محتوای یک ایمیل افشا کرد:

هدیۀ یک میلیون دلاری قطر به بنیاد "هیلاری کلینتون"

کدخبر: 2072378

محتوای یک ایمیل افشاشده حاکی است، بنیاد کلینتون اذعان کرده است در دورۀ تصدی "هیلاری کلینتون" بر وزارت خارجۀ امریکا، بدون اطلاع وی به این وزارت‌خانه، هدیۀ یک میلیون دلاری قطر را پذیرفته‌است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، یکی از مقامات این بنیاد در ایمیلی به جان پودستا، رئیس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا و از دستیاران ارشد وی، نوشت قطر در سال 2011 این پول را به مناسبت شصت و پنجمین سال تولد بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق امریکا، به این بنیاد هدیه کرده‌ بود.

پرس تی وی نوشت: براساس اطلاعات افشاشدۀ این ایمیل، مقامات قطری سال پس از آن برای دیدار با بیل کلینتون و اعطای این چک، به امریکا سفر کردند.

هیلاری با وجود امضای منشور اخلاقی دربارۀ این بنیاد در زمان تصدی بر وزارت خارجه، تصمیم گرفت تا وزارت خارجۀ امریکا را از این نقل و انتقال مالی مطلع نکند.

براساس این مفاد منشور امور اخلاقی، هیلاری می‌بایست وزارت خارجه را از دریافت کمک‌های خارجی به این بنیاد خانوادگی، چه این پول از یک کمک‌کنندۀ جدید باشد یا قدیمی مانند قطر، مطلع می‌کرد.

برایان کوکسترا، سخنگوی بنیاد کلینتون، در حالی که ماه گذشته از پذیرش این رسوایی خودداری می‌کرد، هفتۀ گذشته دریافت این کمک مالی را تأیید کرد. این در حالی است که وی از پذیرش دیدار بیل کلینتون با مقامات قطری امتناع کرد.

وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس از ماه گذشته تاکنون هزاران ایمیل پودستا را منتشر کرده که در این ایمیل‌ها برخی از اسرار خانوادۀ کلینتون و تلاش هیلاری برای ورود به کاخ سفید افشا شده‌است.

بنیاد کلینتون، که در سال 1997 از سوی بیل کلینتون راه‌اندازی شد، بارها به دریافت پول برای استفاده از نفوذ سیاسی‌ متهم شده‌است.

براساس اعلام وب‌سایت بنیاد کلینتون، قطر در سال‌های اخیر یک تا 5 میلیون دلار به خانوادۀ کلینتون کمک مالی کرده‌است.

عربستان سعودی نیز یکی از بزرگترین کمک‌کنندگان به این بنیاد بوده‌است. در سال 2008 مشخص شد که ریاض 10 تا 25 میلیون دلار به بنیاد کلینتون کمک کرده‌است.

محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی در ماه ژوئن گفت ریاض 20 درصد از هزینۀ مالی ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون را تأمین کرده‌است.

این اخبار در حالی منتشر شده‌است که یک پروندۀ جنجالی دیگر هیلاری کلینتون، که مربوط به استفادۀ او از یک حساب ایمیل شخصی برای مکاتبات الکترونیکی‌اش است، بار دیگر به جریان افتاده‌است.

جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی، روز جمعه (7 آبان) از آغاز دور جدیدی از تحقیقات دربارۀ ارسال ایمیل‌های کلینتون از یک ایمیل شخصی خبر داد.

قرار است اف‌بی‌آی حدود 650 هزار ایمیل به دست‌آمده از یک رایانۀ شخصی را بررسی کند.

کلینتون و دیگر مقامات حزب دموکرات از تصمیم اف‌بی‌آی بسیار نگران هستند. هری رید، رهبر اقلیت مجلس سنای امریکا، با ارسال نامه‌ای به کومی گفت این تصمیم به نفع حزب جمهوری‌خواه است و ممکن است نتیجۀ انتخابات را عوض کند.

ارسال نظر: