بعداز دیدار با رئیس مجلس لبنان عنوان شد

ظریف: با نگاه به آینده با حریری ملاقات کردیم/ تقدیر از نقش سازنده نبیه بری

کدخبر: 2073030

وزیر امور خارجه ایران ظهرسه شنبه و بعد از ملاقات با "نبیه بری"، رئیس مجلس لبنان گفت: ما به جناب آقای نبیه‌بری برای نقشی که در لبنان ایفا کرده‌اند و به ویژه نقش سازنده‌ای که در تشکیل دولت جدید لبنان با در نظر گرفتن منافع مردم دارند، تبریک می‌گوییم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدجواد ظریف ظهر سه شنبه و بعد از ملاقات با "نبیه بری"، رئیس مجلس لبنان در جمع خبرنگاران گفت: ما به جناب آقای نبیه‌بری برای نقشی که در لبنان ایفا کرده‌اند و به ویژه نقش سازنده‌ای که در تشکیل دولت جدید لبنان با در نظر گرفتن منافع مردم دارند، تبریک می‌گوییم.

ظریف افزود: امیدواریم با تلاش های گروه های مختلف لبنان شاهد تشکیل دولت لبنان بر اساس اجماع و وحت ملی باشیم.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد:همینطور امیدواریم مشکلات منطقه ای با همکاری همه کشورهای منطقه هرچه سریعتر حل و فصل شود.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره مواضع گذشته سعد حریری اظهارداشت: ما با نگاه به آینده با جناب آقای حریری ملاقات کردیم و امیدواریم با درایتی که وی و سایر رهبران لبنانی نشان دادند و توانستند مشکل انتخاب رئیس جمهوری را خاتمه بخشند در آینده نیز مسائل لبنان را حل کنند.

وی خاطرنشان کرد که امیدواریم روابط بسیار خوب ایران و لبنان که شامل همه لبنانی ها است در زمان نخست وزیری ایشان همچنان به پیش برود.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد:ما معتقدیم هر موفقیتی برای لبنان و مردم لبنان، موفقیت برای ایران است و امیدواریم این پیروزی با تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید مستحکم تر شود.

ظریف و نبیه بری در دیداری که با حضور« محمد فتحعلی» سفیر ایران در لبنان و در « عین التینه» مقر دوم ریاست مجلس لبنان برگزار شد، درباره تحولات و رویدادهای لبنان و منطقه به ویژه سوریه، راه های گسترش مناسبات و روابط ایران و لبنان در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی در دوران جدید بعداز انتخاب رئیس جمهوری لبنان گفت وگو کردند.

ظریف عصر دیروز ( دوشنبه) در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی وارد بیروت پایتخت لبنان شد و به عنوان نخستین مقام بلند پایه جهانی با ژنرال« میشل عون» رئیس جمهوری جدید لبنان ملاقات و گفت وگو کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: