اقتصاد ایران در دولت یازدهم چینی‌تر شد

دولت تدبیر و امید امسال بیش از ۶ میلیارد دلار کالا از چین وارد کرد/ تراز تجاری ایران با چین به منفی ۲ میلیارد دلار رسید

کدخبر: 2072246

از ابتدای سال جاری ارزش کل واردات ایران از چین به مبلغی معادل شش میلیارد و ۹۷ میلیون و ۶۴ هزار دلار می‌رسد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ایران در روز یازدهم آبان ماه سال جاری معادل 62 میلیون و 629 هزار دلار کالا از چین وارد کرده است. از ابتدای سال جاری تا این روز نیز ارزش کل واردات ایران از این کشور به مبلغی معادل شش میلیارد و 97 میلیون و 64 هزار دلار می‌رسد.

بر اساس آمارهای مندرج در سامانه گزارش‌های روزانه تجاری گمرک، ارزش صادرات ایران به چین نیز در روز یازدهم آبان ماه به مبلغی معادل پنج میلیون و 963 هزار دلار می‌رسد. همچنین ارزش کل صادرات ایران به چین از آغاز سال جاری تا این روز معادل چهار میلیارد و 630 میلیون و 632 هزار دلار است.

آمارهای رسمی گمرک نیز نشان می‌دهد اقلام عمده صادرات غیرنفتی ایران به چین در شش ماهه منتهی به شهریور ماه سال جاری عبارتند از: «پروپان مایع‌شده»، «میعانات گازی»، «متانول»، «بوتان مایع‌شده»، «کاتود و قطعات کاتد از مس تصفیه شده»، «پلی اتیلن گرید فیلم» و «استیرن».

در همین بازه زمانی، اقلام عمده وارداتی ایران از چین نیز عبارتند از: «قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری»، «ماشین‌های نورد گرم و ماشین‌های نورد گرم و سرد توام شده برای فلزات»، «خطوط راه آهن از چدن، آهن یا از فولاد ریل»، «دستگاه گیرنده و فرستنده از نوع SDH به ظرفیت 155 مگابیت بر ثانیه و بالاتر»، «ماشین آلات و دستگاه‌های به هم فشردن، شکل دادن یا قالب‌گیری سوخت‌های معدنهی جامد، خمیرهای سرامیکی و سایر محصولات معدنی، ماشین‌های درست کردن قالب‌های ریخته‌گری از ماسه»، «محصولات از فولادهای ممزوج تخت فقط گرم نوردشده به صورت طومار» و «لوله‌های حفاری غیر از فولاد زنگ نزن مورد استفاده در حفاری برای نفت یا گاز».

ارسال نظر: