شمخانی:

نتیجه انتخابات آمریکا نشانگر سرخوردگی و بی‌اعتمادی جامعه به ساختار این کشور است

کدخبر: 2073137

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: نتیجه چهل و پنجمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان داد که سرخوردگی و بی اعتمادی اکثریت جامعه به ساختار و رویه های جاری در این کشور واقعی و رو به ازدیاد است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: نتیجه چهل و پنجمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان داد که سرخوردگی و بی اعتمادی اکثریت جامعه به ساختار و رویه های جاری در این کشور واقعی و رو به ازدیاد است.

شمخانی با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که حاوی پیامی روشن از اعتراض اکثریت جامعه بود اظهار داشت: فقدان رویکردهای ایجابی در رای مردم و بی اعتنایی به تبلیغات سنتی وبی محتوای غولهای رسانه ای رخداد بسیار مهمی است که می تواند چالشهای متراکم درون هیئت حاکمه این کشور را بیش از پیش توسعه دهد.

وی گفت: بی توجهی دولتمردان به خواست اکثریت جامعه که پیامهای آن به وضوح در جنبش وال استریت و اعتراض سرکوب شده طبقات غیر برخوردار جامعه آمریکا بروز یافت ،شرایط اجتماعی در این کشور را غیر قابل پیش بینی نموده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیر گذاری نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برتحولات منطقه ای و بین المللی در ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی افزود: در تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا بیش از آن که برنامه و سیاست اجرایی اعلام شود طرفین بر افشاگری و رسوا نمودن افراد و احزاب اصلی متمرکز بودند و از این رو هنوز امکان ارایه برآورد دقیقی در اینخصوص وجود ندارد

شمخانی با بی تاثیر عنوان کردن نتیجه انتخابات آمریکا بر سیاستها و اقدامات کشورمان در ابعاد سیاسی، اقتصادی و امنیتی اظهار داشت: اصولا مشی مستقل و رفتار هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران بر خلاف برخی کشورهای منطقه در هیچ مقطع زمانی متاثر از تغییر حاکمیت در دیگر کشورها نبوده و سیاست نه شرقی و نه غربی کشورمان با پشتوانه حمایت مردمی و اتکا به ظرفیتهای داخلی، مسیر روشن خود را بر اساس حکمت، عزت و مصلحت طی خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان ابراز امیدواری کرد که انتخابات اخیر آمریکا برای دولتمردان این کشور زمینه ایجاد بازبینی در سیاستهای منطبق بر بی توجهی به منافع اکثریت و صرف منابع بی شمار برای پیگیری سیاستهای مبتنی بر سلطه جویی، مداخله و جنگ و خونریزی در سایر کشورها رافراهم نماید.

ارسال نظر: