در خصوص امیری امروز تصمیم‌گیری می‌کنیم

کی‌روش: جدایی ساکت از تیم ملی را برای اولین بار می‌شنوم/ تبریز می‌تواند از تیم ملی میزبانی کند

کدخبر: 2072653

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: من تعجب می‌کنم که ساکت از تیم ملی جدا شده است و برای اولین بار این مسئله را می‌شنوم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت:

کارلوس کی‌روش که صبح امروز (یکشنبه) از امکانات ورزشگاه گسترش فولاد تبریز بازدید کرد در نشستی خبری اظهار داشت: امروز اینجا حضور دارم و از این حضور بسیار خوشحالم و از همه حاضران هم تشکر می‌کنم. می‌خواستم از این طریق مراتب تشکر و قدردانی‌ام را از مردم خوب و فوتبالدوست تبریز عرض کنم.

وی در ادامه افزود: باعث افتخار ماست که امروز با دعوت زنوزی در تبریز حضور داریم. هدف اصلی ما این بود که حتی بدون در نظر گرفتن دعوت آقای زنوزی به تبریز بیاییم تا مراتب تقدیر و تشکرمان را از زنوزی انجام دهیم. آنهم به دلیل کمک‌هایی که به تیم ملی کردند و همچنین زحماتی که باشگاه گسترش فولاد تبریز برای تیم ملی کشید.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با تأکید بر اینکه نیت اول او تقدیر از زحمات زنوزی و باشگاه گسترش فولاد بوده است، خاطرنشان کرد: ما هدف دیگری هم داشتیم و آن هم بازدید از امکانات باشگاه گسترش فولاد بود. می‌خواهیم هماهنگی‌های لازم را انجام داده و در آینده‌ای نزدیک اردوی تیم ملی را در شهر تبریز برپا کنیم.

«همان‌طور که مطلع هستید فوتبال مدرن امروز نیاز به امکانات وسیعی دارد»، کی‌روش با بیان این جمله افزود: امکانات تأثیری در موفقیت فوتبال مدرن امروز دارد که حتی باید روی جزئیات این مسئله هم توجه ویژه‌ای صورت بگیرد. امکاناتی که من امروز دیدیم، به نظرم تبریز می‌تواند میزبان تیم ملی باشد تا تیم ملی از امکانات خوب اینجا بهره‌وری لازم را داشته باشد. بازهم از زنوزی و باشگاه گسترش فولاد تبریز تشکر می‌کنم و می‌خواهم به او و تمام دست‌اندرکاران و مدیران باشگاه گسترش فولاد بابت تمام زحماتی که در این باشگاه کشیده‌اند، خسته نباشید بگویم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که با توجه به نبود چمن مناسب و میزبانی احتمالی باشگاه گسترش فولاد از تمرینات تیم ملی آیا در آینده شهر تبریز می‌تواند میزبان بازی‌های تیم ملی هم باشد یا نه، گفت: بعد از اینکه من امروز از نزدیک امکانات را دیدم، مطمئناً تبریز با امکانات خوبی که دارد، می‌تواند از تیم ملی میزبانی کند. فقط باید مکاتبات لازم را در این خصوص با فیفا هم داشته باشیم و تأییدیه‌های نهایی را از فیفا بگیریم. به این دلیل که فیفا باید بیاید از امکانات و شرایط ورزشگاه بازدید کند. امیدواریم که این اتفاق هم رخ دهد.

کی‌روش درباره آخرین وضعیت علیرضا بیرانوند و وحید امیری که به یکی از آنها اجازه داده نشد تیم ملی را به دلیل مصدومیت همراهی کند و قرار است بیرانوند همراه با پرسپولیس به اردوی دبی برود، اظهار داشت: شرایط این دو بازیکن متفاوت است. باتوجه به مصدومیتی که بیرانوند با آن مواجه شده، نمی‌توانیم در خصوص اعزام او به مالزی برای بازی با سوریه حتی فکر کنیم، اما درباره امیری پس از جلسه امروز تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: علیرضا بیرانوند مطمئناً در این اردو همراه ما نیست، اما امیدواریم که وحید امیری بتواند در بازی مقابل سوریه برای تیم ملی بازی کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص جدایی محمدرضا ساکت از تیم ملی گفت: من تعجب می‌کنم که ساکت از تیم ملی جدا شده است و برای اولین بار این مسئله را می‌شنوم. من راجع‌به این مسئله اطلاعی ندارم و از این بابت تعجب می‌کنم.

کی‌روش درباره محمدرضا اخباری، دروازه‌بان تیم تراکتورسازی که در تیم ملی حضور دارد و اینکه آیا او در بازی با سوریه در ترکیب قرار می‌گیرد یا نه، بیان کرد: در این خصوص در روز بازی تصمیم می‌گیرم. یکی از دغدغه‌های ما بحث دروازه‌بانی خواهد بود، اما از حالا زود است که در این باره تصمیم بگیریم. تصمیم‌گیری در این باره را در زمان مناسب انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: هر بازیکنی که به تیم ملی دعوت می‌شود، یعنی ما به او اعتماد داریم. پس هر بازیکنی در هر بازی می‌تواند شانس حضور در ترکیب را داشته باشد. اینکه در دیدار مقابل سوریه چه بازیکنی بازی را شروع خواهد کرد، یک مسئله دیگر است، اما همه بازیکنانی که در تیم ملی حضور دارند، شانس بازی کردن خواهند داشت. من هم به همین منظور آنها را به تیم ملی دعوت می‌کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه گسترش فولاد اولین باشگاه ایرانی با امکاناتی خوب است و پس از بازدید از امکانات این باشگاه چه پیشنهاد یا انتقادی در این خصوص دارد، تأکید کرد: این اقدام که یک باشگاه کاملاً خصوصی است، باید مورد استقبال فوتبال ایران قرار بگیرد. مطمئنم که گسترش فولاد اولین باشگاه از باشگاه‌های متعددی است که در آینده خصوصی خواهند شد و این امکانات را دارد. به این دلیل که آینده فوتبال ایران باید در دستان باشگاه‌های خصوصی باشد. این مسئله رشد معمولی فوتبال در سراسر جهان است. دولت محترم ابتدا از باشگاه‌های فوتبال حمایت می‌کند، اما برای رشد فوتبال و در آینده دیر یا زود باید باشگاه‌ها خصوصی شوند، چون طبیعی است که رشد فوتبال در دستان باشگاه‌های خصوصی باشد.

کی‌روش تصریح کرد: در خصوص باشگاه محترم گسترش فولاد مطلبی که مهم است، کارهای پایه‌ای به صورت سازماندهی شده باشد و تصمیمات مناسب گرفته شود تا به پیشرفت این باشگاه در سال‌های آتی کمک کند.

وی راجع به وضعیت داریوش شجاعیان و سعید آقایی که از فوتبال تبریز توانسته‌اند به تیم ملی راه پیدا کنند، گفت: نقطه نظر من این است که ما اکنون در روندی قرار داریم که فوتبال‌مان را توسعه و پیشرفت بدهیم. به همین منظور تمام بازیکنانی که به تیم ملی دعوت می‌شوند در حال تمرین کردن با ما هستند. این اقدامات پیگیری خواهد شد تا به پیشرفت لازمه برسیم. بازیکنانی که شما اشاره کردید و همین‌طور سروش رفیعی که به تیم ملی دعوت شدند، بازیکنانی جوان و با استعداد بالا و غالباً توانمند هستند. با این حال آنها تجربه بازی بین‌المللی بسیار کمی دارند، در حالی که اگر آنها در کشورهای دیگر بودند تجربه 15 تا 20 بازی بین‌المللی یا ملی را داشتند که ما این مسئله را در تیم ملی نداریم. فردا که بازی‌های ما در جام جهانی آغاز شود، مطمئناً تجربه نقشی اساسی و تعیین کننده در عملکرد ما خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: باید در نظر بگیریم که ما هفته آینده بازی رسمی مقدماتی جام جهانی را داریم و باید این را در نظر داشته باشیم که مهم‌ترین مطلب برای ما سه امتیاز است. با این حال ما در دی‌ماه یک اردوی تدارکاتی و یک بازی دوستانه برگزار خواهیم کرد که مطمئناً در آن بازی دوستانه به بازیکنان جوان‌تر و کم تجربه فرصت بازی خواهد رسید تا آنها سطح فوتبال‌شان را یک پله بالاتر ببرند.

ارسال نظر: