کی‌روش:

بعضی تصمیم‌های فیفا منصفانه نیست/ حقیقی، تیموریان و رفیعی در اردوی‌های بعدی دعوت می‌شوند

کدخبر: 2072853

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: ما هم اشتباه می‌کنیم و باید اشتباه‌مان را قبول کنیم. با یکسری از تصمیم‌های فیفا موافق نیستیم و فکر می‌کنم که برخی تصمیم‌ها منصفانه نیست، اما باید آن را قبول کنیم و احترام بگذاریم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین امروز (دوشنبه) تیم ملی در جمع خبرنگاران و در مواجهه با طرح این موضوع که لیست جدید تیم ملی کمی شگفت‌انگیز بوده است، اظهار داشت: فکر می‌کنم مهم این است که درباره بازی صحبت کنیم، چون بازی با سوریه برای ما بسیار خاص است.

وی ادامه داد: رقابت بسیار بزرگی را پیش‌رو داریم و بازی دشواری خواهیم داشت. بنده به شخصه رفتم تا از امکانات، ورزشگاه و شرایط مالزی دیدن کنم و باید بگویم کار سختی خواهیم داشت. اکنون فصل باران‌های استوایی است و یکی از برنامه‌های من این بود که بازیکنان با شرایط زمین وآب و هوا آشنا شوند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: ما در این اردو تنها یک بازی رسمی خواهیم داشت و بازی دوستانه ما زیاد سنگین نیست، به همین دلیل تصمیم گرفتم که تعداد بازیکنان کمتری را با خودمان به مالزی ببریم. ما یکسری از تصمیمات را مرتبط با اوضاع‌مان در مالزی گرفتیم، همین‌طور برنامه‌ریزی‌های مختلف که داشته‌ایم بر همین اساس بوده است. بازیکنانی که در این دوره همراه ما نیستند مانند علیرضا حقیقی، سعید آقایی، سروش رفیعی و آندرانیک تیموریان در اردوهای بعدی ما و در زمستان به تیم ملی دعوت خواهند شد و باید این مسئله را در نظر بگیریم که شرایط ملی و باشگاهی متفاوت است و نمی‌توانیم از همه بازیکنان در هر اوضاعی استفاده کنیم.

کی‌روش افزود: در آخر در این خصوص می‌خواهم بگویم که ما در این اردو بازیکنان مصدومی داشتیم، مانند علیرضا بیرانوند، وریا غفوری و البته وحید امیری که خوشبختانه به بازی با سوریه می‌رسد. جرایمی هم فیفا برای ما در نظر گرفت که بازیکنانی را از دست دادیم و متأسفانه سه چهار بازیکن مهم‌مان را نداریم. ما هم اشتباه می‌کنیم و باید اشتباه‌مان را قبول کنیم. با یکسری از تصمیم‌های فیفا موافق نیستیم و فکر می‌کنم که برخی تصمیم‌ها منصفانه نیست، اما باید آن را قبول کنیم و احترام بگذاریم. ولی آیا از این مسئله ناراحت هستیم؟ به هیچ‌وجه و ما به این مسئله به عنوان یک چالش جدید نگاه می‌کنیم و به نظرم من و بازیکنانم برای پاسخ به این اتفاق باید برویم تا با پیروزی برگردیم. می‌دانیم که کار سختی هم داریم.

وی درباره امکانات تیم ملی و بازی دوستانه با پاپوا گینه‌نو و اینکه آیا از شرایط رضایت دارد یا نه، گفت: مسئله کلیدی در خصوص این بازی‌های دوستانه این نیست که حریف را بسنجیم، چون ما می‌خواهیم بازیکنان خودمان را ببینیم و آنها را بسنجیم. خوشبختانه توانستیم این بازی را هماهنگ کنیم و این بازی برای ما یک جلسه تمرینی در ادامه برنامه‌های‌مان خواهد بود. خوشبختانه تمام بازیکنانی که در اردو هستند سالم بوده و کارشان را انجام می‌دهند. وحید امیری هم توانست سلامت خود را به‌دست بیاورد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به سؤالی که در خصوص شرایط و امکانات پرسیده شده بود، اظهار داشت: درباره شرایط و امکانات ما تلاش خواهیم کرد تا بهترین‌ها را برای تیم ملی فراهم کنیم. در خصوص اردوی مالزی هم ما تصمیم گرفتیم شرایط را بپذیریم، چون کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

کی‌روش با اشاره به برنامه اردویی تیم ملی در دی ماه سال جاری گفت: خوشبختانه ما در ژانویه (دی ماه) در امارات اردویی را برگزار خواهیم کرد که در این تاریخ بازی دوستانه‌ای را با ساحل عاج برگزار خواهیم کرد. این بازی فرصت خوبی برای بازیکنان جوان تیم ملی خواهد بود تا بتوانند مقابل تیم ساحل عاج تجربه کسب کنند و توانایی‌های خود را نشان دهند.

ارسال نظر: