تدابیر امنیتی در ترکیه به دنبال تهدیدهای سرکرده داعش

کدخبر: 2072466

در پی فراخوان رهبر داعش برای حمله تروریستی به ترکیه، دستگاه‌های امنیتی این کشور در اقصی نقاط ترکیه به ویژه در شهرهایی که داعشی‌ها حضور دارند، آماده‌باش اعلام و تدابیر شدیدی را اتخاذ کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، این اقدام پس از آن صورت گرفت که فایل صوتی منسوب به ابوبکر البغدادی، رهبر داعش منتشر شد و در آن البغدادی اعضای داعش را به حمله به ترکیه فرامی‌خواند.

در همین راستا نیروهای پلیس در استان "غازی آنتپ" در جنوب ترکیه به حالت آماده‌باش درآمدند. همچنین نیروهای پلیس پس از دریافت اطلاعاتی پیرامون احتمال وقوع حملات تروریستی در این شهر مستقر شدند و نیروهای امنیتی از طریق بلندگوها به شهروندان هشدار دادند که در مکان‌های عمومی تجمع نکنند.

نیروهای پلیس ایست‌های امنیتی را در اطراف نهادهای امنیتی غازی آنتپ ایجاد کرده و مسیر مقابل این نهاد را بستند و تدابیر امنیتی شدیدی را در تمامی مراکز امنیتی اتخاذ کردند.

ابوبکر البغدادی روز پنج شنبه در فایلی صوتی از حامیانش خواست با ترکیه به دلیل ائتلافش با "افراد ملحد" بجنگند و و خشم خود را به نیروهای ترکیه‌ای که با آنها در سوریه می‌جنگند، نشان دهند و نبرد را به ترکیه انتقال دهند.

شهر استانبول نیز شاهد تدابیر شدید امنیتی بی‌سابقه‌ است و تعداد زیادی از نیروهای پلیس ویژه در ایستگاه‌های مترو که به فرودگاه بین المللی "آتاتورک" منتهی می‌شوند، مستقر شدند.

در ۲۸ ژوئن گذشته، انفجار انتحاری در این فرودگاه رخ داد که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت.

نیروهای امنیتی ترکیه همچنین به بازرسی بدنی مسافران مترو تا قبل از ورود آنها به ایستگاه‌ها می‌پردازند که این اقدام به نوبه خود اقدامی بی‌سابقه است.

پلیس ترکیه امنیت فرودگاه بین المللی آتاتورک و همچنین مناطق گردشگری و حیاتی بسیاری در مرکز این شهر را نیز تامین کرده‌اند. در مراکز بزرگ تجاری نیز نیروهای امنیتی و نیروهای ویژه تمامی اشخاص را تا قبل از ورود آنها به پاساژها بازرسی می‌کنند.

از سوی دیگر، ارتش ترکیه اعلام کرد که در حمله موشکی داعش یکی از سربازان ترکیه‌ای در سوریه کشته شده و دو تن دیگر زخمی شدند اما ارتش ترکیه اعلام نکرد که این حمله در چه منطقه‌ای رخ داده است. ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، این حمله موشکی سربازان ترکیه‌ای را هدف قرار داد که از عملیات نیروهای مخالف سوریه علیه داعش حمایت می‌کنند.

با کشته شدن این سرباز تعداد سربازان ترکیه‌ای که در سوریه از ۲۴ اوت کشته شده‌اند به ۱۲ سرباز افزایش می‌یابد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: