هشدار آنکارا به اروپا درباره پیامدهای قطع مذاکره با ترکیه

کدخبر: 2073192

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه در خصوص تبعات منفی قطع احتمالی مذاکرات مربوط به پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا به رهبران اروپایی هشدار داده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه تلویزیونی تاکید کرد: اتحادیه اروپا باید تبعات منفی را قبول کند، اگر تصمیم بگیرد تا مذاکرات عضویت ترکیه در این اتحادیه را متوقف نماید.

کالین در ادامه تصریح کرد: اگر آنها به دنبال احیای چنین روش هایی باشند، باید نتایج و تبعات آن را نیز قبول کنند. اگر اتحادیه اروپا تهدید به متوقف کردن مذاکرات پیوستن ترکیه کند، این تهدیدات در شرایط کنونی هیچ پایه و اساسی نخواهد داشت.

اظهارات ابراهیم کالین در شرایطی است که یک مقام ارشد اروپایی در مصاحبه با رویترز گفته است که آنکارا باید در سرکوب مخالفان تجدیدنظر کند یا در غیر این صورت با توقف مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا روبرو خواهد شد.

ادامه بازداشت های گسترده در ترکیه و بازداشت نمایندگان کرد حزب دموکراتیک خلق با واکنش منفی غرب روبرو شده است.

موانع زیادی بر سر راه بهبود روابط اروپا و ترکیه وجود دارد و اتحادیه اروپا تاکنون به قول خود برای اجرای رژیم سفر بدون ویزا عمل نکرده است. مقامهای اروپایی خواستار تغییر قوانین مقابله با تروریسم ترکیه شده اند و آنکارا نیز به شدت با این درخواست مخالفت کرده است.

موگرینی نیز در واکنش به تحولات ترکیه تاکید کرد: اتحادیه اروپا عمیقا نگران اقدامات سرکوب گرایانه پس از کودتای ترکیه است ولی آماده ادامه گفتگوی سیاسی با این کشور به عنوان نامزدی برای عضویت است.

ارسال نظر: