وزیر علوم مطرح کرد:

صادرات ۱۲۰ میلیون دلار از محصولات دانش‌بنیان پارک فناوری/ تبدیل سه هزار ایده به محصول در سال گذشته

کدخبر: 2072948

وزیر علوم گفت: سال گذشته حدود ۳۰۰۰ ایده به محصول تبدیل شد و ۱۲۰ میلیون دلار محصول دانش‌بنیان پارک فناوری را به خارج صادر کردیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فرهادی وزیر علوم در پانزدهمین کنگره بین‌‌المللی گوش، گلو و بینی گفت: لازم است یادی کنیم از اساتید این رشته که در پویایی این رشته تاثیرگذار بودند. بی‌شک در دنیا هیچ جامعه‌ای نتوانسته بدون نظام آموزشی پویا و روند تکاملی دانش قوام داشته باشد.

وی افزود: در کشور ما جایگاه علم و پژوهش از رتبه خوبی برخوردار است و گفتمان علم و فناوری به گفتمان غالب کشور تبدیل شده هرچند با کمبود بودجه مواجه بوده‌ایم اما با همین حداقل‌ها توانستیم جایگاه مناسبی در دنیا بدست آوریم.

فرهادی ادامه داد: کشور ما در همه زمینه‌های علمی رشد خوبی داشته بالاخص در رشته گوش‌، گلو و بینی دامنه و زمینه کاری بسیار گسترده شده و امیدوارم همکاری تیمی نیز گسترش یابد. هم اکنون استفاده از تکنولوژی برتر در تشخیص و درمان و نقاهت بخوبی به کار گرفته می‌شود.

وزیر علوم گفت: کشور ما در سال 2015 بیش از 2 میلیون و 500 هزار مقاله در ISI ثبت کرد که از 193 کشور دنیا 22 کشور تولید علمی ناچیز داشتند، 42 کشور مدرک بالای 10 هزار را به خود اختصاص دادند و در میان 22 کشور با مدرک بالای 30 هزار ایران در رتبه 19 قرار گرفت.

وی با اعلام این خبر که هم اکنون کشور ما جزو 22 کشور برتر دنیا از نظر علم و فناوری قرار دارد و 13 دانشگاه ایران در میان یک درصد دانشگاه‌های برتر دنیا هستند، 199 دانشمند مقیم ایران در سطح یک درصدی دانشمندان دنیا قرار دارند. در سال 2015 ، 225 مقاله ایران در زمره یک درصد مقالات دنیا شناخته شده است.

وزیر علوم در ادامه گفت: کشور ما در زمینه نوآوری سال گذشته رتبه 113 و امسال رتبه 78 را به خود اختصاص داد و این نشان از حرکت کشور به سمت پیشرفت دارد. خوشبختانه این همکاری علمی و گروهی در حال افزایش است و شاهد همکاری‌های مشترک بین رشته‌های پزشکی و مهندسی هستیم. هم اکنون با سه دانشگاه غیرپزشکی تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که زمینه همکاری‌های علمی با فیلد پزشکی را گسترش می‌دهد.

فرهادی در پایان گفت: در سال گذشته حدود سه هزار ایده به محصول تبدیل شد همچنین در سال گذشته 120 میلیون دلار محصولات دانش‌ بنیان از پارک علم و فناوری را به خارج صادر کردیم. امیدوارم ارتباطات بین رشته‌ای افزایش یابد.

ارسال نظر: