دانش‌آشتیانی:

کنکور بلای جان آموزش و پرورش است

کدخبر: 2072815

وزیر آموزش و پرورش: معتقدم باید کار ی نو در این وزارتخانه انجام داد و نگاه دیگری بر مدیریت آموزش و پرورش حاکم کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی در مراسم معارفه خود که با حضور علی اصغر فانی وزیر پیشین آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن قدر دانی از زحمات او در این وزارتخانه گفت: آموزش و پرورش گرفتار مسائل و مشکلات جاری ساختاری، بودجه و ساماندهی نیروی انسانی است، باید یک کار نویی انجام داد و نگاه دیگری بر مدیریت آموزش و پرورش حاکم کرد.

او گفت: این تغییر نگاه در کوتاه مدت اتفاق نمی‌افتد اما مهم این است که شروع کنیم و آیندگان ادامه دهند.

دانش آشتیانی افزود: آموزش و پرورش گسترده و پیچیده و دچار دردهای مزمن است. از داخل و بیرون به آموزش و پرورش انتقاد دارند و نگاه انتقادی علیه همه چیز و همه در آموزش و پرورش حاکم است و ضروری است که یک تغییر نگاه و بینش ایجاد کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه محور تحول و توسعه است گفت: باید همه فکر و ذکر خود را به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت به مدارس ببریم. از سویی، مشکل بزرگ دیگر آموزش و پرورش که باید جدی گرفته شود سیطره آموزش بر پرورش است.

او با بیان اینکه مهارت های زندگی باید در مدرسه و در کلاس درس و همه دروس آموزش داده شود، گفت: باید بستری را فراهم کنیم که این مهارت ها شکل بگیرند. باید از دوره ابتدایی این کار را شروع کنیم.

دانش آشتیانی کنکور را بلای بزرگی که نصیب سیستم آموزش و پرورش شده دانست و گفت: بازار سیاه آموزش در این قسمت فعال است و به شدت از اینکه می بینم حتی در دبستان کتب کنکور توزیع می شود رنج می برم زیرا فشار زیادی به دانش آموز و اولیاء وارد می کند.

او گفت: باید قدرت تفکر، حل مسئله، توان مقابله با مشکلات، صداقت و درستی در وجود کودکان شکل بگیرد؛ چرا باید شاهد آسیب های اجتماعی در این گروه سنی باشیم؟ یک علت این است که نوجوان ما نتوانسته در زندگی مسائل خود را با توانمندی حل کند.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر: