سردار سلامی در یازدهمین دوره انتخاب کتاب پاسداران اهل قلم:

باید در ساحت اندیشه و میدان عقیده هم جغرافیای وسیعی را گشود/ امروز قلم قوی‌ترین سلاح ماست

کدخبر: 2072397

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: میدان جنگ نرم را باید گشود و وسیع کرد همان طور که در در فضای جنگ سخت فضای وسیعی به روی دشمن باز کرده و آنها را متفرق کرده‌ایم، این باعث توقف سیاست هایشان در جهان اسلام شده است، باید در ساحت اندیشه و میدان عقیده هم جغرافیای وسیعی را گشود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت:

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز شنبه ۱۵ آبان در یازدهمین دوره همایش انتخاب کتاب سال پاسداران اهل قلم که در ستاد فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد گفت: آنچه موجب گسترش اسلام شده است قلم نویسندگان و گفتار مبلغان رسالت الهی است.

وی قلم، زبان و شمشیر مجاهدان را سه عامل گسترش اسلام در جهان برشمرد و اظهار داشت: ما به عنوان پاسداران انقلاب اسلامی پیش از هر زمان دیگری به قلم و زبان برای انجام مسئولیت‌هایمان در دفاع از انقلاب اسلامی و گسترش منطق نورانی آن در سراسر جهان اسلام و سرتاسر عالم احساس نیاز می‌کنیم.

سلامی با تاکید بر اینکه امروز شمشیرها و تفنگ‌های ما بر بصیرت و آگاهی و قوه تحلیل و تشخیص ما از حقایق تکیه دارد کفت شمشیر بدون آگاهی کارگر نیست و عمل به موقع و موثر نیازمند فهم عمیق است به ویژه در دنیای امروز که به همان اندازه که پیشرفت علم و فناوری دسترسی انسان را به حقایق هموار کرده همین پیشرفت‌ها می‌تواند جهل بیافریند.

* جهان امروز جهان نبرد جنود عقل و جهل است

وی از جهان امروز به عنوان جهان نبرد جنود عقل و جهل نام برد و با استناد به مطلبی درباره اینکه چگونه غرب می‌تواند قلب‌های جهان اسلام را تسخیر کند خاطرنشان کرد: توسعه فضای مجازی به همان اندازه که در تنویر افکار موثر است می‌تواند در گسترش جهل نیز موثر باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی گفت: در این فضا آنقدر دروغ و اوهام منتشر می‌کنند که انسان ها فرصت تفکر در مورد حقایق ناب را نمی‌یابند به طوریکه پالایش افکار صحیح از افکار باطل به ویژه در فضای مجازی که هدف آن تمیز کردن حیات طیبه اسلامی است کار سختی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جنگ امروز در اذهان و افکار برای تغییر ساختمان درونی فکر انسان، ساختن اندیشه، تغییر میدان باور و ایجاد ذهن منفصل جریان دارد بیان داشت: امروز فرزندان در خانه هستند اما ذهن آنها می‌تواند به مراکز تولید اندیشه در کیلومترها آن طرفتر مرتبط شود و پدران و مادران را به هتلداران تبدیل کند.

سلامی گفت: هر کسی موفق شود ذهن‌ها و قلب‌های جهان را تغییر دهد جهان را تغییر می‌دهد و کلمات دارای این قدرت هستند که می‌توانند تصویر جهان را تغییر دهند لذا ارزش نوشتن، خواندن و آگاه کردن اینجاست.

وی تاکید کرد در فوران اطلاعات مغشوش یافتن حقایق، سخت است و کسانی می‌توانند موفق شوند که دارای مبانی عمیق در اندیشه و اعتقادات باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی گفت: بدون استحکام سازی در باورها نمی‌توانیم در این میدان قوی باشیم پس امروز قلم قوی ترین سلاح ماست.

وی با اشاره به اینکه جهان را همواره نویسندگان بزرگ تغییر دادند ادامه داد اندیشه هرگز نمی‌میرد به ویژه آن اندیشه‌ای که لباس و جوهر حق بر گردن دارد.

سلامی با ذکر این نکته که ما امروز در حال تبیین حقانیت اسلام هستیم گفت: بزرگترین تبعیت از دشمنان و منافقان تبعیت فکری است.

جانشین فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی و نویسندگان را افسران واقعی جنگ نرم هستند تصریح کرد: این میدان را باید گشود و وسیع کرد همان طور که در فضای جنگ سخت فضای وسیعی را به روی دشمن باز و آنرا متفرق کردیم و این باعث توقف سیاست‌های آنها در جهان اسلام شده است باید در ساحت اندیشه و میدان عقیده هم جغرافیای وسیعی را گشود.

ارسال نظر: