وزیر دادگستری در نشست خبری:

کلیت حرف رئیس‌جمهور در خصوص آزادی مطبوعات درست است/ باید از آزادی بیان و قلم در محدوده قانون با قدرت دفاع کنیم

کدخبر: 2072977

پورمحمدی در خصوص صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور مبینی بر اینکه قلم‌ها را نشکنید و دهن‌ها را نبندید گفت: اگر مخاطب خاصی پیدا شود یا موضوع خاصی باشد باید بخث شود اما کلیت این حرف درست است نباید محدودیت و مانع ایجاد شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری کشورمان صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در نشست خبری خود گفت: هرچه در فضای نقد سازنده دلسوزانه برویم خوب است و من این را در جهت آزادی بیان و رسانه مفید می‌دانم اما به شرط آنکه در مسیر قانون باشد.

وی گفت: مبنای هرنوع ابراز نظر و اعلام عقیده باید در حیطه قانون باشد و اگر اینگونه باشد موثر خواهد بود.

وزیر دادگستری تصریح کرد: چندی پیش قانون سیاست های کلی انتخابات توسط رهبری ابلاغ شد این را باید بدانیم که وزن سنگین انتخابات تبلیغات انتخاباتی است که به شما رسانه ها باز می گردد.

حجت الاسلام پورمحمدی افزود: شورای عالی فضای مجازی و دولت برای قاعده گذاری درست کار می کنند تا فضای مجازی در عرصه های مختلف به درستی کار کند.

وی خاطرنشان کرد: البته در مباحث اقتصادی هم رسانه ها نقش ویژه ای دارند.

پورمحمدی در خصوص واگذاری املاک در شهرداری تهران نیز گفت: سازمان بازرسی و دستگاه قضایی حق انتشار این مطالب را دارند و کس دیگری حق انتشار ندارد.

وزیر دادگستری افزود: این بررسی ها در گذشته و زمانی که من هم در سازمان بازرسی بودم وجود داشت و انجام می شد اما این پرونده موضوعی نبود که ما بهش برسیم حالا دوستان بهش رسیدند.

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که آیا مواضع دولت و قوه قضاییه در برخورد یا رسانه ها یکی است؟ گقت: نظرات متفاوت است اما باید صبور باشیم اما من در کل مثبت ارزیابی می کنم.

وی در خصوص تفاهم نامه های امضا شده با کشور عراق در سفر اخیر رئیس قوه قضاییه به این کشور نیز گفت: ما در حال حاضر ٤ توافق نامه با کشور عراق داریم.

پورمحمدی افزود: در این سفر یک تفاهم نامه همکاری هم امضا شد که بیشتر موضوعات تحقیقی آموزشی و حقوق بشری بوده است تا قوه قضاییه هر دو کشور همکاری بهتری با یکدیگر داشته باشند.

وزیر دادگستری در خصوص صحبتهای اخیر رییس جمهور مبینی بر اینکه قلم ها را نشکنید و دهن ها را نبندید گفت: اگر مخاطب خاصی پیدا شود یا موضوع خاصی باشد باید بخث شود اما کلیت این حرف درست است نباید محدودیت و مانع ایجاد شود.

وی تصریح کرد: اما اگر به دستگاهی نسبت داده شود باید آن را تفکیک کنیم. باید اجازه دهیم قلم ها برای انتقاد سازنده بیان مشکلات در محدوده قانون حرکت کنند و به حاشیه ها توجهی نکنیم.

پورمحمدی افزود: باید از آزادی بیان و قلم در محدوده قانون با قدرت دفاع کنیم و این نظر رسمی من است.

وی در ادامه گفت: مشکل بزرگ امروز کشور فساد اداری و مالی است. اگر دشمن خارجی هم به ما طمع می کند به میزان فساد اداری و مالی ماست هرچه فساد کمتر باشد طمع دشمنان خارجی هم کمتر می شود.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: راه درمان و بستر اصلاح سیستم‌های معیوب انضباط و اجرای صخیح قانون است وگرنه محازاتها درمان اصلی نخواهد بود و تنها یک مسکن موقتی است.

پورمحمدی گفت: ما در این دولت بر اصلاح بسترها تلاش خود را گذاشته ایم می‌دانیم نظام بانکی در برخی جاها نقاط کور دارد و تسهیلاتی بدون پشتوانه ارایه می شود و همین باعث می شود معوقات بانکی ما به ١٠٠ هزار میلیارد برسد.

ارسال نظر: