رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان تهران در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

۷۵ درصد بازار مبل ایران تعطیل شد/ فروش مبل ۵۰ درصد کاهش یافت/ ۶۰ درصد از تولیدکنندگان دست از کار کشیدند

کدخبر: 2073039

عباسی گفت: ۶۰ درصد از تولیدکنندگان به دلیل رکود و همچنین هزینه‌های بالا دست از تولید کشیده و ترجیح می‌دهند پول‌های خود را در بانک بگذارند.

عبدالحسین عباسی، رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » اظهار داشت: رکود در بازار بیداد می‌کند و این رکود به بازار مبلمان و صنایع چوبی نیز رسیده است، به طوری که حدود 75 درصد از تولید به دلیل نداشتن نقدینگی و فقدان بازار تعطیل است. صادرات نیز اوضاع خوبی ندارد و نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است.

وی افزود: 60 درصد از تولیدکنندگان به دلیل همین رکود موجود و همچنین هزینه‌های بالایی مانند هزینه اجاره ملک ترجیح داده اند که دست از تولید کشیده و پول‌های خود را در بانک بگذارند و سود آن را دریافت کنند زیرا فروش نیز کم شده است، وقتی تولیدکننده تولیدش را متوقف کند بدون شک کارگران زیادی که در این صنف مشغول به کار هستند بیکار می‌شوند که این چنین نیز شده است.

گفت: مسئولان صنعت بر روی صندلی‌ها و پشت میزهایی که ما ساخته‌ایم می نشینند و هیچ گونه تصمیمی برای حل مشکلات این صنف نمی گیرند. ما از دولت کمک هم نمی‌خواهیم فقط چوب لای چرخ ما نگذارند تا لااقل خودمان فکری به حال صنف خود کنیم.

وی با بیان این مطلب که بزرگترین مشکل تولیدکنندگان سودهای بالای بانک‌ها است، گفت: قدرت خرید مردم بسیار کم شده است به طوری که می توان گفت فروش نسبت به سال‌های قبل 40 تا 50 درصد کمتر شده است.

ارسال نظر: