در جایزه جهانی خشت طلایی تهران صورت گرفت؛

تقدیراز پروژه سراسرنمای مقاومت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران

کدخبر: 2072379

از مهندس علیرضا جعفری در جایزه جهانی خشت طلایی تهران برای مجموعه سراسرنمای مقاومت که جزو ۲۱ پروژه برتر در محور توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر است، با ارایه لوح تقدیر، قدردانی به عمل آمد.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، مهندس علیرضا جعفری در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه جایزه جهانی خشت طلایی تهران اقدام ارزشمند در راستای ارج نهادن به خلقیات و پروژه های مطرح شهری است، گفت: این رخداد مهم، فرصت مناسبی را برای بروزایده ها و خلاقیتها توسط مدیران شهری برای توسعه یافتگی و فراگیری شهرها فراهم می کند.

وی با بیان این مطلب که جایزه جهانی خشت طلایی تهران رقابت سالم بین مدیران شهری را فراهم می کند، افزود: این جایزه امکان نوآوری در شهرها را در راستای زیست بهتر برای شهروندان فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه برنامه هایی مانند جایزه جهانی خشت طلایی تهران به انتقال تجارب و افزایش ارتباطات بین شهرها بسیار کمک می کند، افزود: با رویکرد جهادی و تدابیر شهردار تهران در یک دهه اخیر قدم های مثبتی برای ایجاد شهر فراگیر در تهران برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در پروژه سراسرنمای مقاومت از ظرفیت و توان کارشناسان و نیروهای متخصص جوان ایرانی استفاده شده است، گفت:ایده اولیه پروژه فرهنگی سراسر نمای مقاومت (پانوراما) به دستور شهردار تهران در اولویت فعالیت‌های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار گرفت.

جعفری به اکران سینمایی در محوطه کروی شکل پروژه سراسرنمای مقاومت اشاره و خاطر نشان کرد: براساس تکنولوژی 360 درجه، تولید فیلم برای این مجموعه را در دو بخش واقع گرا و انیمشین داریم.

به گفته علیرضا جعفری برای اولین بار در کشور کارگردانان و تولید کنندگان می توانند هنر خود را به صحنه سینمایی وارد کرده وامیدواریم تحولی در هنر هفتم برای علاقمندان در این حوزه را شاهد باشیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر سرعت بخشیدن به توسعه یافتگی شهرها و لزوم رقابت با کشورهای توسعه یافته در سطح جهان در بخش کالبد و سخت افزار، گفت: به همین دلیل در راستای توسعه کمی و کیفی اجرای پروژه های ملی فرهنگی در شهر تهران در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار گرفت.

مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران همزمان با روز جهانی شهرها در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

مجموعه سراسرنمای مقاومت در زمینی به مساحت حدود 10 هزار متر مربع با سطح بنای 11 هزارمتر مربع در مجموعه باغ موزه دفاع مقدس تهران اجرا شده و بیش از 9 هزار متر مکعب در آن بتن ریزی صورت گرفته است.

در ساخت مجموعه سراسرنمای مقاومت که در سال ١٣٩٠ در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفته ،از تجهیزات و تکنولوژی های برتر روز دنیا و از مشاوران، مهندسان و تولیدکنندگان معتبر داخلی استفاده شده است.

ارسال نظر: