وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

۹۰ درصد محدودیت‌ها و تحریم‌های ‌هسته‌ای برداشته شد/ در حال خروج از رکود هستیم

کدخبر: 2073064

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز بیش از ۹۰ درصد محدودیت‌ها و تحریم‌های مرتبط با مسائل هسته‌ای برداشته شده و وضعیت ما نسبت به سال‌های گذشته کاملا تغییر کرده و شاخص‌های اقتصادی کشور مثبت شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، محمود واعظی در دیدار با مردم شهرستان رودان با بیان اینکه سیاست دولت این است که به هرمزگان توجه ویژه‌ای داشته باشد، اظهارداشت: هرمزگان استانی توانمند در زمینه کشاورزی، صنعت، معدن و انرژی است و برای کشور اهمیت بسیاری دارد.

وی بیان‌داشت: درسه سال اخیر، دولت براساس عهد و پیمان با مردم به دنبال این بود که مسائل اصلی کشور حل شود و تلاش بسیاری انجام شد تا تحریم ها برداشته شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروز بیش از 90 درصد محدودیت‌ها و تحریم‌های مرتبط با مسائل هسته‌ای برداشته شده و وضعیت ما نسبت به سال‌های گذشته کاملا تغییر کرده و شاخص‌های اقتصادی کشور مثبت شده است.

واعظی تصریح‌کرد: همچنین در حال خروج از رکود هستیم و در بهار سال گذشته 730 هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه رونق کسب و کار در جامعه و ایجاد شغل و بهبود وضعیت معیشت مردم در اولویت اصلی دولت قرار دارد و در حال پیگیری است، بیان‌داشت: شرایط منطقه‌ای در حال تغییر بوده و صادرات کشور نیز رو به افزایش است و تا آخر سال 7 هزار و 500 واحد دچار مشکل فعال می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه‌کرد: برای افزایش صادرات هرمزگان در حال چاره‌اندیشی هستیم و با رونق صادرات وضعیت کسب و کار در استان هرمزگان بهتر می‌شود.

واعظی گفت: در شهرستان رودان نیز در سه سال گذشته پهنای باند اینترنت 10 برابر و شبکه انتقال چهار برابر و 159 روستا به اینترنت متصل و تعداد کاربران چهار برابر شده است.

وی تصریح‌کرد: برای آینده راه‌اندازی نسل سوم و چهارم اینترنت در شهرهای شهرستان رودان و همچنین افزایش اتصال روستاها به اینترنت را برای این شهرستان در برنامه داریم.

ارسال نظر: