد و به عبارتی حوزه‌های علمیه قلب اسلام به شمار می‌روند که این قلب به ظرفیت بیشتر و گنجایش آن بستگی دارد که حوزه‌های علمیه از این شاخص‌ها بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدای روحانی به محفل و بزرگداشت علم و شهادت مزین بوده چرا که شهدای روحانی در جمع فضایل هستند و علم و شهادت در کنار هم ارزشمند بوده و بدون این دو خصوصیت در کنار هم، نمی‌‌توان به مقصد رسید.

میرتاج‌الدینی افزود: در طول تاریخ انقلاب اسلام علما، ارکان این انقلاب بودند و آیت‌الله یکتایی از قبل و بعد از انقلاب اسلامی نیز عالم مجاهد بودند و در دوران جنگ تحمیلی در لباس مقدس سپاه پاسداران در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل حضور داشته و در کنار رزمندگان اسلام تکیه‌گاه مناسبی به شمار می‌رفت و عالمان دین در دوران دفاع مقدس، در کنار ایجاد آرامش، وحدت گفتمان را در انقلاب زنده کردند.

نماینده اسبق مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی(ره)، اساس راه را نشان می‌دادند و عالمان و مجاهدین انقلاب چون شهید بهشتی، شهید صدوقی، شهید اشرفی اصفهانی و سایر علما مانند مرحوم آیت‌الله یکتایی(ره) در شهرهای مختلف به تفسیر این کلام و پیام بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام راحل می‌پرداختند و در راس آن، ضمن انتقال مفاهیم معنوی انقلاب اسلامی، استقلال‌خواهی، استکبارستیزی و ایستادگی را در مقابل آمریکای زیاده‌خواه و حمایت از مستضعفان داخل و خارج از کشور به مردم تبیین می‌کردند.

وی بیان کرد: آرمانهای انقلاب اسلامی محدود به مرزهای داخل کشور نبود و تشکیل بسیج مستضعفین متعلق به مستضعفین سراسر کشور بود و در حال حاضر بسیج در حال شکل‌گیری در کل دنیاست که با تکثیر آن در سوریه، یمن و عراق، مردم این کشورها در مقابل تروریستهای دست نشانده غرب و تکفیریها ایستادگی کرده و این مقاومتها از الگوگیری بسیج نشات می‌گیرد چرا که استکبارستیزی یکی از اولویت‌های مهم بسیج است.

معاون رئیس جمهور دولت دهم اظهار کرد: مذاکره برای سازش با آمریکا غلط است و مذاکرات هسته‌ای به معنای سازش و صلح با آمریکا نبوده و نیست و بعد از مذاکره مشخص شد که آمریکا قصد ایجاد تغییر در انقلاب اسلامی را داشت که این مذاکره، بحث برد برد نبود چرا که آمریکا مثل سابق زیاده‌خواهی کرده و قصد داشت اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی را به عقب براند و در مرحله بعدی با خالی کردن سنگرهای جنگ نرم، مباحث هسته‌ای و موشکی قصد اعمال نفوذ داشت تا با ایجاد تحریمهای مجدد به سیاستهای غلط خود در منطقه دست یابد.

میرتاج‌الدینی گفت: هم اکنون کشورهایی چون ترکیه، پاکستان و سایر کشورهای متحد با آمریکا در معضل اقتصادی به سر می‌برند و کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا با اذعان به 25 درصدی مشکلات بیکاری جوانان و 800 هزار میلیارد دلار بدهی این کشور در کنار قتل و جنایت، مشکلات و معضلات اجتماعی که دارند، چطور می‌خواهند امنیت کشورهای سوریه، عراق، یمن و سایر کشورهای مسلمان را تامین کنند.

معاون سابق صدا و سیما بیان کرد: در حال حاضر راهکار مقابله با آمریکا در سوریه، مقاومت و ایستادگی است و ملت سوریه با مقاومت خود، ترس و رعب و خوف را در دل کشورهای غربی انداخته‌اند و با این وضعیت، تغییر جهت در مقابل مقاومت امکانپذیر نیست.

ارسال نظر: