یادداشت/ داوود گودرزی

انتخابات پیش روی آمریکا و تفاوت‌های به قدرت رسیدن کلینتون و ترامپ!

کدخبر: 2072913

با انتخاب هرکدام از نامزدهای انتخابات آمریکا، سیاست خصمانه آمریکا با ما تغییری نمی‌کند چرا که تابحال نه ما از موضع بحق خود که استقلال و تکیه برخود است کوتاه آمده‌ایم و نه آنان موضع زورگویی و استثمارطلبانه خود را کنار گذاشته‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، داوود گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی در یادداشتی به موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اثرات آن بر ایران و دنیا پرداخته است.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

« حاشیه سخنرانی‌هایی که چند هفته اخیر در استان‌های مختلف داشتم، با سوالات متعددی از انتخابات پیش روی آمریکا مواجه می‌شدم! البته جبهه دلسوزان انقلاب متعدد به این سوالات پاسخ داده‌اند، ولی، طرح مجدد این بحث خالی از لطف نیست!

نکته اولی که از این موضوع به ذهنم می‌رسد این است که قطعا با آمدن هر کدام از این دو نفر سیاست خصمانه آمریکا با ما تغییری نمی‌کند. چرا که تابحال نه ما از موضع بحق خود که استقلال و تکیه برخود است کوتاه آمده‌ایم و نه آنان موضع زورگویی و استثمارطلبانه خود را کنار گذاشته‌اند. دوم اینکه اصلا دولت، دستگاه تصمیم‌گیر در ایالت متحده نیست بلکه صرفا راه رسیدن به سیاست گذاری‌های کلانی که در آی‌پک تدبیر می‌شود را تدوین می کنند.

بحث اصلی روی شیوه اعمال این سیاست‌های خصمانه است، ذاتا جمهوری‌خواهان در آمریکا سیاست‌های خشونت طلبانه و رو به توحش دارند، بر عکس دموکرات‌ها که به اصطلاح خودمانی با پنبه سر می برند.

اگر دقت کرده باشید کلینتون در دوره تصدیش بر وزارت امور خارجه بیش از صد سفر انجام داد تا دنیا وجود گروهی بنام داعش را بپذیرد و با آن کنار بیاید. در کل دموکرات‌ها سیاست‌های استعماری خود را با خنده و وعده دروغ بر مردم دنیا تحمیل می‌کنند. همین می‌شود که عده‌ای ساده لوح رئیس‌جمهور آمریکا را مودب و باهوش می‌یابند.

معتقدم ادامه حضور دموکرات‌ها بر مسند قدرت در ایالت متحده، به مراتب خطرناک‌تر از حضور جمهوری‌خواهان برای دنیا و حتی خود ایران است.

با توجه به سیاست هایی که اعتدال‌گرایان در برخورد با آمریکا گرفته‌اند، بیم آن است که آقایان با اعتماد غیر منطقیشان به برجام‌های 2 و3 بیندیشند و کشور را دچار بحران و آدرس غلط دیگری کنند.»

ارسال نظر: